اپل برای فناوری صفحه نمایش تاشو مقاوم در برابر ترک پتنت اعطا کرد

اپل برای فناوری صفحه نمایش تاشو مقاوم در برابر ترک پتنت اعطا کرد

علاقه اپل به فناوری تاشو چیز جدیدی نیست، زیرا در سال های اخیر چندین پتنت در رابطه با این فناوری به این شرکت اعطا شده است. آخرین پتنت که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده اعطا شده است، یک صفحه نمایش تاشو را توصیف می کند که به گونه ای طراحی شده است که در برابر ترک مقاوم باشد. این به طور بالقوه می تواند یکی از نگرانی های اصلی دستگاه های تاشو را برطرف کند که شکنندگی آنهاست.

حق اختراع با شماره ثبت اختراع US-20230011092-A1 مربوط به نمایشگری است که از چندین لایه، از جمله یک بستر منعطف، یک لایه ترانزیستور لایه نازک، و یک لایه محافظ تشکیل شده است. لایه محافظ برای جلوگیری از ایجاد ترک در بستر انعطاف پذیر، که بخشی از نمایشگر است که بیشترین آسیب را دارد، طراحی شده است.

اپل علاوه بر صفحه نمایش مقاوم در برابر ترک، حق اختراع نمایشگر خود ترمیم شونده را نیز دریافت کرده است. این فناوری به صفحه نمایش اجازه می دهد تا از خراش های کوچک که یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه های تاشو است، بازیابی شود.

در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آیفون تاشو بعید است، گزارش‌هایی از احتمال وجود آی‌پد تاشو وجود دارد. این به اپل اجازه می دهد تا قبل از عرضه احتمالی آیفون تاشو، این فناوری را آزمایش کرده و آن را اصلاح کند. یک آی‌پد تاشو نیز برای این شرکت ریسک کمتری خواهد داشت، زیرا آی‌پد در مقایسه با آیفون، محصول کم‌اهمیت‌تری در مجموعه اپل است.

با ورود شرکت های بیشتری به بازار تاشو، از جمله گوگل با Pixel Fold آینده، به نظر می رسد که در آینده نزدیک شاهد یک دستگاه تاشو از اپل باشیم. این پتنت جدید و پتنت های قبلی در مورد نمایشگرهای خود ترمیم شونده احتمالاً یک عامل کلیدی در توسعه دستگاه تاشو اپل خواهد بود و دوام و قابلیت اطمینان بیشتری را برای فرم تاشو به ارمغان می آورد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تجهیز محصولات کمپانی اپل به تکنولوژی فراصوت

نظرات در مورد : اپل برای فناوری صفحه نمایش تاشو مقاوم در برابر ترک پتنت اعطا کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *