اپل A17 Bionic یک رقیب جدی برای اسنپدراگون 8 نسل 3

اپل A17 Bionic یک رقیب جدی برای اسنپدراگون 8 نسل 3

دنیای فناوری با جدیدترین اخبار مربوط به چیپست های گوشی های هوشمند آتی غوغا می کند. تعداد ترانزیستورها بر روی تراشه ها سال به سال افزایش یافته است، به لطف کاهش اندازه ویژگی به دلیل تکنولوژی در حال تکامل. بر اساس گزارش ها، انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام عملکرد بهتری نسبت به A16 Bionic از نظر پردازنده داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که گره 3 نانومتری TSMC برای چیپست نسل بعدی اپل، A17 Bionic در نظر گرفته شده است و به آن اولویت تولید نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 داده است، که همچنان بر روی فرآیندهای 4 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

در سال 2022، کوالکام تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را با تغییر به فرآیند 4 نانومتری TSMC برای Snapdragon 8+ Gen 1 بهبود بخشید. اکنون، شایعات حاکی از آن است که Snapdragon 8 Gen 3 در بخش CPU بهتر از A16 Bionic عمل می کند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل با تراشه A17 Bionic در پاییز امسال، با قدرت بیشتری باز خواهد گشت.

گزارش ها حاکی از آن است که TSMC مسئولیت تولید A17 Bionic را بر عهده خواهد داشت. این به هیچ وجه تعجب آور نیست، زیرا این شرکت تایوانی مدت زیادی است که SoC های اپل را تولید می کند. جالب اینجاست که A17 Bionic بر روی فرآیند 3 نانومتری TSMC و در کنار تراشه‌های نسل بعدی M3 ساخته خواهد شد. گفته می شود اپل ظرفیت تولید 3 نانومتری TSMC را به طور کامل رزرو کرده است و جایی برای کوالکام و مدیاتک باقی نمی گذارد. دیدن اینکه چگونه دیگر سازندگان تراشه با تغییر او در این سناریوی بازار سازگار خواهند شد، هیجان انگیز خواهد بود.

این بدان معناست که A17 Bionic، که انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 پرو را که امسال عرضه می‌شوند، تامین کند، نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام و Dimensity 9300 مدیاتک برتری نسلی خواهد داشت. کوالکام ممکن است در حال حاضر در صدر باشد. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که اپل تراشه A17 Bionic را در سال 2023 معرفی کرد، اپل به احتمال زیاد جایگاه خود را در صدر خواهد گرفت، حداقل تا زمانی که اسنپدراگون 8 نسل 4 در پایان سال 2024 عرضه شود. حتی در آن زمان، رقابت قطعا ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  نحوه ساخت یک آهنگ زنگ رایگان بر روی آیفون

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل A17 Bionic یک رقیب جدی برای اسنپدراگون 8 نسل 3

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *