اپل تی وی جدید با پردازنده 5 هسته ای

اپل تی وی جدید با پردازنده 5 هسته ای

اوایل این ماه، اپل آخرین نسل Apple TV 4K خود را در بازار عرضه کرد. این مدل جدید با چیپست A15 Bionic وارد بازار شد، با این حال، گزارش جدید نشان می دهد که این در واقع یک نسخه binned است.

طبق گزارش FlatpanelsHD، جزئیات به‌دست‌آمده از برنامه TV Info برای tvOS نشان می‌دهد که Apple TV 4K جدید دارای نسخه‌ای از تراشه A15 Bionic است. اضافه می کند که یک هسته CPU این پردازنده نیز غیرفعال است. به عبارت دیگر، نسل سوم تلویزیون 4K غول کوپرتینویی از یک CPU 5 هسته ای پشتیبانی می کند. برای کسانی که نمی دانند، این همان چیپست است که در سری آیفون 13 و برخی از مدل های آیفون 14 نیز یافت می شود.

با این حال، نسخه ای که در مدل های آیفون یافت می شود یک CPU شش هسته ای است. اگرچه آخرین مدل Apple TV دارای یک تراشه binned است، اما همچنان می‌تواند تقریباً 40 درصد بهبود عملکرد را ارائه دهد. با وجود طراحی بدون فن، هنوز به اندازه تلویزیون نسل قبلی 4K که دارای چیپست A12 Bionic است، گاز نمی دهد. جالب اینجاست که تلویزیون 4K جدید نیز بسیار سریعتر از نسل گذشته کنسول های بازی مانند Xbox One است.

علاوه بر این، این گزارش همچنین در مورد اینکه چگونه ممکن است تراشه A15 در مدل جدید تلویزیون 4K دارای یک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای نیز باشد، صحبت می‌کند. این دوباره یک هسته کمتر از پردازنده گرافیکی 5 هسته ای موجود در سری آیفون 13 اپل است. با وجود این، A15 Bionic جدید 30 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی سریع‌تری را در آخرین مدل تلویزیون 4K نسبت به نسخه نسل قبلی ارائه می‌دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فیس آی دی (Face ID) اپل برای کاربران مشکل ساز شد

نظرات در مورد : اپل تی وی جدید با پردازنده 5 هسته ای

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *