افت فروش در صنعت تبلت

افت فروش در صنعت تبلت

تبلت ها در حال حاضر در موقعیت عجیبی قرار دارند. تبلت‌ها که زمانی به عنوان جانشین لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شوند، نتوانسته‌اند انتظارات اکثر مردم را برآورده کنند. بازار تبلت‌ها به‌عنوان یک دوره کوچک رشد در طول همه‌گیری COVID-19 مدتی است که در حال کاهش است. گزارش اخیر Canalys ثابت می کند که روند نزولی همچنان ادامه دارد. بر اساس داده ها، محموله تبلت ها برای چهارمین سه ماهه متوالی افت کرده است. این کاهش 11 درصد به صورت سالانه است. به عنوان مرجع، لپ تاپ ها و کروم بوک ها در وضعیت مشابهی قرار دارند. محتمل ترین دلایلی که در این گزارش برای روند منفی ذکر شده است، افزایش تورم جهانی، قرنطینه در چین به دلیل شیوع کووید-19 و کاهش کلی هزینه های آموزشی است.

تبلت‌ها به‌ویژه جایگاهی در آموزش پیدا کرده‌اند، که می‌تواند دلیل افزایش فروش در دوره یادگیری آنلاین که COVID-19 به وجود آورد، باشد. با این حال، از آنجایی که تبلت‌ها اغلب تعویض نمی‌شوند و دانش‌آموزان در سراسر جهان زمان کمتری را در مقابل صفحه‌نمایش‌ها و بیشتر در کلاس درس می‌گذرانند، ممکن است 5 دقیقه شهرت فرم فاکتور پشت آن باشد.
نگاهی دقیق تر به بازار تبلت ها نشان می دهد که ساختار آن کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. اپل با سهم بازار نزدیک به 35 درصد همچنان رهبر بلامنازع است. شرکت کوپرتینویی در محموله‌های حدود 15 درصد کاهش یافته است، اما جایگاهش در صدر باقی مانده است.

سامسونگ با سهم بازار 20 درصدی و سطح مشابهی از رشد خالص منفی (-13 درصد) از اپل عقب است. لنوو آخرین تولید کننده با سهم بازار دو رقمی (10.1 درصد) است. آمازون تنها شرکتی در لیست است که در واقع رشد فروش (+6.3 درصد) را تجربه کرده است. این اعداد تا حد زیادی جای تعجب ندارند. اگر قرار است چیزی تغییر کند، بازار تبلت به معجزه نیاز دارد. احتمال اینکه با جدیدترین آیپدهای اپل که قرار است پاییز امسال عرضه شوند، وجود نخواهد داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شرکت تحقیقات فورستر : رکود فروش تبلت ادامه دارد

نظرات در مورد : افت فروش در صنعت تبلت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *