اندروید 13 و افزایش سرعت اجرا گیم روی گوشی

با اندروید 12، گوگل چندین ویژگی جدید را برای گیمرها و توسعه دهندگان موبایل معرفی کرد تا تجربه بازی را به سطحی بالاتر ببرند. گوشی‌های هوشمند منتخب، مانند سری Pixel 6، دارای ابزار جدید Game Dashboard هستند که دسترسی به ابزارهای مفیدی مانند میانبر اسکرین‌شات، ضبط صفحه، کلید DND و موارد دیگر را در حین بازی فراهم می‌کند. در همین حال، Game Mode API جدید به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بازی خود را برای بهترین عملکرد یا عمر باتری بهتر بر اساس مشخصات عملکرد انتخاب شده توسط کاربر بهینه کنند. اندروید 13 در حال ادامه تلاش برای بهبود بازی های موبایلی با برخی از موارد جدید است.

همانطور که توسط Mishaal Rahman گزارش شده است، اندروید 13 روش جدیدی به نام GameState را به GameManager API اضافه می کند که به بازی ها امکان می دهد وضعیت فعلی خود را به سیستم منتقل کنند. این به بازی‌ها امکان می‌دهد تا از حالت سطح بالای بازی عبور کنند و نشان دهند که آیا می‌توان آن را قطع کرد یا خیر. علاوه بر این، Games همچنین می‌تواند از GameState استفاده کند تا به پلتفرم بگوید آیا بازی در حال بارگیری دارایی‌ها/منابع/کامپایل/غیره است. سپس پلتفرم می‌تواند برای فعال کردن حالت جدید GAME_LOADING و افزایش عملکرد CPU، یک راهنمایی زمان بارگذاری به پاور HAL ارسال کند. در هر صورت، تعیین تنظیم عملکرد CPU که می‌خواهند هنگام فعال بودن حالت GAME_LOADING اعمال کنند، به عهده OEMها خواهد بود.

در تئوری، این بدان معنی است که شما باید کمتر به صفحه لودینگ اولیه بازی خیره شوید. بسیاری از OEM های اندروید در حال حاضر بهینه سازی های مختلفی را اجرا می کنند که می توان به تخصیص منابع CPU و GPU بیشتر برای بهبود لودینگ بازی.

اندروید 13 و افزایش سرعت اجرا گیم روی گوشی

Esper گزارش می‌دهد که Google در نظر دارد آزمایشی را به مجموعه تست فروشنده (VTS) اضافه کند تا حالت GAME_LOADING را برای همه دستگاه‌هایی که با Android 13 و جدیدتر اجرا می‌شوند، الزامی کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این الزام نهایی شده است یا خیر. همچنین ممکن است دستگاه‌هایی که به اندروید 13 ارتقا می‌یابند نسخه جدید پاور HAL و حالت GAME_LOADING را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید  9 راهکار برای مشکل تخلیه باتری در اندروید 13

در اخباری مرتبط شرکت گوگل چند ماه قبل نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را دردسترس قرار داد. این در حالی بوده که سامسونگ نسخه بتا یا هیچ نسخه دیگری را تاکنون منتشر نکرد. حال گزارش جدید منتشر شده که نشان می دهد سامسونگ قصد دارد بتا اندروید 13 با One UI 5.0 را تابستان منتشر کند.

البته این نسخه اواسط تابستان ارائه خواهد شد و تا چهار ماه آینده دردسترس قرار می گیرد. سم موبایل گزارش داد سامسونگ احتمالا در ماه جولای بتا را ارائه می کند و نسخه نهایی نیز اواخر 2022 یا اوایل 2023 ارائه می شود.

این امر موجب می شود تا شرکت کره ای زمان کافی برای رفع مشکلات نسخه نهایی داشته باشند. البته نمی توان خبر را دقیق و بی نقص دانست زیرا ممکن است سامسونگ برنامه خود را تغییر دهد. بنابراین با یک شایعه ای بیشتر رو به رو نیستیم.

از جمله گوشی هایی که قرار است اندروید 13 را با One UI 5.0 دریافت کنند می توان به سری گلکسی اس 22، گلکسی زد فولد 4 یا فلیپ 4 و برخی دیگر اشاره کرد. البته این مدل ها اولین گوشی هایی هستند که بروزرسان را دریافت می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 13 و افزایش سرعت اجرا گیم روی گوشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *