اپل معتقد است iOS به کلون اندروید تبدیل می شود

اپل معتقد است iOS به کلون اندروید تبدیل می شود

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تغییراتی را در iOS به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اقدامات ضدرقابتی اپل پیشنهاد می کند. در پاسخ، اپل در حال مبارزه است و ادعا می کند که تغییرات پیشنهادی iOS را به یک “کلون اندروید” تبدیل می کند. CMA بر استفاده اجباری از WebKit برای همه مرورگرهای iOS تمرکز دارد. که آن را مانعی برای رقابت می داند.

حذف الزامات WebKit یک پیشنهاد کلیدی توسط CMA است. WebKit یک موتور رندر است که توسط اپل توسعه یافته است که برای هر مرورگر وب که می خواهد در اپ استور پذیرفته شود اجباری است. منتقدان استدلال می‌کنند که WebKit همه مرورگرها را مشابه می‌کند و از Safari، مرورگر پیش‌فرض حمایت می‌کند. برخی دیگر بر این باورند که WebKit عملکرد مرورگر را در مقایسه با قدرت موجود در دستگاه‌های با برند اپل محدود می‌کند. CMA استدلال می کند که کیفیت همه مرورگرهای دستگاه های اپل به دلیل سرعت توسعه آهسته WebKit محدود شده است. این باعث شده است که توسعه دهندگان برخی از ویژگی های برنامه ریزی شده را لغو کنند زیرا موتور از آنها پشتیبانی نمی کند. که هزینه های توسعه بالاتری را برای شرکت ها به دلیل اشکالات ذاتی WebKit ایجاد می کند.

با این حال، اپل با پیشنهاد CMA مخالف است. این شرکت استدلال می کند که حذف این تعهد از به روز رسانی یکنواخت برنامه های کاربردی که محتوای وب را ارائه می کنند، جلوگیری می کند، همانطور که اندروید انجام می دهد. اپل همچنین ادعا می‌کند که فروشگاه‌های برنامه جایگزین «محافظت قوی از کاربر ارائه شده توسط مدل تجاری اپل را تضعیف می‌کنند» و انتخاب مصرف‌کننده را کاهش می‌دهند. رسانه ها گزارش می دهند که پس از بیانیه دسامبر CMA، اپل در اواخر ژانویه به دادگاه استیناف رقابت بریتانیا اعتراض کرد.

علاوه بر تحقیقات CMA، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن توصیه کرده است که اپل و گوگل فروشگاه های برنامه شخص ثالث را در پلتفرم های خود قرار دهند. در سال 2024، قانون خدمات دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهند شد و شرکت های دیجیتالی به ویژه رویه های مربوط به رقابت را با قوت بیشتری تنظیم می کنند. عواقب دقیقی برای اپل هنوز مشخص نیست. اما انتظار می رود این برند مجبور شود iOS را به فروشگاه های برنامه های جایگزین باز کند.

بیشتر بخوانید  تحلیل گران می گویند: اپل می تواند 30 میلیون ساعت هوشمند بفروشد!

در حالی که اپل در حال مقابله با این پیشنهادات است، این شرکت ممکن است چاره ای جز تغییر رویه های خود نداشته باشد. فشار مقامات رقابت و تنظیم کننده ها در حال افزایش است. و این برند ممکن است نیاز داشته باشد که سیستم بسته خود را برای فروشگاه‌های اپلیکیشن و سرویس‌های پیام‌رسان جایگزین باز کند. این بدون شک مدل تجاری اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما ممکن است لازم باشد که شرکت در بازاری که به طور فزاینده ای تنظیم می شود، رقابتی باقی بماند.

بررسی رویه‌های ضدرقابتی اپل در رابطه با iOS، CMA را بر آن داشت تا تغییراتی را پیشنهاد کند. از جمله حذف نیازمندی WebKit. در حالی که اپل با این پیشنهادات مقابله می کند. ممکن است چاره‌ای جز تغییر رویه‌های خود نداشته باشد تا در بازاری که به‌طور فزاینده‌ای تنظیم می‌شود، رقابتی باقی بماند. فشار مقامات رقابت و تنظیم کننده ها در حال افزایش است. و این شرکت ممکن است نیاز داشته باشد که سیستم بسته خود را برای فروشگاه‌های اپلیکیشن و سرویس‌های پیام‌رسان جایگزین باز کند. این بدون شک مدل تجاری اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما ممکن است لازم باشد که شرکت با مقررات جدید مطابقت داشته باشد و در بازار رقابتی باقی بماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل معتقد است iOS به کلون اندروید تبدیل می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *