بزودی منتظر چیپ ست های تولید شده توسط فیسبوک باشید

فیسبوک

گویا فیسبوک نیز قصد دارد در این شرایط وارد بازار تولید کنندگان سخت افزارهای کامپیوتری شود و در این عرصه خود را به سایرین اثبات نماید. این کمپانی گویا اکنون در حال توسعه ی چیپ ست هایی است که در آینده در دستگاه های مختلف و سرورهای خود کمپانی فیسبوک شاهد آن ها خواهیم بود. بر اساس گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده است فیسبوک قصد دارد مدیری در حوزه ی «سیستم های چیپ سرتاسر یا فرمور ASIC و برنامه ریزی توسعه درایور» استخدام نماید و در این عرصه فعالیت خود را با قدرت بسیار بالا آغاز نماید.

فیسبوک هنوز این پروژه را آغاز نکرده است و به صورت جدی پیگیری های آن را انجام نداده است ولی با این کار قصد دارد بیش از قبل مستقل عمل نماید و کمتر از گذشته به سایر کمپانی ها نظیر کوالکام و اینتل وابسته باشد. با این کار کمپانی فیسبوک قصد دارد همانند سایر کمپانی های غول تکنولوژی روندی رو به رشد را پیش بگیرد. کمپانی اپل در این زمینه تلاش کرده است که چیپ ست های دستگاه آیفون را خودش تولید نماید و حتی پردازنده های مک بوک نیز با نمونه ی مخصوص خود این کمپانی عرضه خواهند شد.

از سوی دیگر کمپانی گوگل مدتی است که چیپ ست های هوش مصنوعی دیوایس های خود را توسعه می دهد و با گوشی هوشمند گوگل پیکسل 2 پردازنده ی تصویر تولید خود را رونمایی نمود. کمپانی آمازون نیز با دیدن این شرایط تولید چیپ ست های هوش مصنوعی الکسا را در برنامه ی آینده ی خود قرار داده است. بر اساس لیست مشاغلی که کمپانی فیسبوک منتشر کرده است، نشان می دهد که احتمالا تیم توسعه ی چیپ این کمپانی در ابتدا قصد دارد تلاش های خود را بر روی سرورهای هوش مصنوعی فیسبوک آغاز نماید که اکنون مبتنی بر چیپ ست های کمپانی انودیا می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بزودی منتظر چیپ ست های تولید شده توسط فیسبوک باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *