اپل آیفون 14 فاقد ناچ در بخش نمایشگر است

اپل آیفون 14 فاقد ناچ در بخش نمایشگر است

نسل بعدی آیفون تحت عنوان آیفون 14 سال آینده معرفی خواهد شد. این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل فعلی ویژگی های جدیدی ارائه می دهد و به مراتب نیز قیمت بیشتری هم برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

اپل قرار است هفته آینده در 14 سپتامبر گوشی های سری آیفون 13 را طی رویداد آنلاین خود، رونمایی کند اما قبل از معرفی رسمی گوشی های امسال، رندرهای آیفون 14 پرو مکس سال آینده به صورت آنلاین فاش شد. رندر فاش شده نشان می دهد که آیفون 14 برای اولین بار با نمایشگر فاقد ناچ همراه می شود. همچنین انتظار داریم که نسل بعدی آیفون دارای فیس آیدی زیر نمایشگر باشد و در حال حاضر نیز اپل روی چنین فناوری برای به کارگیری مشغول کار است.

در حال حاضر، تحلیلگر راس یانگ ادعا می کند که احتمال دارد این ویژگی به تعویق بیفتد زیرا سری آیفون 14 اپل سال آینده ممکن است فاقد Face ID باشد. او می گوید که اپل می خواهد این فناوری را توسعه دهد و در سطحی پیشرفت داده تا قابل استفاده باشد، بنابراین بعید است سال آینده شاهد گوشی آیفونی باشیم که فیس آیدی زیر نمایشگر را به همراه داشته باشد.

برای سایر بخش ها هم از جمله دوربین عقب برجستگی حذف شده است. وی افزود که پنهان کردن سنسورهای Face ID در زیر صفحه نمایش آسان تر از مخفی کردن تنظیمات دوربین اصلی است. این ممکن بوده به این دلیل باشد که دوربین سلفی بر روی صفحه نمایش باقی می ماند و در زیر حفره نمایشگر قرار می گیرد.

اپل آیفون 14 فاقد ناچ در بخش نمایشگر است

همچنین پیش بینی شده که تنها مدل های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش حفره دار هستند و این در حالیست که سایر مدل ها همچنان دارای یک بریدگی یا استفاده از Touch ID برای امنیت هستند. پیشتر گزارش شده بود که اپل در حال کار بر روی روش های جایگزین از بین بردن ناچ نمایشگر است. شایعات حاکی از آن بوده که این شرکت می تواند برای مدل های رده بالا Face ID را زیر صفحه نمایش قرار دهد و این در حالی است که مدل های رده پایین تر می توانند از Touch ID روی نمایشگر بهره ببرند.

بیشتر بخوانید  تمام قابلیت های جدید اپل آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

با معرفی آیفون 13 اپل، انتظار می رود این گوشی ها دارای ناچ کمتر بوده و نرخ نوسازی آن هم 120 هرتز اگرچه تنها در مدل های پرو باشند. همچنین انتظار می رود که با اسکنر LiDAR همراه بوده و این شرکت همچنین می تواند یک مدل با حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی هم عرضه دارد.

سری گوشی های پرچمدار آینده اپل از چیپست A15 Bionic سریعتر و کارآمدتر استفاده می کنند که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری TSMC تولید می شود. گفته شده که این گوشی ها دارای مدار داخلی برای صرفه جویی در ذخیره سازی هستند و به شرکت اجازه می دهد باتری بزرگتری را در داخل دستگاه ارائه دهد. انتظار می رود این تلفن های هوشمند از فناوری شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی کنند که کمی بهتر از شارژ فعلی 22 واتی است.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل آیفون 14 فاقد ناچ در بخش نمایشگر است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *