بررسی مشخصات آنر 9 ایکس پرو

بررسی مشخصات آنر 9 ایکس پرو

پیش‌بینی می‌شود که سال جاری میلادی برای برند تجاری آنر سال بسیار سختی خواهد بود، زیرا هنوز جنگ تجاری میان چین و آمریکا تمام نشده است ولی هنوز هم مانعی برای پیشرفت این شرکت محسوب نمی‌گردد. به تازگی از سوی این کمپانی دو گوشی جدید نیز برای جلب توجه کاربران معرفی شده است.

طراحی نسخه پریمیوم بدون برچسب قیمت بالا

یکی از مهمترین گوشی‌های هوشمند برای کاربران سراسر جهان، گوشی آنر 9 ایکس پرو است که در واقع نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آنر 9 ایکس می‌باشد که در ماه اکتبر سال گذشته‌ی میلادی عرضه گردید. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش 6.6 اینچی و بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ‌آپ اشاره کرد که سبب شده است تا هیچ حاشیه‌ای در اطراف صفحه‌نمایش این دستگاه مشاهده نگردد.

این گوشی هوشمند حاشیه‌های بسیار کمی دارد و به همین ویژگی نیز مشهور است. این موضوع برای کاربران یک تجربه‌ی جدید ایجاد می‌کند، از طرفی دیگر، آنر ادعا می‌کند که نسبت بدنه به صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند 92 درصد می‌باشد. از سوی دیگر برچسب قیمت 249 یورویی این دستگاه با چنین امکاناتی واقعا حیرت‌آور است.

همانطور که می‌دانید، این روزها باب شده است که پنل پشتی گوشی‌ها هوشمند را با شیشه می‌سازند و آنر 9 ایکس پرو نیز از این قاعده استثنا نیست. گوشی هوشمندی که در اختیار ما قرار داشت دارای یک رنگ بنفش مایل به سرمه‌ای بود و رنگ آن به مرور از چپ به راست روشن‌تر می‌شد.

بررسی مشخصات آنر 9 ایکس پرو

همچنین یک ماژول دوربین سه‌گانه بر روی پنل پشتی این دستگاه با قابلیت AI و یک فلاش LED در کنار آن تعبیه شده است. همانند مدل قبلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از حالت‌های Super Night Mode و تثبیت‌کننده‌ی AI Video نیز در این گوشی هوشمند قابل مشاهده است. برای اینکه کاربران بتوانند عکس‌هایی با کیفیت بالاتر ثبت نمایند از تکنولوژی pixel binning در این گوشی استفاده شده است.

یک دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید فوق عریض و گسترده نیز قابل مشاهده است که تا 120 درجه از محیط اطراف دوربین را می‌تواند ثبت کند. یک سنسور دوربین 2 مگاپیکسلی نیز برای ایجاد بوکه در تصاویر پرتره تعبیه شده است. دوربین سلفی این دستگاه از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برخوردار می‌باشد که دارای نورپردازی سه بعدی پرتره، دقیقا مانند آیفون 11 پرو و سایر پرچمداران پریمیوم، است.

ماژول دوربین سه‌گانه و میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی

مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند به اندازه‌ی برچسب قیمت آن چشمگیر است. آنر 9 ایکس پرو دارای 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی اختصاصی کایرین 810 می‌باشد که می‌تواند به لطف فرآیند تولید 7 نانومتری بسیار کارآمد بوده و تاثیری بر میزان طول عمر باتری نداشته باشد. در طول مدت آزمایش، از نظر کارایی بسیار خوب ارزیابی شد، گاهی اوقات به دلیل یک سری کارهای پیچیده کمی از سرعت گوشی کاسته می‌شد که آنقدرها قابل توجه نبود.

بررسی مشخصات آنر 9 ایکس پرو

شاید یکی از بهترین بخش‌های آنر 9 ایکس پرو فضای ذخیره‌سازی آن باشد. نزدیک به 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بر روی این دستگاه به صورت پیش‌فرض گنجانده شده است و تا 512 گیگابایت از حافظه‌ی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند؛ به این معنا که می‌توانید در این دستگاه 768 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در اختیار داشته باشید. آخرین مورد در خصوص ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به برخورداری از باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت اشاره کرد و می‌توانید به مدت یک روز کامل از گوشی خود به راحتی استفاده نمایید.

قیمت و میزان دسترسی به آنر 9 ایکس پرو

آنر 9 ایکس پرو از ماه‌ آینده در کشورهای فرانسه، آلمان، هلند، مصر، عربستان صعودی و مالزی عرضه خواهد شد. این گوشی با پیکربندی 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابابت حافظه‌ی داخلی در رنگ‌های مشکی و بنفش به فروش خواهد رسید. جزئیات مربوط به بازار‌های دیگر این دستگاه هنوز منتشر نشده است.

4.4/5 - (30 امتیاز)

نظرات در مورد : بررسی مشخصات آنر 9 ایکس پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *