اهمیت سئو و دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای اینترنتی

اهمیت سئو و دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای اینترنتی

شاید تا همین دو سال قبل هم هنوز تصور انجام برخی کارها توسط اینترنت سخت بود، اما این روزها دیگر کاری نیست که نتوانید انجام آن در اینترنت را تصور کنید. امروزه دیگر خرید کردن از اینترنت به کاری معمولی برای همه تبدیل شده است؛ از پیر و جوان گرفته تا هر قشری از جامعه، انواع نیازهای خود را از راه خریدهای اینترنتی انجام می‌دهند.

حتی اگر قصد خرید یک محصول از طریق اینترنت را نداشته باشید، باز هم برای تحقیق درمورد آن از اینترنت استفاده می‌کنید. قطعاً قبل از اینکه به مغازه‌های سطح شهر بروید، یک‌بار محصول موردنظر را در گوگل جستجو می‌کنید تا با برندهای مختلف آن، انواع مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی که در بازار موجود است، آشنا شوید. در این میان حتی ممکن است قید خرید از مغازه را بزنید و محصول را در یکی از سایت‌ها خرید کنید.

اما فروش به همین سادگی‌ها هم نیست و نیازمند استراتژی دیجیتال مارکتینگ و استفاده از مزایای ابزارهای آن است. در ادامه با ما باشید تا با اهمیت سئو و دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

 

دیجیتال مارکتینگ، راه افزایش فروش

خریدهای اینترنتی یا سفارش خدمات از طریق اینترنت آنقدر کارها را راحت کرده‌اند که کمتر کسی تمایل به خرید حضوری دارد. به همین دلیل هم هست که کسب و کارها نیاز به در پیش گرفتن استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را احساس کرده و به دنبال انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند. از شبکه‌های اجتماعی مختلف گرفته تا سایت‌های اینترنتی، تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی در سایت‌های مختلف از جمله مهم‌ترین روش‌هایی هستند که کسب و کارهای مختلف برای شناساندن خود در فضای اینترنت استفاده می‌کنند.

کافی است همین الان گوشی خود را برداشته و اینستاگرام را باز کنید. ببینید خود شما صفحه چند کسب و کار را دنبال می‌کنید؟ و هر کدام از آنها چقدر فالوئر دارند؟ درک اینکه چه بازار بزرگی در این فضا وجود دارد، اصلاً کار سختی نیست. این بازار آنقدر بزرگ است که بسیاری از کسب و کارها ترجیح داده‌اند عطای حضور در دنیای فیزیکی را به لقای آن بخشیده و تنها به حضور دیجیتالی اکتفا کنند.

اهمیت سایت و سئو در دیجیتال مارکتینگ

درواقع به نظر می‌رسد داشتن یک سایت اینترنتی به همراه صفحات فعال در شبکه‌های اجتماعی تأثیری بسیار بیشتر از اجاره یک مغازه در سطح شهر داشته باشد. با این کار نه‌تنها از هزینه‌های ماهانه اجاره، انرژی و دکوراسیون راحت می‌شوید، بلکه بازار خود را از سطح یک خیابان به سطح کشور گسترش می‌دهید.

به خصوص اگر سایتی داشته باشید که در جستجوهای گوگل برای محصولاتتان رتبه‌های اول را داشته باشد، آن وقت است که بازاری بسیار بزرگتر از حد تصور در انتظارتان خواهد بود. فکرش را بکنید همه آنهایی که برای گرفتن اطلاعات درمورد محصولات یا خدمات شما شروع به جستجو در گوگل می‌کنند، به یکی از مشتریان احتمالی شما بدل می‌شوند.

با این کار علاوه بر اینکه احتمال خرید محصولاتتان افزایش می‌یابد، برند شما به عنوان یک برند برتر در سطح کشور شناخته می‌شود. وقتی کاربران برای همه محصولات حوزه کاری شما، سایت‌تان را در رتبه‌های اول گوگل ببینند، برند شما به عنوان برند پیش رو در بازار شناخته می‌شود. درواقع به جایگاه رهبر بازار می‌رسید و دیگران به عنوان یک وزنه اصلی بازار روی شما حساب باز می‌کنند.

مزایای سئو

رسیدن به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل البته کار ساده‌ای نیست. این کار طی فرایندی اتفاق می‌افتد که به آن سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌گویند. سئو سایت یکی از حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه بسیار موردتوجه کسب و کارها قرار گرفته است.

هرچند سئو سایت فرایندی زمان‌بر است اما مزایای آن درازمدت و ماندگارتر از دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. همچنین تأثیر سئو بر افزایش فروش و گسترش برند سایت شما بسیار بیشتر از دیگر روش‌ها است. در حالی که مثلاً برای صفحه اینستاگرام، بازار شما به فالوئرهایتان محدود می‌شود اما با رسیدن به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل، بازار شما شامل همه افرادی است که به دنبال محصولات شما می‌گردند.

چگونه از سئو استفاده کنیم؟

برای به‌کارگیری سئو برخی کسب و کارها اقدام به استخدام نیروی متخصص سئو کرده و برخی برای آموزش سئو به نیروهای موجود اقدام می‌کنند. از آنجا که ابزارهای سئو بسیار متنوع بوده و جزئیات زیادی را شامل می‌شود، آموزش آن هم فرایندی زمان‌بر است. از این‌رو بسیاری از کسب و کارها هم سئو سایت خود را برون‌سپاری می‌کنند.

امروزه شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و سئوی فعال و معتبری در سطح کشور حضور دارند که می‌توانید خدمات سئو خود را به آنها بسپارید. در انتخاب این شرکت‌ها باید توجه داشته باشید شرکت موردنظر از اعتبار و سابقه خوبی برخوردار باشد. برای مثال باید نمونه کارهای موفق خود را در اختیار شما قرار دهد.

اهمیت سئو و دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای اینترنتی

وب 24، ارائه دهنده خدمات سئو حرفه ای

وب 24 از جمله شرکت‌های فعال در زمینه سئو است که سابقه‌ای طولانی در این حوزه دارد. وب 24 را می‌توان از اولین‌های سئو در ایران دانست. علاوه بر سابقه 15 ساله این شرکت در زمینه سئو سایت، نمونه کارهای موفق این سایت هم اطمینان خاطر شما را فراهم خواهد کرد.

این مجموعه در ارائه خدمات خود ابتدا نیازهای شما و حوزه کاری‌تان را بررسی کرده و بر اساس آن خدمات سئو را ارائه می‌دهد. در ارائه این خدمات به کلیه اصول و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ توجه می‌شود تا بهترین نتیجه برای شما بدست آید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اهمیت سئو و دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای اینترنتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *