اپل در آیفون 15 از چیپ 3 نانومتری استفاده می کند

اپل در آیفون 15 از چیپ 3 نانومتری استفاده می کند

TSMC، سازنده تراشه های پیشرفته، به زودی ارسال سفارشات تراشه های 3 نانومتری را آغاز خواهد کرد و اپل اولین مشتری آن است. اما این پردازنده های پیشرفته برای سری آیفون 14 آینده نخواهند بود.

بزرگترین مشتری تراشه ساز قراردادی جهان نیز غول کوپرتینویی است. دومی شروع به دریافت تراشه های 3 نانومتری خواهد کرد، اما اینها برای مدل های آینده سری آیفون 14 پرو نیستند. برای کسانی که نمی دانند، سری آیفون 14 با چیپست 4 نانومتری A16 Bionic برای مدل های Pro وارد بازار می شود، در حالی که نسخه پایه و Max با آخرین نسل تراشه 5 نانومتری A15 Bionic وارد بازار خواهند شد.

تراشه‌های 3 نانومتری جدیدی که اپل سفارش داده است اساساً برای نسل بعدی چیپ‌ست‌های رایانه شخصی است که پردازنده M2 Pro است. این اولین تراشه مبتنی بر فرآیند 3 نانومتری بوده که این برند عرضه خواهد کرد، با اولین تراشه 3 نانومتری آیفون که احتمالاً سری آیفون 15 بوده که در سال 2023 عرضه خواهد شد.

به بیان ساده، جهش در نسل همچنین به این معنی است که تراشه های نسل بعدی قدرتمندتر و همچنین انرژی کارآمدتر خواهند بود در حالی که تعداد ترانزیستورهای بیشتری در تراشه ها خواهند داشت. بر اساس آنچه TSMC گفته است، تراشه‌های 3 نانومتری FinFET مصرف انرژی را بین 25 تا 30 درصد کاهش می‌دهند در حالی که قدرت را 10 تا 15 درصد نسبت به تراشه‌های نسل قبلی مبتنی بر FinFET 5 نانومتری افزایش می‌دهند.

بنابراین سری آیفون 15 با چنین چیپستی همراه می شود و برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند. خانواده گوشی های آیفون 15 احتمالا چنین مشخصاتی خواهد داشت. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آیفون 8 پلاس , گوشی هوشمند کلاسیک و مدرن!

نظرات در مورد : اپل در آیفون 15 از چیپ 3 نانومتری استفاده می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *