اپل در فوریه 2023 از شیائومی در آسیا پیشی گرفت

اپل در فوریه 2023 از شیائومی در آسیا پیشی گرفت

آسیا بازار بسیار مهمی برای صنعت گوشی‌های هوشمند است، زیرا شامل بزرگ‌ترین بازارهای جهان برای گوشی‌های هوشمند است که شامل هند و چین می‌شود، که هر دو با نزدیک به 3 میلیارد مشتری بالقوه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که برندهای مختلف گوشی های هوشمند در منطقه مانند شیائومی، ریلمی، وان پلاس، سامسونگ، تکنو و اینفینیکس در این فضا با هم رقابت می کنند.

و اخیرا StatCounter توسط Global Stats داده‌های خود را در مورد سهم بازار فروشندگان موبایل در آسیا برای فوریه 2023 منتشر کرد و اپل توانست شیائومی را به عنوان دومین برند محبوب گوشی‌های هوشمند در آسیا پشت سر بگذارد، در حالی که سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.

داده ها نشان می دهد که سامسونگ با 22.25 درصد سهم بازار، اپل با 17.15 درصد در رتبه دوم، شیائومی با 16.19 درصد در رتبه سوم، اوپو با 10.82 درصد در رتبه چهارم و Vivo با 9.76 درصد در رتبه پنجم قرار دارند.

سهم بزرگ سامسونگ در بازار آسیا را می‌توان به راحتی با حضور برند آن توضیح داد، زیرا سازنده گوشی‌های هوشمند برای تبلیغات برند و همچنین در دسترس بودن فروشگاه‌های خرده‌فروشی و خدمات آفلاین خود کارهای زیادی انجام می‌دهد. علاوه بر این، با تخفیف‌هایی که پس از عرضه به دستگاه‌های آن داده می‌شود، آن را یک معامله خوب به نظر می‌رساند که مشتریان بیشتری را به خرید گوشی‌های هوشمند خود، مانند سری Samsung Galaxy S20 FE و Samsung Galaxy S23 ترغیب می‌کند.

در همین حال، اپل در حال حاضر به دومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در آسیا تبدیل شده است که می‌توان آن را به گسترش بیشتر حضور این برند در آسیا نسبت داد. با خروج هواوی، صاحبان پرچم‌دار قبلی هواوی ممکن است iOS را به دلیل شباهت‌های iOS به سیستم‌عامل قبلی EMUI هواوی ترجیح دهند و در نتیجه به آیفون تغییر دهند. و با ارائه تخفیف های دانشجویی به بازارهای در حال توسعه آسیایی مانند مالزی و ویتنام، به گسترش سهم بازار این برند نیز کمک می کند.

این در حالی است که شیائومی، اوپو و ویوو در ماه فوریه هیچ دستگاهی را برای بازار جهانی عرضه نکرده بودند و با رکود بازار گوشی های هوشمند چینی، بازار جهانی خارج از چین باید تمرکز اصلی این برندهای گوشی هوشمند چینی باشد. همین هفته، شیائومی به تازگی سری 13 شیائومی را با اشتراک رایگان 6 ماهه Google One که شامل ویژگی هایی مانند پاک کن جادویی پیکسل گوگل است، برای بازار جهانی عرضه کرده بود.

بیشتر بخوانید  چگونه آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید؟ | روش های مختلف اتصال آیفون به کامپیوتر

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل در فوریه 2023 از شیائومی در آسیا پیشی گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *