امضای قرارداد همکاری میان نوکیا و هوآوی

نوکیا

کمپانی معروف نوکیا که سالیان زیادی است در زمینه ی تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کرد سال گذشته توسط مایکروسافت خریداری شد و امروز خبری از سوی این کمپانی منتشر شد که گویا قراردادی با هوآوی امضا کرده است که در زمینه ی صدور مجوز برای ثبت پتنت های گوشی های هوشمند قرار است فعالیت کنند. کمپانی هوآوی یکی از بزرگترین برندهای چینی در زمینه ی تولید تجهیزات مخابراتی می باشد.

جزئیات زیادی در خصوص شرایط این همکاری منتشر نشده است اما احتمالا قرار است درآمد حاصل از این همکاری در سه ماهه ی چهارم سال آینده به نوکیا تعلق گیرد. یکی از موضوعات جالب توجهی که نیاز است بدانید، این کمپانی فنلاندی در عرصه ی تولید گوشی های هوشمند با کمپانی هایی چون اپل، سامسونگ و ال جی نیز همکاری می نماید. اگر نگاهی به پتنت های نوکیا بیاندازیم خواهیم دید که این کمپانی بیشتر در زمینه ی کاهش وابستگی به سخت افزار و افزایش طول عمر باتری و میزان آنتن دهی گوشی های هوشمند فعالیت می نماید و قصد دارد گوشی های خود را در آینده، در این زمینه ها تجهیز نماید.

در گذشته 90 درصد از درآمد این کمپانی فنلاندی را فروش لوازم مخابراتی تشکیل می داد ولی با کاهش رشد این عرصه گویا نوکیا به عرصه ی ثبت مجوز پتنت روی آورده است. نوکیا در ماه می سال جاری به میزان 2 درصد افزایش در سهام گوشی بورسی خود داشته بود اما در نهایت به میزان 14 درصد اخیرا کاهش سهام را نشان داده است. مهندسان این کمپانی فنلاندی بر این عقیده هستند که همکاری با کمپانی های معروف دنیا در زمینه ی ثبت پتنت منافع زیادی را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

گویا نوکیا در همکاری با اپل می تواند سالانه درآمدی بالغ بر 250 میلیون یورو داشته باشد در حالی که تخمین زده شده است در همکاری با هوآوی می تواند سالانه درآمدی بالغ بر 100 میلیون یورو داشته باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هوآوی میت 10 (Mate 10) به طور رسمی معرفی شد

نظرات در مورد : امضای قرارداد همکاری میان نوکیا و هوآوی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *