انتشار اطلاعاتی از هدست Vision Pro 2 اپل

انتشار اطلاعاتی از هدست Vision Pro 2 اپل

اپل در حال آماده شدن برای عرضه Vision Pro در اوایل سال 2024 است و تولید هدست واقعیت ترکیبی پیش از عرضه در چین افزایش یافت. با نزدیک شدن به زمان عرضه رایانه فضایی اپل، این شرکت در حال حاضر چشمان خود را به Vision Pro 2 دوخته است.

گزارش شده که غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا قصد دارد نمایشگرهای بهتری را برای هدست دوم خود بیاورد. گفته می شود که جانشین اپل ویژن پرو از نمایشگرهای میکرو OLED روشن تر و کارآمدتر بهره می برد. ویژن پرو آینده در حال حاضر دارای یک صفحه نمایش میکرو OLED دوقلو عالی است که به گفته اپل، پیکسل های بیشتری نسبت به یک تلویزیون 4K برای هر چشم دارد.

طبق گزارشی از شرکت تحقیقات بازار Omidia به نقل از خبرگزاری کره ای The Elec، Apple Vision Pro 2 در سال 2027 یک صفحه نمایش RGB OLEDOS دریافت خواهد کرد. نمایشگرهای جدید نشان دهنده ارتقاء نسبت به نمایشگرهای WOLED با فیلتر رنگی مورد استفاده در نسل اول هدست ویژن پرو.

این گزارش می گوید که نمایشگرهای ارتقا یافته نیازی به فیلترهای رنگی ندارند زیرا فناوری RGB OLEDOS نور و رنگ را مستقیماً از زیرپیکسل های RGB مجاور در یک لایه تولید می کند. نمایشگرهایی که از این فناوری استفاده می کنند به طور قابل توجهی روشن تر و کارآمدتر از نمایشگرهای WOLED و فیلتر رنگی OLEDOS هستند.

علاوه بر این، تنها شرکتی که در حال حاضر نمایشگرهای RGB OLEDOS را عرضه می کند، رقیب دیرینه اپل، سامسونگ است. بر اساس این گزارش، سامسونگ پس از خرید شرکت سازنده میکرو نمایشگرهای OLED، eMagin، تامین کننده احتمالی اپل در صورتی که سازنده آیفون تصمیم بگیرد نمایشگرهای هدست ویژن پرو را ارتقا دهد، خواهد بود. با این حال، این امر غیرعادی نیست زیرا شرکت فناوری کره جنوبی مدت‌هاست نمایشگرهای OLED مورد استفاده در مدل‌های آیفون اپل را تولید کرده است.

انتشار اطلاعاتی از هدست Vision Pro 2 اپل

Vision Pro 2 ظاهراً در حال توسعه است و با کد Project Alaska شناخته می شود. افشاگری ها در ماه گذشته گفته بودند که نسل دوم هدست اپل می تواند در سال 2026 با بند عقب بازطراحی شده عرضه شود. از دیگر مشخصات فاش شده Vision Pro 2 می توان به دو نمایشگر Micro OLED با تنظیم فاصله بین مردمکی نیمه خودکار (IPD)، دوربین TrueDepth، چهار دوربین دید کامپیوتری، دو دوربین RGB، دو نورپردازی مادون قرمز کم نور و طیف وسیعی از گوشی های هوشمند دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  طبق گزارش ها، اپل در حال ساخت یک برنامه ژورنال برای آیفون است

در همین حال، طبق گزارش‌ها، واحدهای نسل اول اپل ویژن پرو تا اوایل ژانویه 2024 آماده عرضه خواهند شد. مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار TF، اوایل این هفته ادعا کرد که این هدست «مهم‌ترین محصول اپل در سال 2024» خواهد بود. انتظار می‌رود که این شرکت تا سال 2024 500000 دستگاه را روانه بازار کند. گفته می‌شود که واحدهای Vision Pro در حال حاضر در حال تولید انبوه هستند و طبق گفته Kuo تا هفته اول ژانویه 2024 ارسال خواهند شد. اپل تاریخ دقیقی را برای انتشار رایانه فضایی خود اعلام نکرده است و به جدول زمانی عرضه اولیه در سال 2024 پایبند بوده است.

در دیگر خبرها به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین، ظاهرا اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه انبوه هدست های Vision Pro خود در هفته اول ژانویه است، زودتر از آنچه که در ابتدا انتظار می‌رفت. انتظار می رود این هدست ها تا پایان ژانویه در فروشگاه ها عرضه شوند.

علاوه بر این، گزارش‌های جدیدی وجود دارد که می‌گوید اپل قرار است مدل جدیدی از دستگاه واقعیت ترکیبی (MR) خود، Vision Pro را در سال 2027 عرضه کند. از WOLED (OLED سفید) با فیلتر رنگی (CF) که در نسخه فعلی آن استفاده شده است. فناوری RGB OLED OS نور و رنگ را مستقیماً از زیر پیکسل های RGB مجاور در یک لایه تولید می کند و نیازی به فیلتر رنگی را از بین می برد.

این منجر به روشنایی بسیار بالاتری در مقایسه با فناوری WOLED+CF OLED OS می‌شود که برای تولید رنگ به نور سفید فیلتر شده از طریق فیلترهای رنگی RGB متکی است. فناوری RGB OLED OS که ابتدا برای استفاده نظامی توسط شرکت آمریکایی eMagin توسعه یافت و اکنون پس از خرید تحت نمایشگر سامسونگ قرار دارد، نشان دهنده جهش قابل توجهی در فناوری نمایشگر است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار اطلاعاتی از هدست Vision Pro 2 اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *