برخی از مدل های گلکسی اس 24 با چیپ اگزینوس 2400 همراهند

برخی از مدل های گلکسی اس 24 با چیپ اگزینوس 2400 همراهند

چیپست های اگزینوس سامسونگ در صنعت فناوری شهرت متفاوتی دارند. برخلاف سری گلکسی اس 22 که در سال 2022 عرضه شد، آخرین سری گلکسی اس 23 تنها با پردازنده کوالکام اسنپدراگون به فروش می ریسد. این نشان داده که سامسونگ در نهایت تصمیم گرفته از چیپ Exynos در دستگاه های پرچمدار خود استفاده نکند.

به نظر می رسد که اینطور نیست، زیرا شایعه شده که شرکت کره ای در حال کار بر روی یک پردازنده جدید Exynos 2400 بوده که ممکن است سری S24 سال آینده از آن بهره ببرد.

Exynos 2400 اخیراً شایعات بسیاری درباره آن فاش شد. به تازگی یک نشریه کره ای ادعا کرده است که چیپ مذکور قلب تپنده برخی از مدل های سری گلکسی اس 24 سامسونگ خواهند بود. با این حال، هیچ خبری در مورد اینکه کدام مناطق نسخه‌های گلکسی اس 24 مجهز به اگزینوس 2400 را دریافت خواهند کرد، وجود ندارد.

طبق گزارش، تولید انبوه این چیپست در سال 2024 آغاز خواهد شد، اما با استفاده از نود 3GAP سامسونگ تولید نخواهد شد. در مقابل، از نوع “بهبودیافته” 4LPP استفاده خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که بر خلاف سایر چیپ های موبایل که دارای معماری هشت هسته ای هستند، پلتفرم آتی اگزینوس دارای معماری 10 هسته ای خواهد بود. این چیپست ممکن است دارای هسته هایی چون یک هسته Cortex-X4 (3.1 گیگاهرتز)، دو هسته Cortex-A720 (2.9 گیگاهرتز)، سه هسته Cortex-A720 (2.6 گیگاهرتز) و چهار هسته Cortex-A520 (1.8 گیگاهرتز) باشد. از آنجایی که سامسونگ در حال تغییر به سمت معماری بدون هسته است، ممکن بوده تولیدکنندگان دیگر نیز از این امر پیروی کنند.

اگرچه ممکن است امید زیادی به تراشه اگزینوس نداشته باشیم، اما با قضاوت از جزئیات فاش شده، پردازنده Exynos 2400 امیدوارکننده به نظر می رسد. با این حال، جزئیات بیشتری در دست نیست تا به آن اشاره کرد. در حال حاضر، حتی مطمئن نیستیم که اگزینوس 2400 واقعاً قدرت سری گلکسی اس 24 را تامین کند، زیرا سامسونگ می تواند برنامه های متفاوتی برای خط تولید آینده داشته باشد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود این کمپانی کره ای چه برنامه ای را پیش گرفته و محصولات آتی را به چه مشخصاتی مجهز می سازد. نسل بعدی اس 24 فوریه 2024 معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید  تصاویر، سامسونگ گلکسی Note 5 را طلایی نشان میدهند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برخی از مدل های گلکسی اس 24 با چیپ اگزینوس 2400 همراهند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *