بازی کلش رویال جذاب تر است یا بازی کلش آف کلنز؟

بازی کلش رویال جذاب تر است یا بازی کلش آف کلنز؟

در سال های اخیر همواره بازی های متعددی در یک سبک و ژانر مشترک تولید شده اند و زمینه انواع مقایسه ها، نقد و بررسی، مشاجره و گفتگوهای مختلف را در میان منتقدان، گیمرها رسانه ها و … فراهم کرده اند. معمولاً شرکت ها و استودیوهای بازی سازی هر کدام از بازی های خودشان را در یک سبک منحصر به فردی تولید می کنند تا بتوانند مخاطبان و بازیکنان بیشتری جذب کنند. کمپانی سوپرسل از کشور فنلاند به عنوان یکی از معتبرترین و مشهورترین شرکت های سازنده بازی های موبایلی در جهان شناخته می شود که تاکنون بازی های معروفی همچون کلش آف کلنز، کلش رویال، هی دی، براول استارز، بوم بیچ و … را طراحی و تولید کرده است.

می توان گفت که این شرکت علاقه بالایی به تولید بازی های سبک استراتژیک دارد و تاکنون چند بازی از محصولات خود را در این سبک یا سبک های ترکیبی تولید کرده است. می توان گفت بازیکنانی که بازی کلش آف کلنز را تجربه کرده اند می توانند از بازی کلش رویال نیز لذت و هیجان بالایی دریافت کنند. هرکدام از این دو بازی مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارند که هر کدام بازی مورد علاقه خود را جذاب تر و هیجان انگیزتر می دانند. در ادامه مطلب به بررسی این دو بازی و میزان جذابیت هر کدام از آنا پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی کلش آف کلنز

بازی Clash Of Clans به عنوان بهترین و پرطرفدارترین بازی سبک استراتژیک تاریخ صنعت گیم شناخته می شود که کمپانی سوپرسل اولین بار در سال 2012 آن را برای سیستم های اندروید و آی او اس منتشر کرد. در این بازی بازیکنان مدیریت و رهبری یک دهکده و قبیله شخصی را بر عهده دارند و باید از تمامی امکانات و تجهیزات موجود در بازی برای توسعه و گسترش دهکده استفاده کنند و از آن در برابر حملات دشمنان محافظت نمایند. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم طلا، اکسیر، اکسیر سیاه Dark Elixir و الماس وجود دارند که نقش ویژه ای در جریان بازی و موفقیت بازیکنان دارند. بازیکنان می توانند چالش های مختلفی را تجربه کنند و مراحل هیجان انگیزی را پشت سر بگذارند.

معرفی بازی کلش رویال

بای Clash Royale نیز از جمله بازی های تولید شده توسط کمپانی و استودیوی بازی سازی سوپرسل است که در سبک بازی های استراتژی و اکشن ساخته شده و اولین بار در سال 2016 در اختیار بازیکنان سراسر جهان قرار گرفت… در این بازی نیز بازیکنان همانند بازی کلش آف کلنز می توانند مدیریت و رهبری یک دهکده و مزرعه را بر عهده داشته باشند. این بازی بیشتر بر پایه نبردهای تن به تن طراحی شده است و بازیکنان می توانند چالش های متنوع و مختلف را پشت سر بگذارند.

کدام یک از بازی های کلش رویال و کلش آف کلنز جذاب تر هستند؟

برای تعیین جذاب و هیجان انگیز بودن یک بازی نسبت به بازی دیگر لازم است که فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته که مهم ترین آنها شامل مواردی همچون سلیقه و علاقه بازیکنان، داستان بازی، کیفیت گرافیک بازی، گیم پلی بازی، صداگذاری ها و موسیقی های بازی، تنوع ماموریت ها و مراحل، میزان امکانات بازی و … می باشند. هر کدام از این فاکتورها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان جذابیت یک بازی داشته باشد.

به عنوان مثال سلیقه یک بازیکن با بازی کلش رویال بیشتر از بازی کلش آف کلنز همخوانی دارد و قطعاً این بازی جذابیت بیشتری برای او دارد در حالی که بازیکن دیگر نظر دیگری دارد. برای تعیین میزان جذابیت هر کدام از این دو بازی لازم است که به موارد مختلفی توجه شود.

مقایسه گرافیک بازی ها

هر دو بازی عنوان شده از گرافیک باکیفیتی برخوردار هستند و کمپانی سوپرسل تلاش کرده است که تمامی جنبه های گرافیکی بازی را با بهترین شکل ممکن ارائه کند. موتور گرافیکی به کار برده شده در بازی کلش آف کلنز از نوع Unreal Engine/UDK می باشد که تضمین کننده کیفیت بالای بازی می باشد. گرافیک اچ دی و 3 بعدی این بازی برتری محسوسی نسبت به بازی کلش رویال دارد اما کلش رویال نیز به خوبی می تواند گیمرها را راضی نگه دارند.

از نظر حجم بازی نیز به دلیل کیفیت بالاتر موتور کلش آف کلنز این بازی حجم بیشتری از کلش رویال دارد. کلش آف کلنز حدود 320 مگابایت حجم دارد در حالی که کلش رویال دارای حجمی حدود 200 مگا بایت است. می توان گفت از نظر گرافیکی بازی Clash Of Clans برنده این مقایسه می باشد هرچند که گیمرها می توانند کلش رویال را بر روی گوشی های میان رده نیز نصب و اجرا کنند.

مقایسه گیم پلی بازی

از نظر گیم پلی نیز می توان شباهت های بسیار زیادی بین دو بازی کلش رویال و کلش آف کلنز پیدا کرد. همانطور که گفته شد در هر دو بازی بازیکنان باید مدیریت و رهبری یک قبیله و دهکده را بر عهده داشته باشند و به توسعه و گسترش آن بپردازند و در برابر حملات دشمنان از آنها محافظت کنند. در بازی کلش آف کلنز بازیکن می تواند ساختارهای دفاعی مشخصی برای خودش ایجاد کند و با همکاری و اتحاد قبایل دیگر وارد جنگ های قبیله ای شود. همچنین بازیکن می تواند با خرید ارزان جم کلش اف کلنز به امکانات و آپشن های بیشتری دسترسی پیدا کرده و آیتم های مختلف بازی را مطابق میل خود سفارشی و شخصی کند.

بیشتر بخوانید  حقایقی که راجب کلش اف کلنز نمیدانید

در بازی کلش رویال تمرکز اصلی بر روی جنگ های تن به تن است که شاید برای بسیاری از بازیکنان جذابیت بیشتری داشته باشد. در این بازی طیف گسترده اي از کارت ها در اختيار گیمر قرار دارد که بايد به کمک آنها يک Battle Deck براي ارسال به ميدان مبارزه تشکيل دهد. این بازی در مقایسه با بازی کلش آف کلنز دارای شخصیت ها و کاراکترهای جدیدتر و متفاوت تری است که می تواند هیجان بازی را چند برابر کند. در این بازی نیز گیمرها می توانند با خرید جم ارزان کلش رویال به امکانات و آپشن های بیشتری از بازی دسترسی داشته باشند و سطح بازی خودشان را ارتقا دهند. به صورت کلی می توان گفت از نظر گیم پلی دو بازی در سطح مشابهی قرار دارند هر چند که امکانات و تجهیزات موجود در بازی کلش آف کلنز بیشتر است.

بازی کلش رویال جذاب تر است یا بازی کلش آف کلنز؟

مقایسه ویژگی های کلی بازی ها

به صورت کلی هر کدام از این بازی ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و جذابی هستند که هر کدام می توانند برای گیمرهای مختلف جذابیت های خاص خود را داشته باشند. از مهم ترین ویژگی های بازی کلش رویال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مبارزه بازیکنان با گیمرهای سراسر جهان به صورت آنلاین
  • جمع آوری کارت های قدرتمند و مختلف و همچنین جمع آوری غنایم مختلف در بازی
  • امکان ساخت امپراطوری قوی و نابود کردن برج ها برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی
  • تنوع بالای کاراکترها در بازی
  • پشتیبانی از زبان های زنده جهانی مانند زبان انگلیسی، اسپانیایی، عربی، فارسی و …

بازی کلش آف کلنز نیز همانند رقیب خود دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است که می تواند هر بازیکنی را به وجد بیاورد. از جمله مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت در نبردهای آنلاین با بازیکنان سراسر جهان
  • امکان توسعه و ارتقای قبیله شخصی و به دست آوردن منابع جدید
  • شرکت در جنگ های قبیله ای
  • امکان ساخت کلن با اعضای خانواده و دوستان
  • امکان چت کردن با دوستان و بازیکنان در هنگام اجرای بازی

به صورت کلی می توان گفت هر دو بازی از ویژگی ها و قابلیت های مشابهی برخوردار هستند اما بازی کلش آف کلنز برتری محسوسی دارد. کلش آف کلنز تاکنون بیش از 600 میلیون بار دانلود شده است درحالی که بازی رقیب آمار بسیار کمتری دارد و این نیز نشان از جذابیت بالای آن دارد.

 

خرید جم بازی ها

همانطور که گفته شد هر دو بازی امکان پرداخت های درون برنامه ای را برای گیمرها فراهم کرده اند و بازیکنان می توانند با خرید جم بازی ایران موجو به تمامی امکانات و آپشن های موجود در بازی دسترسی پیدا کرده و آیتم های مختلف را مطابق میل خودشان شخصی سازی کنند. با خرید جم گیمر می تواند سطح بازی خود را ارتقا داده و در زمان سریع تری به مهارت و تخصص بالایی برسد.

سخن نهایی

تعیین و تشخیص جذابیت و هیجان یک بازی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست چرا که نیازمند بررسی کلی فاکتورهای مختلفی از جمله سبک بازی، سلیقه بازیکن، گرافیک، گیم پلی، داستان و سایر ویژگی های بازی می باشد. بازی های کلش آف کلنز و کلش رویال از جمله بهترین و پردانلودترین بازی های دنیای گیم هستند که هر دو در سبک بازی های استراتژیک و توسط کمپانی سوپرسل طراحی و تولید شده اند.

با توجه به ویژگی های بازی ها و همچنین تعداد دانلودها و نقد و بررسی هایی که توسط منتقدان حرفه ای بر روی این دو بازی صورت گرفته است می توان نتیجه گرفت که بازی کلش آف کلنز در مقایسه با رقیب خود جذابیت و هیجان بالاتری برای بازیکنان دارد هرچند که کلش رویال نیز طرفداران بی شماری دارد. بازیکنان می توانند با خرید جم بازی ها از سایت ایران موجو جذابیت و هیجان بازی ها را برای خود دو چندان کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بازی کلش رویال جذاب تر است یا بازی کلش آف کلنز؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *