افزوده شدن رمزنگاری End-To-End به اسکایپ

رمزنگاری End-To-End

رمزنگاری End-To-End در اسکایپ | این روزها بحث امنیت فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی افراد در این دنیای دیجیتال بسیار اهمیت دارد و اساسا در شرایطی که کمپانی ها چنین ویژگی هایی را ارائه ندهند، از سوی کاربران تاییدیه دریافت نخواهند کرد. یکی از اپلیکیشن هایی که از قابلیت رمزنگاری End-To-End استفاده نمی کرد، اپلیکیشن اسکایپ بود. اما در این میان کاربران بسیاری از این اپلیکیشن برای برقراری تماس های تصویری در دنیا استفاده می کردند. اکنون می توانند با اطمینان خاطر بیشتری از اسکایپ استفاده نمایند.

رمزنگاری End-To-End در اسکایپ

در ژانویه ی سال جاری میلادی، تیم اسکایپ در طی یک خبر رسمی از آزمایش رمزنگاری سرتاسری (End-To-End) برای پیام رسان خود خبر دادند. اکنون این قابلیت در دسترس تمامی کاربران اسکایپ در پلتفرم‌ های iOS، اندروید، لینوکس، مک و ویندوز دسکتاپ قرار دارد تا افراد بتوانند با امنیت بالاتری مکالمات و گفتگو های خود را انجام بدهند.

این قابلیت تنها از طریق بخش Private Conversation در دسترس افراد قرار دارد که فعال‌ کردن آن از طریق پروفایل شخصی که تصمیم به گفتگو با آن را دارید، صورت می گیرد. بعد از انتخاب گزینه‌ ی دریافت‌ کننده‌ ی پیام یک لینک دعوت برای شخص ارسال می گردد که با کلیک بر روی آن، هرگونه تماس و پیامی که پس از آن میان شما و فرد موردنظر جابجا شود، به صورت End-To-End رمزنگاری خواهد شد.

اسکایپ

لازم به ذکر است که اسکایپ برای این قابلیت خود محدودیت‌ هایی را نیز در نظر گرفته است؛ برای مثال، هر کاربر اسکایپ به طور همزمان فقط می‌ تواند یک گفتگوی خصوصی را بر روی گوشی هوشمند و یا لپ تاپ خود فعال نماید؛ همچنین در طول مکالمه ی کاربران می‌ تواند تنها از یک دستگاه دیگر نیز استفاده کند ولی در این میان تمامی محتویات ارسالی و دریافتی فقط از طریق همان دستگاه قابل دسترسی می باشد و برخلاف حالت عادی، هیچکدام از پیام های شما با سایر دستگاه ها همگام‌ سازی نخواهد شد.

پیش از این پیام رسان اسکایپ انواع مختلفی از رمزنگاری را در پلتفرم ارسال پیام خود پیاده کرده بود ولی تاکنون رمزگذاری End-To-End هرگز در این پیام رسان استفاده نشده بود.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  حل مشکل تلگرام too many attempts

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزوده شدن رمزنگاری End-To-End به اسکایپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *