بررسی گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G

شرکت پوکو در واقع زیرمجموعه شیائومی بوده که اخیرا به برند مستقل این کمپانی چینی تبدیل شد. یکی از محصولات میان رده اخیر این شرکت گوشی M3 Pro 5G بوده که از طراحی ایده‌آل و مشخصات کلیدی مطلوب بهره می برد.

شش ماه پس از عرضه مدل POCO M3، نسخه ارتقا یافته با نام M3 Pro روانه بازار شد. نسخه استاندارد M3 در بین بسیاری از تلفن های هوشمند هم سطح 4G نسبتاً خوب عمل می کند، بنابراین آیا M3 Pro می تواند در بین تلفن های هوشمند 5G سطح اول خوب عمل کند؟

 

گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G: طراحی

بررسی گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G

طراحی ظاهری M3 Pro با M3 متفاوت است و بدیهی بوده که تغییرات بار دیگر اعمال شده است. ماژول لنز هنوز یک دوربین سه گانه عمودی است، اما طرح بزرگ سیاه رنگ مستطیلی حذف شده است. M3 Pro دارای طراحی جدید در قسمت عقب بوده که دارای دو مستطیل دایره ای در نزدیکی لنز و لوگو POCO در قسمت دخلی است.

متریال چرم مانند روی جلد با یک پوشش منعکس کننده آینه جایگزین شده است که جذب اثرانگشت می کند. اگرچه این طرح الگوی پوشش بسیار منحصر به فرد و زیبا است، اما ما هنوز طراحی استاندارد M3 را ترجیح می دهیم زیرا جذب اثرانگشتی ندارد. حسگر اثر انگشت همچنان در قسمت جانبی قرار دارد و تغییر نکرد. M3 Pro نه تنها به جک هدفون 3.5 میلی متری و بلستر IR مجهز شده است، بلکه حتی از NFC نیز پشتیبانی می کند که در نسخه استاندارد M3 وجود ندارد. با این حال، ما هنوز برخی اشکالات جزئی مانند حذف بلندگوهای دوگانه موجود در نسخه استاندارد را شاهد هستیم و جای تعجب دارد که شیائومی چنین برنامه ای داشت.

 

گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G: صفحه نمایش

با این حال، M3 Pro ارتقاء بسیار خوبی در بخش نمایشگر داشته که می تواند نظر مخاطب را جلب کند. اگرچه هنوز صفحه نمایش پنل ال سی دی با وضوح 1080P است، نرخ نوسازی به 90 هرتز افزایش یافته و صفحه نمایش ناچ نیز به حفره ای تبدیل شد. سایز حفره روی نمایشگر کمی بزرگ است ، اما سایه های اطراف قابل تحمل هستند. صفحه نمایش نسبتاً متوسط به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه فقط یک تلفن هوشمند اقتصادی 5G است، داشتن صفحه نمایش 90 هرتزی یک ویژگی برجسته بوده که در مدل های هم قیمت نمی توانید شاهد آن باشید.

با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، مشخصه های آن قابل توجه بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

 

گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G: عملکرد و سخت افزار

بی شک یکی از قسمت های مهم هر تلفن هوشمند، سخت افزار و عملکرد فنی آن است که کمتر شاهد نمونه جذاب در این سگمنت هستیم. پوکو ام 3 پرو به پردازنده دیمنسیتی 700 مدیاتک مجهز بوده که یک چیپ 5جی اقتصادی بوده و بیشتر روی گوشی های هوشمند این چینی تعبیه می شود. این گوشی در AnTuTu امتیاز 329087 را کسب کرده، در حالی که در آزمایش تک هسته ای Geekbench 5 امتیاز 558 و در تست چند هسته ای امتیاز 1734 را کسب کرد.

این امتیاز کمی بهتر از Snapdragon 662 در گوشی M3 است، اما نه چندان اختلاف دارد و قابل توجه نیست. از آنجا که یک تراشه سطح ابتدایی است ، عملکرد گیمینگ چندان خوب نیست. در اجرای بازیها عملکرد مطلوبی را شاهد بودیم اما چندان تعریفی ندارد، بنابراین نباید انتظار زیادی داشته باشید. این گوشی هوشمند چیپ دیمنسیتی 700 داشته که یکی از مدل های اقتصادی 5جی در صنعت تلفن هوشمند بوده و می تواند عملکرد ایده آل و نه چندان قوی از خود نشان دهد. البته در برخی بازیها این چیپ عملکرد مناسبی دارد و شاید در بازی ها سنگین دچار مشکل شوید.

بررسی گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G

Genshin Impact و Brightridge برای این تراشه بسیار زیاد بودند و حتی با خاموش بودن Genshin Impact در گرافیک متوسط و Motion Blur ، نرخ فریم زیاد نیست. و گرچه دما فقط 42 درجه سانتیگراد است ، اما در مراحل بعدی فرکانس پردازنده کاهش می یابد. برایتریج به طور متوسط تنها 12 فریم بر ثانیه با بالاترین جلوه های ویژه است. در حالی که توصیه نمی شود این بازی ها را با تلفن سطح ابتدایی انجام دهید ، هنوز می توانید برخی از بازی هایی را که نیازی به عملکرد بالا ندارند مانند PUBG انجام دهید.

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از گوشی پوکو ایکس 6 نئو

Brightridge به طور متوسط تنها 12 فریم بر ثانیه با بالاترین جلوه های ویژه است. در حالی که توصیه نمی شود این بازی ها را با تلفن سطح ابتدایی انجام دهید ، هنوز می توانید برخی از بازی هایی را که نیازی به عملکرد بالا ندارند مانند PUBG انجام دهید.

 

گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G: دوربین

دوربین اصلی

لنز هنوز با دوربین اصلی 48 مگاپیکسل به همراه لنز عمق میدان و لنز ماکرو پیکربندی شده است. لنز فوق عریض وجود ندارد. سبک تصویربرداری نسبتاً واقعی و با شدت HDR متوسط است، اما با روشن شدن هوش مصنوعی رنگ گلها تمایل به پراکنده شدن دارد. وضعیت مشابهی که هوش مصنوعی تصاویر را خراب می کند نیز در عصر رخ می دهد. کنترل نکات برجسته با AI روشن به خوبی با AI خاموش نیست. شاید POCO احساس کند که نورهای روشن تر برای چشم خوشایندتر است. اما بهترین عملکرد در شب هنوز با حالت شب است ، کنترل برجسته بهتر از خاموش شدن هوش مصنوعی است ، اما احتمالاً به دلیل توانایی محدود CMOS ، بخش جزئیات تصویر چندان بهبود نیافته است.

حالت پرتره

یکی از شگفتی های خوشایند حالت عمودی است. به دلیل کمک لنزهای عمق میدان ، خطاهای کلید زنی نادر است. حتی اگر موضوع شخص نباشد ، عمق اطلاعات میدانی را می توان به درستی تشخیص داد. در مورد ویدئو ، M3 Pro فقط از ضبط 1080P و 720P 30fps پشتیبانی می کند ، اما تثبیت کننده تصویر وجود دارد. بنابراین ضبط روزانه مشکلی ایجاد نمی کند.

 

گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G: عمرباتری

بررسی گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G

بی شک یکی از بخش های مهم هر خریدار تلفن هوشمند، عمر باتری آن است. به شکلی که اگر گوشی که خریداری می شود از عمر باتری مطلوبی برخوردار نباشد، قطعا نخواهد توانست مورد توجه مخاطب قرار گیرد. گوشی M3 Pro 5G شرکت پوکو نیز در این زمینه یک مدل برجسته بوده و مشخصات مطلوبی هم کنار این ظرفیت باتری تعبیه شد. با توجه به باتری ، POCO M3 Pro همان M3 است ، فقط از قدرت شارژ 18 وات پشتیبانی می کند ، اما جعبه به شارژر 22.5w مجهز شده است. برای شارژ شدن باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هنوز قدرت شارژ 18 وات کند است. نیم ساعت به 35 درصد و یک ساعت به 67 درصد شارژ می شود. شارژ کامل تا 100 درصد 116 دقیقه طول می کشد. عملکرد ضعیف SOC همچنین به معنای صرفه جویی بیشتر در مصرف برق است. نیم ساعت تیک توک 7 درصد مصرف می کند ، نیم ساعت ویدیو آنلاین 6 درصد مصرف می کند. 23 دقیقه PUBG 5 ins تخلیه می شود و نیم ساعت Genshin Impact فقط حدود 10. این میزان عمر باتری برای یک روز کامل خوب است.

بنابراین M3 Pro اولین تلفن همراه سطح 5G POCO در سال جاری است.در مقایسه با M3 ، نقطه اصلی ارتقاء M3 Pro پشتیبانی از 5G و نرخ تازه سازی بالای 90 هرتز است. اگرچه ممکن است 5G در حال حاضر برای برخی از کاربران کاربرد چندانی نداشته باشد ، اما اگر قصد دارید دو یا سه سال از تلفن استفاده کنید ، پشتیبانی از 5G می تواند عامل متمایز کننده باشد.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی هوشمند پوکو M3 Pro 5G

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *