با گوشی آیفون قفل چه کارهایی می توان انجام داد؟!

آیفون قفل

آیفون یکی از پر طرفدار ترین برند های گوشی هوشمند است که در سراسر جهان عرضه شده و از محبوبیت خاصی برخوردار است. اما افرادی هستند که اطلاعات دقیقی درباره این گوشی ندارند و فکر می کنند اگر این صفحه آیفون قفل باشد دیگر کاربردی نداشته و نمی توان از آن استفاده کرد , در پاسخ به این افراد باید گفت که سخت در اشتباه هستند , چرا که آیفون از آن دسته گوشی های هوشمندی است که با قفل بودن صفحه نیز باز هم کاربرد های زیادی دارد.

برقراری تماس و ارسال پیامک

شاید باور این موضوع که می توان با یک گوشی آیفون که صفحه آن قفل شده است , تماس تلفنی بر قرار کرد , برای انجام این کار از siri درخواست می کنید که به یکی از مخاطبان شما که در لیست گوشی شما سیو شده است زنگ بزند و به همین راحتی حتی در صورت لاک بودن گوشی نیز قادر خواهید بود تماس های خود را انجام دهید. فعالیت siri به همین موضوع محدود نمی شود بلکه می توانید همین کار را درباره ارسال sms به مخاطبین موجود در لیست contacts انجام دهید. هر چند که این ویژگی یکی از جالب ترین و مفید ترین قابلیت های آیفون است اما اگر قصد داشته باشید آن را غیر فعال سازید , باید به بخش siri and search بروید , در این حالت گزینه ای تحت عنوان Allow Siri When Locked را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن این ویژگی غیر فعال می گردد.

بیدار کردن

شرکت اپل از مدل آیفون ۶ اس و SE به صورت پیش فرض , ویژگی Raise to Wake را روی گوشی های هوشمند خود اجرا کرد. این ویژگی به این صورت است که حتی اگر صفحه گوشی قفل باشد , با برداشتن آن صفحه نمایش روشن می شود و نیازی نیست دکمه ای برای روشن شدن آن فشار داده شود. اگر تمایل دارید این ویژگی را آف کنید باید ابتدا به بخش setting بروید سپس قسمت Display and Brightness را انتخاب کرده و پس از باز شدن آن , با انتخاب کردن گزینه‌ ی Raise to Wake این قابلیت را در حالت آف قرار دهید

چراغ قوه

زمانی که صفحه نمایش قفل است , شما می توانید از کنترل سنتر استفاده کنید. این ویژگی زمانی بسیار به کار می آید که فقط می خواهید از چراغ قوه گوشی خود خیلی سریع و بدون باز کردن قفل صفحه گوشی، استفاده کنید. در نظر سنجی ها این گزینه یکی از برترین قابلیت ها شمرده می شد.

بیشتر بخوانید  آیفون 6S و 6S Plus با پردازنده ی A9 تولید خواهند شد

آیفون قفل

پخش موسیقی

امکان پخش موسیقی با صفحه گوشی قفل شده یکی دیگر از قابلیت هایی است که در گوشی های آیفون دیده می شود, نکته جالب درباره این موضوع این است که حتی در زمانی که صفحه گوشی قفل باشد , شما می توانید با نگه داشتن انگشت خود فقط چند لحظه روی هر یک از گزینه های مورد نظر, کار هایی از جمله بلند یا کم کردن صدای موسیقی, عوض کردن آهنگ, مشخص کردن اسم آهنگ و دیگر جزئیات را انجام دهید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با گوشی آیفون قفل چه کارهایی می توان انجام داد؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *