ایسر و معرفی کروم بوک Vero 514

ایسر و معرفی کروم بوک Vero 514

ایسر در حال افزودن یک کروم بوک به مجموعه Vero خود است، که به گفته این شرکت قصد دارد به خریداران لپ تاپ گزینه ای “آگاهانه از محیط زیست” ارائه دهد. به گفته این شرکت، Chromebook Vero 514 مانند لپ‌تاپ ویندوزی که قبلاً عرضه شد، با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده، دارای شاسی است که 99 درصد قابل بازیافت بوده و در بسته‌بندی 90 درصد کاغذ بازیافتی عرضه می‌شود.

بیانیه مطبوعاتی ایسر حتی نشان می‌دهد که بخشی از بسته‌بندی کروم‌بوک را می‌توان «به یک پایه لپ‌تاپ مثلثی چند منظوره تبدیل کرد»، اگر از دور انداختن چیزی متنفر هستید. قبل از اینکه به قابلیت بازیافت بپردازیم، اجازه دهید سریعاً مشخصات را مرور کنیم، وزن آن فقط یک تار مو بیش از 3 پوند است که برای لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش 14 اینچی منطقی بوده و از پردازنده نسل دوازدهم اینتل قدرت می‌گیرد. با گرافیک Xe شما می توانید آن را با پردازنده های مختلفی مشخص کنید، از جمله پنتیوم گلد 8505 پنج هسته ای، Core i3-1215U، Core i5-1235U و Core i7-1255U. همه اینها تراشه های نسبتا کم مصرفی هستند که برای یک کامپیوتر سازگار با محیط زیست مناسب بوده، اما با وجود گزینه i3 یا i5، نسخه پنتیوم مناسب نیست.

صفحه نمایش 1080p با گوریلا گلس پوشانده شده است، که اگر مدل صفحه نمایش لمسی را انتخاب کنید، حس خوبی به آن می دهد. روشنایی 300 نیت آن در صورتی که دائماً در نور شدید خورشید کار کنید، کافی نخواهد بود، اما همچنان یک پله بالاتر از پنل 227 نیت موجود در همتای ویندوزی است. 514 همچنین باید در رندر رنگ اصلی Vero بهبود یابد. در حالی که مدل ویندوز تنها می تواند 66 درصد از وسعت sRGB را نمایش دهد، ایسر پوشش 100 درصدی را برای کروم بوک خود وعده می دهد.

ایسر و معرفی کروم بوک Vero 514

در مورد ردپای اکولوژیکی لپ‌تاپ، ایسر می‌گوید که سطح ترک‌پد از ۱۰۰ درصد پلاستیک‌های اقیانوسی تشکیل شده است، در حالی که کلاه‌کلیدها از ۵۰ درصد پلاستیک بازیافت‌شده پس از مصرف ساخته شده‌اند. 30 درصد از پلاستیک شاسی بازیافت می شود. اگرچه این الزاماً به اندازه یک مک بوک ایر 1200 دلاری که دارای یک شاسی 100 درصد بازیافتی است، چشمگیر نیست، دیدن ایسر که جزئیات نسبتاً مناسبی مانند اپل ارائه می‌کند بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید  رونمایی ایسر از دو کروم بوک جدید

ایسر همچنین ادعا می‌کند که Chromebook به راحتی قابل تعمیر و ارتقا است، با پیچ‌های استاندارد به شما امکان می‌دهد به حافظه و فضای ذخیره‌سازی دسترسی داشته باشید. در حالی که این در سطحی نیست Framework با لپ تاپ تقریباً کاملاً قابل تعمیر و ارتقاء خود انجام می دهد، قیمت آن رایانه تقریباً دو برابر است. مدل پایه 514، با پردازنده Core i3،هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD بیش از 499.99 دلار است.

این لپ تاپ ارتقا چشمگیری نسبت به نسخه ویندوزی 700 دلاری سال گذشته پیدا کرده و قیمت مناسبی دارد. 514 همچنین دارای سیستم عامل کم تقاضا ChromeOS است و این یعنی کاربری طولانی تری با دستگاه می توان داشت و نیازی به بازیافت نیست. به طور کلی به نظر می رسد که ایسر به تعدادی از مشکلاتی که ما با لپ تاپ اصلی Vero داشتیم، رسیدگی کرده است.

لپ تاپ جدید از اواسط ماه اکتبر با قیمت های مورد اشاره راهی بازار می شود. از مشخصات اتصالی باید به دو پورت USB-C، که می‌توان از آن برای شارژ سریع باتری تا 50 درصد در 30 دقیقه، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI و یک جک هدفون  اشاره کرد. Vero 514 یک وبکم 1080 پیکسلی هم دارد و گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایسر و معرفی کروم بوک Vero 514

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *