افشای اطلاعات شش پردازنده ی جدید اینتل

اینتل

طبق گزارشات ارائه شده، اینتل سعی دارد ۶ پردازنده از خانواده های کافی لیک و کانن لیک طراحی نماید. از پردازنده های جدید اینتل فهرستی ارائه شده که انتظار می رود به خانواده پردازنده های کانن لیک متعلق باشد و این اطلاعات از منابع  3DMark و SISoftware منتشر گردیده است. به گفته این منابع اطلاعات پردازنده جدید نسل هشتم بر اساس معماری کافی لیک ساخته شده است که یکی از آن ها فناوری ۱۰ نانو متری دارد. در ادامه توضحاتی در مورد این فناوری می دهیم.

از پردازنده کانن نیکی شروع می کنیم که قرار است با فناوری ساخت ۱۰ نانو متری ساخته شود. از مشخصات این پردازنده در دیتابیس وجود دارد و این موضوع حاکی از این است که اینتل نسخه از آن را تولید کرده و این موضوع در CES 2018 مطرح نشد و گمانه زنی هایی وجود دارد که این تراشه با مشکلاتی در تولید مواجه شده و این تراشه دارای مشخصات فنی دو هسته ای و چهار تری است.فرکانس پایه این پردازنده ۲.۲ گیگاهرتز و فرکانس تقویت شده آن ۲.۶ گیگاهرتز است. و این مشخصات فنی با مشخصات تراشه های کانن لیک -y مطابقت دارد.

گرافیک این پردازنده از تراشه گرافیکی اینتل UHD همراه با معماری نسل دهم گرافیک های اینتل استفاده شده. در این تراشه حداکثر دمایی که تولید می شود ۵ وات است. اما این سی‌پی‌یو به طور رسمی اسم ندارد و احتمالا قسمتی از خانواده نسل نهم اینتل باشد. این تراشه به طور رسمی معرفی نشده و زمان عرضه آن نا معلوم است. همچنین اینتل می خواهد تراشه ای جدید به جمع پردازنده های نسل هشتم خود اضافه کند.

اینتل

در قسمت دسکتاپ، پردازنده core i7-8670 و دارای ۶ هسته و ۱۲ تردی است ، عضوی جدید برای این خانواده است. این تراشه دارای ۱۲ مگابایت کس l3 بهره می برد و فرکانس پایه آن ۳.۱ گیگاهرتز است. و فرکانس تقویت شده آن هنوز معلوم نیست. و تراشه بعدی core i5-8600t است و دارای ۶ هسته و ۶ ترد است و ۹ مگابایت کس l3 استفاده می کند . و فرکانس تقویت شده آن معلوم نیست و فرکانس پایه آن ۲.۳ گیگاهرتز است.

پردازنده‌ بعدی Core i5-8500 است که ۶ هسته پردازشی و ۶ ترد با فرکانس پایه ۳.۰ گیگاهرتز را دارا است و دارای ۹ مگابایت کش l3 بر خورد دار است. و در آخر ، آخرین عضو از این خانواده پردازنده دستگاه نسل هشتم core i3-8300 نام دارد که که مدتی قبل در مورد آن اطلاعاتی منتشر شده ، که تا کنون معرفی نشده ولی خبر عرضه آن در همین سال به صورت رسمی اعلام شده. این تراشه چهار هسته و ۴ ترد دارد و فرکانس پایه آن ۳.۷۰ گیگاهرتز است و از l3 هشت مگابایت استفاده شده است. این تراشه قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار آمریکا خواهد داشت و این موضوع آن را به انتخابی مناسب برای گیمر ها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید  سرعت WiFi-7 به 5 گیگابیت برثانیه می رسد

در قسمت دستگاه های قابل حمل و موبایل ها، سه تراشه جدید تولید شده که از قوی ترین آن ها core i7-8850 است. این تراشه پردازنده ۶ هسته ای و ۱۲ تردی است و فرکانس پردازشی پایه ۲.۶ گیگاهرتز و فرکانس تقویت یافته ۴.۲ گیگاهرتز عرضه خواهد شد و گرافیک اینتل uhd 630 و ۱۲ مگابایت کش l3 این تراشه را کامل می کند.

تراشه های بعدی core i3-u-serise هستند و شامل core i3-8121u و core i3-8130u می شود. هر دوی این تراشه ها دو هسته ای و ۴ تردی با ۴ مگابایت کش l3 است ، فرکانس پردازشی مدل i3 -8121u مقدار ۲.۲ گیگاهرتز است و برای i3-8130u نیز فرکانس پایه مشابه قبلی فراهم شده . ولی به احتمال زیاد این مدل دارای فرکانس شدت یافته سرعت بیشتری خواهد داشت و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این تراشه وجود ندارد و این محصولات قرار است به زودی راهی بازار شوند جزئیات دقیق تری در روز های آینده گزارش خواهد شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افشای اطلاعات شش پردازنده ی جدید اینتل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *