کدام یک از سیستم عامل های اندروید یا iOS در جهان محبوبیت بیشتری دارند؟

سیستم عامل

دو سیستم عامل iOS و اندروید , دو معقوله ی جدا از هم در تکنولوژی گوشی های هوشمند هستند که هر دو دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. بر اساس تحقیقاتی که موسسه ی Device Atlas در سه ماه اول سال جاری انجام داد , مشخص شد گوشی ها و دستگاه های هوشمندی که دارای رم 4 گیگابایتی هستند , پر طرفدارتر از سایر دستگاه ها بوده و در بیش از 90 درصد از بازار جهان حضور داشته و از استقبال زیادی برخودرار می شوند. همین امر منجر شده دستگاه های اندرویدی در بازار بازی ها عقب نشینی کرده و در بسیاری از کشور ها از جمله آمریکا , کانادا و استرالیا زمین را به رقیب خود یعنی آی او اس داده اند.

سیستم عامل

اما در این میان عملکرد کشور هند به صورت چشم گیری متفاوت است. شرکت مخابرات این کشور که Jio نام دارد با حمایت و معرفی گوشی های هوشمندی که از اینترنت 4G پشتیبانی کرده و مجهز به سیستم‌ عامل KaiOS هستند , بهره‌ می‌برند، توانسته استفاده از گوشی های اندروید را در سطح جهانی , 15 درصد افزایش دهد. فعالیت و حمایت کشور هند از گوشی های اندرویدی , شرکت اپل را به سومین کمپانی محبوب در این کشور تبدیل کرده است.

سیستم عامل

اگر چه شاهد گوشی های ترکیبی در بسیاری از کشور ها می باشیم , اما هیچ کدام همانند کشور هند تأثیر گذار و قابل توجه نبوده اند. بر اساس آمار منتشر شده , می توان دریافت که محصولات و دستگاه هایی با رم یک گیگا بایت دیگر به طور کامل از دور خارج شده و به دلیل امکانات بیشتر و اجرا شدن راحت تر برنامه ها , دستگاه های با دو گیگ رم بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. بر خلاف کشور هند , در کشور مالزی استقبال از دستگاه هایی با 4 گیگا بات رم کاهش یافته است , عده ای معتقدند به دلیل روی آوردن مردم به آیفون این کاهش رخ داده است. هنوز کشور مالزی مطلبی را به طور رسمی درباره این موضوع مطرح نکرده است.

سیستم عامل

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  امکانات جدید سیستم عامل ios 8

نظرات در مورد : کدام یک از سیستم عامل های اندروید یا iOS در جهان محبوبیت بیشتری دارند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *