حجم عظیمی از اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی لو رفت !

افشای اطلاعات کاربران

یکی از مواردی که این روزها بسیار اهمیت دارد، بحث حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی می باشد. در این میان بسیاری از افراد به این دلیل که احتمال دارد اطلاعات خصوصی آنها در فضای مجازی منتشر گردد، اقدام به ساخت حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی نمی نمایند. با تمامی این تفاسیر تعداد افراد سودجو نیز در اینترنت و فضای مجازی افزایش یافته است.در ادامه به مطلبی اشاره خواهیم کرد که احتمال دارد اسباب تعجب شما را فراهم آورد.

افشای اطلاعات کاربران

یکی از محققان امنیتی 773 میلیون آدرس ایمیل یکتا افشا شده را پیدا کرد که در فضای ابری Mega، متعلق به Kim Dot Com قرار گرفته بود. تمامی این مشخصات که علاوه بر آدرس های ایمیل دارای 22 میلیون پسورد یکتا بودند که 12 هزار فایل جداگانه را نیز شامل می شدند و هعمچنین حجمی برابر با 87 گیگابایت داشتند. تمامی اطلاعات افشایی که «Collection #1» نام گذاری شده بودند، دقیقا دارای 2,692,818,238 سطر Spreadsheet بوده اند و گویا با استفاده از منابع مختلف به دست کاربران رسیده اند. شخصی به نام هانت تروی که اطلاعات مذکور را کشف نموده است خبر از میزان دقت این اطلاعات می دهد و می گوید:

موردی که می توانم در این خصوص بیان کنم این است که اطلاعات خصوصی من نیز در آن ها قرار داشته و اتفاقا دقیق نیز بود!؛ این اطلاعات شامل آدرس ایمیل و رمز عبوری درستی است که من سال ها قبل مورد استفاده قرار می دادم. اساسا می توان گفت که اگر شما نیز افرادی می باشید که چنین موردی برای شما اتفاق افتاده است، 1 یا تعداد زیادتری از رمزهایی که تا به امروز استفاده نموده اید اکنون در معرض دید سایر افراد قرار دارد.

افشای اطلاعات کاربران

بعضی از رمز عبورهایی که در این سری از اطلاعات قرار دارند به شکل متنی ساده انتشار یافته اند. رمز عبور هانت تروی نیز از این دسته موارد بود. هانت نخستین بار زمانی که به بررسی اطلاعات در مگا پرداخت که بعضی از افراد خبر از این مسئله به ایشان دادند و همچنین در انجمن های هکری در این خصوص صحبت هایی به میان آمد. اکنون می توانیم این مژده را به شما بدهیم این اطلاعات و داده ها از پایگاه مگاه حذف شده اند ولی خبر بدتر اینکه به احتمال چندین نفر تواسنته اند به این دسترسی با موفقیت دسترسی پیدا کنند و در حال حاضر فعالیت آن ها بدین صورت است که تمامی این اطلاعات را در فضای مجازی دست به دست می نمایند.

به منظور حفظ امنیت داده های شخصی تان پیشنهاد می کنیم که از رمز عبورهایی قوی استفاده نمایید و برای حساب های کاربری مختلف خود به هیچ عوان رمزعبورهایی مشابه انتخاب نکنید. به منظور انجام این کار پسورد منیجرهای ایمن می توانند شما را در این امر همراهی نمایند. سیستم تایید هویت دو مرحله ای و تایید هویت دو عاملی نیز می توانند در بهبود میزان امنیت حساب های کاربری مفید واقع گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : حجم عظیمی از اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی لو رفت !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *