با این قرارداد شبکه خود را ایمن کنید !

با این قرارداد شبکه خود را ایمن کنید !

با افزایش استفاده از شبکه های کامپیوتری و نفوذ این فناوری به اکثر کسب و کار ها همه ی مجموعه ها از جمله شرکت ها ، سازمان ها و بانک ها به سمت نگهداری وحفظ امنیت سیستم های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود می روند.

در سیستم های شبکه افراد هر روزه با دغدغه ها و مشکلات زیادی رو به رو می شوند که به علت نداشتن تخصص کافی قادر به حل آنها نیستند. از طرفی دیگر به علت کم بودن نیروی پشتیبان شبکه متخصص و هزینه زیاد استخدام آنها ، توانایی به خدمت گرفتن چنین نیرویی را نیز ندارند.

اما راه حل چیست ؟ قرارداد های پشتیبانی شبکه کوتاه مدت و بلند مدت با شرکت های پشتیبانی شبکه مشکلات شما را در این زمینه حل خواهد نمود.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه : حفظ و نگهداری و از بین بردن مشکلات موجود در شبکه ، کارهایی است که حوزه خدمات شبکه به جهت پشتیبانی از شبکه یک سازمان یا شرکت انجام می شود.

با این قرارداد شبکه خود را ایمن کنید !

مشکلات در شبکه های کامپیوتری می تواند از بخش نرم افزاری باشد که شامل نرم‌افزارهای کلاینت ، سرویس‌های شبکه ، سرور و همچنین سیستم‌ عامل می شود و در همچنین در حوزه قطعات سخت افزاری مانند سرورها ، کامپیوترها ، تجهیزات تحت شبکه ، ماشین های اداری ، تجهیزات امنیتی الکترونیکی نیز می شود. در برخی مواقع نیز ممکن است قطعات زیر ساخت شبکه از جمله کابل شبکه ، رک ، پچ پنل ، ترانک شبکه و کیستون‌ ها به مشکل بر بخورند.

در صورتی که به علت های گوناگون هرکدام از مشکلاتی که نام بردیم در شبکه به وجود بیاید ، وظیفه متخصص شبکه این است که ابتدا آن مشکل را بررسی کند و با استفاده از راه حل های موجود اقدام به رفع آن کند.

در این بخش انجام دادن وظیفه و از بین مشکل در سریع ترین زمان ممکن بسیار مهم  است. به این علت که در برخی سازمان ها و شرکت ها ممکن است با قطع شدن طولانی مدت شبکه ضرر های بسیار به کسب و کار آنها وارد شود و ممکن است بر روی فعالیت آنها با دیگر سازمان ها و شرکت ها نیز اثر بگذارد.

این امور در خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری که وظیفه کارشناس و متخصص شبکه‌ های کامپیوتری است شامل موارد زیر می باشد :

حفظ و نگهداری شبکه

از بین بردن مشکلات شبکه

آینده نگری و از بین بردن احتیاجات آتی شبکه

این قسمت از خدمات در دو مورد قابل ارائه است که شامل خدمات پشتیبانی شبکه حضوری و خدمات پشتیبانی شبکه از راه دور می باشد.

در حالت اول یعنی خدمات پشتیبانی شبکه حضوری کارشناس شبکه در اولین فرصت به شرکت یا سازمان مورد نظر مراجعه می کند و در صدد حل ایرادات موجود در شبکه بر می آید.

در برخی موارد کارشناس شبکه می تواند با استفاده نرم افزار های مخصوص ریموت ، از راه دور به شبکه شما متصل شود و اقدام به رفع مشکلات کند.

وظیفه اتاق سرور چیست

در سازمان ها سرور ها وظیفه سرویس دهی به کارکنان را بر عهده دارند. در اتاق سرور ها تجهیزات مختلفی نصب می شود ولی این مکان به اتاق سرور معروف است به این دلیل که تمامی آنها برای یک هدف یعنی کارکرد صحیح و مطمئن سرور ها نصب می شوند.

در این مکان اگر حتی یک قسمت به درستی کار نکند کل کار سازمان مختل شده و یا به اطلاعات آسیب وارد می شود.

یکی از کاربرد های سرور های اتاق سرور سرویس دهی به بیرون سازمان می باشد. برای مثال سیستم شبکه ای بانک ها ، دفاتر بیمه ، شرکت های ارتباطی تلفن همراه ، فروشگاه های اینترنتی و بسیاری دیگر از این موارد که خدمات شرکت را به بیرون از مجموعه ارائه می کنند.

این خدمات می تواند در قالب های مختلف مانند وب ، اپلیکیشن و غیره باشد.

اهمیت اتاق سرور چیست

برای درک اهمیت بالای اتاق سرور باید به این مورد توجه کنید که تمامی اطلاعات مهم و غیر مهم یک شرکت بر روی سرور های آن شرکت می باشد. اطلاعات در سرور ها بر روی ذخیره ساز ها دخیره می شوند و علت این کار برای ایمنی بیشتر حفظ اطلاعات می باشد.

برخی شرکت ها که خدمات بیرون سازمانی دارند مانند تاکسی های اینترنتی یا خدمات دهنده تلفن های همراه در صورت قطع شدن سرور ها به ضرر مالی هنگفتی مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید  شبکه کردن کامپیوترها

پس نتیجه میگیریم که همراه بودن یک شرکت پشتیبانی شبکه و اتاق سرور از نکات بسیار با اهمیتی است که شرکت ها در برنامه پشتیبانی خود باید در نظر بگیرند.

کابل شبکه

با این قرارداد شبکه خود را ایمن کنید !

یکی از تجهیزات پسیو شبکه که دارای اهمیت بسیاری است ، کابل شبکه است. از کابل شبکه در ارتباط کامپیوتر ها و خطوط تلفن استفاده می شود.

کابل شبکه بستری است که برای تبادل اطلاعات ، اشتراک گذاری آنها و متصل کردن دستگاه های شبکه به یکدیگر یا اتصال دو شبکه به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل های شبکه با توجه به نوع همبندی آنها به دسته های مختلفی از جمله کابل هم محور، کابل فیبر نوری، کابل زوج به هم تابیده تقسیم می شوند و هر کدام از آنها در یک نوع شبکه با توجه به اندازه شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین دلیل است که دستگاه های شبکه در فاصله کوتاه در حد چند متر به وسیله یک کابل یا در فاصله های دور به وسیله شبکه اینترنت به یکدیگر متصل می شوند.

تقسیم بندی دیگر کابل های شبکه بر اساس سرعت ، جنس روکش ، پهنای باند و نویزپذیری می باشد.

به طور استاندارد کابل های شبکه بین Cat1  تا Cat8  تقسیم می شوند. این دسته‌ها از Cat1 شروع شده و به Cat8 می‌رسند.

هر چه کابل شبکه مورد نظر در دسته بالاتری قرار می گیرد ، تکنولوژی ساخت آن بالاتر رفته و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات ، پهنای باند و نویز پذیری آن رو به بهبودی میرود.

نامگذاری هر دسته با توجه به بهبود ها و ارتقا هایی که انجام میگیرد ایجاد می شود.

برای مثال کابل شبکه Cat5 با ایجاد ارتقا وکمی بهبود در عملکرد آن به Cat5e تبدیل شد. در این نامگذاری حرف e در آخر Cat5e به معنی Enhanced ( بهبود یافته ) است.

این نامگذاری به دلیل تغییر سرعت انتقال اطلاعات از 100 مگابیت بر ثانیه به 1000 مگابیت بر ثانیه می باشد.

این مورد در دیگر کابل های شبکه Cat6 ، Cat7 ، Cat8 نیز مشاهده می شود. به طور مثال در کابل Cat6a حرف a در آخر آن به معنی Augmented ( افزایش یافته ) است.

این نامگذاری به دلیل افزایش پهنای باند در کابل Cat6 از 250 مگاهرتز به 500 مگاهرتز است که کابل Cat6a را به وجود آورد.

زمانی که تغییرات به وجود آمده در یک کابل شبکه زیاد باشد و یک دسته بندی جدیدی ایجاد کند عدد آن تغییر می کند. مثلا از Cat5 به Cat6 تغییر میکند.

اگر تغییراتی که روی هر دسته بندی اعمال می شود شامل تغییرات کوچکی باشد ، نسخه بهبود یافته e یا نسخه افزایش یافته a را ایجاد میکند.

کابل شبکه لگراند

لگراند یکی از بزرگترین نام‌ ها در صنعت برق و الکترونیک است. این شرکت فرانسوی در سال 1865 کارش را شروع کرد و امروز در سال 2019 نزدیک به 40.000 نفر نیروی انسانی دارد.

تعداد محصولات لگراند و تنوع این محصولات بسیار زیاد است. تجهیزات شبکه این شرکت در دنیا به طور گسترده استفاده می‌شود.

تجهیزاتی پسیوی مثل کیستون شبکه لگراند، کابل شبکه لگراند، پچ کورد لگراند، پچ پنل لگراند و غیره. لگراند در کابل شبکه هم گل کاشته و یکی از بهترین‌هاست.

کابل شبکه لگراند ویرا شبکه دارای ضمانت نامه تست فلوک چنل و پرمننت هستند و قادر به پاس کردن این تست ها با هدروم بسیار بالا می باشند.

شرکت ویرا شبکه کاسپین

شهر تهران به دلیل پتانسیل بسیار بالا در ایجاد کسب و کارهای مختلف در خود، در حال حاضر به عنوان یکی از شهرهای پیش‌روی ایران در زمینه شبکه و ارائه خدمات شبکه تبدیل شده است. وجود شرکت‌های نیازمند به دریافت خدمات شبکه باعث شده است که خدمات شبکه در تهران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه ویرا شبکه کاسپین مستقر در تهران آماده ارائه انواع خدمات شبکه به کسب و کارهای فعال در تهران است.

خدمات پشتیبانی با کیفیت را بر اساس تجارب این چند ساله ارائه می‌ دهیم و در نهایت آرامش کامل را برای تک تک افراد شرکت شما فراهم می‌ کنیم تا با خیال راحت بر کسب و کار و تجارت خود تمرکز داشته باشید.

برای دریافت خدمات شبکه در تهران کافی است با شماره تماس‌های شرکت پشتیبان شبکه ویرا شبکه کاسپین تماس حاصل کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این قرارداد شبکه خود را ایمن کنید !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *