اندروید 7 نوقا به عنوان محبوب ترین سیستم عامل اندروید

اندروید 7 نوقا

سیستم عامل های اندرویدی مدل های مختلفی دارند، برعکس سیستم عامل آیفون یا iOS که ثابت است و طبق نظر سنجی ها، نسخه اندروید نوقا محبوب ترین آن ها شناخته شده است. این سیستم عامل به اسم نوقا با اندروید ۷، به وسیله گوگل عرضه شده است و همان طور که اشاره شد این نسخه محبوب ترین نسخه اندروید شناخته شده و سهم آن ۲۸.۵ درصد می باشد و این سهم با اندروید ۷.۰ و ۷.۱ برابر است.

طبق آماری که در گذشته انتشار یافته بود ، نسخه اندروید مارشمالو پر کاربرد ترین اندروید شناخته شده بود که در سال ۲۰۱۷ این اندروید بر روی ۳۲ درصد از سیستم عامل های گوشی های هوشمند قرار داشت که این سهم اکنون کاهش پیدا کرده و با ۲۸.۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد. جدید ترین سیستم عامل گوگل توانسته سهمی بیشتر از یک درصد بدست بیاورد و این سیستم عامل در سال گذشته انتشار یافت. اندروید اوریو سهمی به اندازه ۱.۱ درصد دارد و دو نسخه ۸.۰ و ۸.۱ سهم این نسخه را تشکیل داده اند. جای تعجب کمی برای این سهم نیست ، زیرا اکثر شرکت های سازنده هنوز از این اندروید استفاده نکرده اند.

اندروید 7 نوقا

برخی از کمپانی های مطرح جهان مثل سامسونگ ، سعی در انتشار نسخه آزمایشی این اندروید یعنی اندروید اوریو را در محصولات خود دارند. گوشی هایی مثل نوت ۸ ، و اس ۸ و اس ۸ پلاس از این اندروید استفاده نکرده اند و انتظار افزایش سهم این نسخه اندروید با بکار بردن آن در محصولات را داریم. با این وجود هنوز اندرویدهای قدیمی هم بکار برده می شود. نسخه gingerbread و lce cream و sandwich سهمی برابر با ۰.۳ و ۰.۴ را در بازار دارند که این سهم مربوط به گوشی های قدیمی است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 7 نوقا به عنوان محبوب ترین سیستم عامل اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *