اطلاعات بیشتری از سری شیائومی 13 منتشر شد

اطلاعات بیشتری از سری شیائومی 13 منتشر شد

برند چینی شیائومی فردا به صورت رسمی سری دیجیتال پرچمدار سال خود را عرضه خواهد کرد. سری 13 شیائومی در زمان عرضه حداقل دو مدل از جمله شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو خواهد داشت. این تلفن های همراه در ساعت 19:00 (به وقت چین) 11 دسامبر به طور رسمی عرضه می شوند. با این حال، این تلفن های همراه تنها نخواهند بود. این شرکت همچنین پوسته جدید اندروید، MIUI 14 را معرفی خواهد کرد. در چند هفته گذشته، چندین نشت و حدس و گمان در مورد Xiaomi 13 و MIUI 14 منتشر شده است. برای جالب تر کردن همه چیز، شیائومی تیزرهای رسمی را برای تأیید ویژگی ها منتشر کرده است. که این تلفن های همراه پشتیبانی خواهند کرد.

در جدیدترین تیزرهای منتشر شده از شیائومی، این شرکت تأیید می کند که سری Xiaomi 13 از بلندگوهای دوگانه استریو و همچنین Dolby Atmos پشتیبانی می کند. لی جون، مدیرعامل شیائومی نیز در رابطه با این ویژگی حرف هایی برای گفتن داشت. او گفت

«اثر بلندگو بسیار خوب است. هنگام گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و بازی، تجربه بسیار خوبی دارم.» طبق گرم‌آپ رسمی، قسمت جلویی شیائومی 13 کمی 2.5 بعدی است. علاوه بر این، قسمت پشتی چهار خمیده با عرض 71.5 میلی متر است. این شرکت ادعا می کند که این طراحی باعث می شود گوشی موبایل در دست گرفتن راحت باشد. این سری همچنین با خنک کننده مایع VC فوق العاده بزرگ 4642 میلی متر مربع عرضه می شود. علاوه بر این، کل سری Xiaomi 13 از استاندارد IP68 پشتیبانی می کند که همچنین بالاترین سطح استانداردهای ضد گرد و غبار و ضد آب است.

از نظر سخت افزاری، سری 13 شیائومی با جدیدترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 SoC عرضه خواهد شد. این تراشه از حافظه های LPDDR5X و فلش مموری UFS 4.0 پشتیبانی می کند. از نظر تصویربرداری، کل سری Xiaomi 13 از یک لنز تله فوتو انسانی 75 میلی متری لایکا با دیافراگم فوق العاده بزرگ f/2.0 استفاده می کند. همچنین، این سری پرچمدار از فناوری پوست نانو استفاده می کند و دارای نسخه هایی مانند گزینه های رنگ آبی کوهستانی، سفید و سبز وحشی است.

در حالی که تلفن‌های همراه مخصوص بازی وجود دارد، اکثر تلفن‌های همراه معمولی در حال حاضر ویژگی‌هایی را در خود جای داده‌اند که این تلفن‌های همراه را نسبت به بازی تحمل‌تر می‌کند. سری Xiaomi 13 تفاوتی ندارد. قبلاً اشاره کردیم که این دستگاه دارای خنک کننده مایع VC فوق العاده بزرگ 4642 میلی متر مربع است. این یک سیستم خنک کننده برای گوشی های موبایل بازی است. از آزمایش‌های اخیر، به نظر می‌رسد که تصمیم شیائومی برای قرار دادن چنین سیستم خنک‌کننده‌ای روی این دستگاه نتیجه خواهد داد.

به گفته لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، عملکرد این پرچمدار در حین بازی بسیار خوب است. او ادعا می‌کند که هنگام اجرای Genshin Impact، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی رایگان، کیفیت تصویر بازی در فول فریم اجرا می‌شود. همچنین دمای دستگاه در 43 درجه سانتیگراد باقی می ماند و روشنایی در کل فرآیند کاهش نمی یابد. با نگاهی به تقاضای گرافیکی Genshin Impact، این عملکرد به سادگی شگفت انگیز است.

بیشتر بخوانید  MIUI 14 تجربه کاربری جدیدی رقم می زند

لی جون ادعا می کند که عملکرد این تلفن همراه با یک گوشی ورزشی الکترونیکی قابل مقایسه است. پردازنده، حافظه و فلش مموری همگی از بهترین ها هستند. حافظه و فلش مموری بزرگترین ارتقاء در سه سال اخیر را به همراه داشت.

طبق داده‌های Lei Jun، از نظر عملکرد GPU و تست‌های مصرف انرژی، حداکثر عملکرد پردازنده‌های گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بیشتر از بایونیک A16 است. او ادعا می کند که پردازنده گرافیکی SD8 Gen2 تا 25 درصد پیشرو است. تحت چنین عملکرد عالی، عملکرد عالی اسنپدراگون 8 نسل 2 در بهره وری انرژی باعث می شود که مصرف انرژی مادربرد تنها 8.0 وات باشد. این تقریباً مشابه بایونیک A16 است. هیت سینک عظیم تقریبا نیمی از فضای داخلی این دستگاه را پوشانده است. در دفع گرما بسیار کارآمد است.

در حالی که سری 13 شیائومی دارای چندین گزینه رنگی خواهد بود، این سری دارای یک گزینه رنگ “ویژه” نیز خواهد بود. لی جون، بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شیائومی، گزینه رسمی رنگ ویژه سری Xiaomi 13 را اعلام کرد. رنگ آبی یوانشان است. یوانشان آبی ترکیبی خاص از سایه های مختلف آبی است. با این حال، به طور کلی مانند رنگ آبی آسمانی به نظر می رسد. به نظر می رسد این نسخه خاص نیز دارای حس چرمی در عقب است.

“کوه های دور با سایه ها و آسمان آبی انباشته شده اند و لمسی از چینگدای در دست است.”

کلمات او در بالا اساساً رنگ آبی و احساس تا حدودی چرم را توصیف می کند. او همچنین فاش می کند که این تلفن همراه از فناوری نانو پوسته استفاده می کند که در برابر سایش و همچنین آلودگی مقاوم است. این بدان معناست که کاربران نگران از دست دادن رنگ یا جذب کثیفی دستگاه نباشند. این نه تنها ظاهر آن را خوب می کند، بلکه احساس خوبی نیز دارد.

لی جون علاوه بر گزینه آبی، گزینه رنگ سفید را نیز اعلام کرد. او می گوید، “نسخه سفید نیز خوب است.”

این دستگاه در حال حاضر در حال رزرو است و پیوند Jingdong نشان می دهد که نسخه استاندارد بیش از 220000 رزرو دارد. همچنین تعداد رزروهای شیائومی 13 پرو نیز بیش از 200000 عدد است. شیائومی 13 یک تلفن همراه با صفحه نمایش کوچک با صفحه نمایش 6.2 اینچی است که حاشیه های نازکی دارد. قاب های چپ، راست و بالایی تنها 1.61 میلی متر عرض دارند. چانه که پهن ترین قسمت آن است تنها 1.81 میلی متر است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اطلاعات بیشتری از سری شیائومی 13 منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *