افزایش 25 درصدی قیمت آیفون در ژاپن

افزایش 25 درصدی قیمت آیفون در ژاپن

براساس گزارش ها شرکت اپل قیمت آیفون، آیپد و اپل واچ را در ژاپن با افزایش 25 درصدی رو به رو کرد. گفته شده آیفون 13 در ژاپن افزایش 20 درصدی پیدا کرده و به 870 دلار رسید. گفته شده این شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت افزایش قیمت 25 درصدی برای محصولات خود در ژاپن تدارک بیند.

گفته شده علت این افزایش کاهش ارزش یِن و افزایش فاصله نرخ بهره در ژاپن و نرخ بهره در امریکا است. پیش از این آیفون 13 را می توانستند با 730 دلار تهیه کنند اما اکنون باید 870 دلار هزینه خرید دهند.

گزارش می گوید افزایش قیمت 20 درصدی بوده و آیفون 13 در ژاپن رشد قیمت 20 درصدی را تجربه کرد. همچنین آیفون اس ای با حافظه 64 گیگابایتی 37 دلار قیمت بیشتری نسبت به نسل پیشین پیدا کرد.

مدل 128 گیگابایتی آیفون 13 پرو بیش از 1069 دلار است و چندان ارزان نیست. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این افزایش قیمت تا چه زمانی خواهد بود. در اخباری مرتبط اپل اخیراً از چیپست جدید سیلیکونی M2 خود رونمایی کرده است که به لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید اپل کمک می‌کند و اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای استفاده از همان چیپست برای نسل بعدی آی‌پد پرو است.

اپل آی‌پد پرو که امسال عرضه می‌شود، یک مدل ارتقا یافته از نسل فعلی آی‌پد پرو مجهز به اپل M1 خواهد بود که با چیپست جدید عرضه خواهد شد. اکنون، ما یک جدول زمانی بالقوه برای معرفی این تبلت داریم.

طبق این گزارش، تبلت iPad Pro جدید مجهز به چیپست M2 اپل سیلیکون می‌تواند در سپتامبر یا اکتبر سال جاری به صورت رسمی عرضه شود. به غیر از پردازنده جدید، انتظار می رود این دستگاه دارای ویژگی هایی مانند شارژ بی سیم و همچنین سیستم دوربین جدید و ارتقا یافته باشد.

با توجه به گزارش‌های قبلی، به نظر می‌رسد که این غول فناوری همچنان در حال آماده‌سازی برای عرضه آی‌پد پرو در همان سایز مدل‌های فعلی است، اما مدل‌های جدیدی در سال آینده عرضه خواهند شد.

اخیراً فاش شد که آی‌پد پرو اواخر امسال یا در سال 2023 عرضه خواهد شد، می‌تواند سایز صفحه نمایش 14.1 اینچی جدیدی داشته باشد و اگر درست باشد، بزرگترین سایز صفحه نمایش برای یک آی‌پد در تاریخ این شرکت خواهد بود. در حال حاضر، اپل آیپد پرو را در دو سایز صفحه نمایش 11 اینچی و 12.9 اینچی به فروش می رساند. انتظار می رود مدل جدید 14.1 اینچی دارای صفحه نمایش Mini-LED با فناوری ProMotion باشد. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید  گوشی iPhone SE 4 باتری بزرگتری نسبت به قبل دارد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش 25 درصدی قیمت آیفون در ژاپن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *