استخراج و سرعت تراکنش آلت کوین ها چگونه است؟

استخراج و سرعت تراکنش آلت کوین ها چگونه است؟

مطمئنیم که شما می‌دانید آلت کوین چیست؛ اما دوست نداریم حتی یک نفر این مطلب جذاب را از دست بدهد. بنابراین برای عزیزانی که احتمالاً چیزی درباره آن نشنیده‌اند: همه رمزارزها آلت کوین هستند، غیر از بیت کوین. آلت کوین (AltCoin) از ترکیب دو واژه انگلیسی ساخته شده‌ است: Alternative و Coin؛ اولی به معنای جایگزین و دومی یعنی سکه. بنابراین آلت کوین یعنی «سکه جایگزین»؛ اما این سکه‌ها جایگزین چه هستند؟ بیت کوین. ظهور بیت کوین عصر جدیدی را در دنیا رغم زد؛ عصر ارزهای دیجیتال. بلاک چین و بیت کوین با ظهور خود توجه تمام مردم را به خود جلب کردند. اما سه گروه اصلی بیشترین توجه را نشان دادند و هر کدام، این شورش را به شکل خاصی دیدند:

  • اولی: فعالان بازارهای مالی که بازار جدید و جذابی را برای سرمایه‌گذاری و معامله دیدند. آنها خوشحال شدند.
  • دومی: رهبران نظام سرمایه‌داری در غرب که تهدیدی جدی را دیدند. این گروه، در ابتدا ترسیدند اما بعد متوجه شدند که چاره‌ای جز همراهی ندارند.
  • سومی: توسعه‌دهندگان، که محصولی جدید اما بسیار قابل ارتقاء را دیدند. این گروه با خود گفتند: چرا بیکار نشسته‌ام؟ سپس آلت کوین‌ها را به وجود آوردند. ویتالیک بوترین، اتریوم را بنیان‌گذاشت. چارلی لی، لایت‌کوین را ساخت. کریس لارسن ریپل را توسعه داد و براک پیرس، در ساخت تتر همکاری کرد. امروز، این روند ادامه دارد و تعداد آلت کوین‌ها به بالای ۲۰۰۰۰ رسیده‌ است.
  • اوه! فکر می‌کنید استخراج کنندگان را فراموش کرده‌ایم؟ خیر؛ استخراج کنندگان یا همان ماینرها در این گروه‌بندی قرار نمی‌گیرند. بلکه فراتر از آن و به نوعی اکسیژن حیات صنعت بلاک‌چین هستند.

استخراج بیت کوین بسیار کند، هزینه‌بر و انرژی‌خوار است. برق بسیار زیادی مصرف می‌کند و تجهیزات گران‌بهایی می‌طلبد. بنابراین ممکن است بپرسید استخراج آلت‌کوین‌ها چگونه است؟ در این مطلب، پاسخ این پرسش را در مورد برخی از مهم‌ترین سکه‌های جایگزین خواهید یافت.

لایت کوین‌

برخی از آلت کوین‌ها در فرایند استخراج، متفاوت از بیت کوین عمل می‌کنند؛ مانند لایت کوین. لایت کوین در هسته خود از نظر کدنویسی شبیه بیت کوین است اما در حالی که تایید تراکنش‌ها در بیت کوین ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، زمان مورد نیاز برای استخراج لایت‌کوین ۲/۵ دقیقه‌ است، یعنی ۴ برابر سریع‌تر از بیت‌کوین. همچنین، تعداد LTCهای موجود ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ است، یعنی چهار برابر بیشتر از بیت‌کوین. مطمئناً همین الان متوجه شدید که استخراج لایت کوین ۴ برابر آسان‌تر از بیت کوین است. در حالی که بیت کوین به SHA-256 متکی است، لایت‌کوین روی فناوری اسکریپت (Scrypt) تکیه دارد. این فناوری نسبت به سایر الگوریتم‌های اثبات کار حافظه فشرده‌تری دارد.

اما دارای یک اشکال است. زیرا نیازمند سخت‌افزارهای ویژه‌ای مانند دکل استخراجی GPU است که قدرت پردازشی بسیار بالایی ارائه می‌دهند. بنابراین در حالی که لایت کوین بسیار سریع‌تر و از نظر تئوری آسان‌تر از بیت کوین به دست می‌آید اما به قیمت نیاز به حجم عظیمی از قدرت پردازشی تمام می‌شود.

دوج کوین‌

دوج کوین، یکی دیگر از آلت کوین‌های جنجالی است که آن نیز آزادانه از پروتکل لایت کوین بهره‌ می‌برد. این آلت کوین هم از فناوری اسکریپت در الگوریتم اثبات کار خود استفاده می‌کند و برای ایجاد هر بلوک، به ۱ دقیقه زمان نیاز دارد. برای افزایش جذابیت دوج کوین برای سرمایه‌گذاران، هیچ محدودیتی در توکن‌های قابل استخراج وجود ندارد و استخراج کنندگان می‌توانند بی‌نهایت DOGE استخراج کنند. اما همین موضوع جنبه‌هایی منفی به همراه دارد. مثلاً از آنجایی که دوج کوین با تعداد بی‌نهایتی ارز سروکار دارد، ارزش هر توکن بسیار پایین است.

عدم محدودیت در توکن‌های قابل استخراج و در نتیجه ناچیز بودن قیمت یک تک‌توکن شاید از نظر دسترسی پذیری به نفع ماینر‌ها باشد و همچنین DOGE را به گزینه جذابی برای پرداخت هزینه‌ها تبدیل کند؛ اما با توجه به میزان گرانی تجهیزات استخراج، پایاپای شدن میزان دارایی استخراج شده با پولی که ماینر برای خرید تجهیزات صرف کرده‌ است و در پی آن شروع کسب سود، می‌تواند بسیار سخت و طولانی شود.

لایت کوین و دوج کوین

اتریوم‌

معروف‌ترین، بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین آلت‌کوین بازار ارزهای دیجیتال اتریوم است. این رمزارز به توکن مخصوص و اصلی بلاک‌چین خود یعنی اتر (ETH) تکیه دارد. در اصل می‌توان به روش‌های مختلفی از (ETH) استفاده کرد. هم می‌توان آن‌ها را مانند تمام رمزارزها خرید و فروش کرد، هم می‌توان ETHها را برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کرد و البته، توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند روی بلاک‌چین اتریوم، اپلیکیشن‌ها و صد البته ارزهای دیجیتال خود را بسازند.

استخراج و سرعت تراکنش

یکی از دلایلی که آلت کوین‌ها به عنوان ارزهای دیجیتال جدید معرفی و عرضه شدند این بود که سرعت و هزینه تراکنش‌ها در بیت کوین خیلی بالا بود. به عبارتی می‌توان گفت که یکی دیگر از موارد تفاوت بیت کوین و آلت کوین، قابلیت انجام تعداد زیادی تراکنش با هزینه کمتر در آلت کوین‌ها است. پروسه تایید تراکنش در بیت کوین که به عمل استخراج هم معروف است، بسیار گران است و به انرژی زیادی هم نیاز دارد. این موضوع در حالی می‌تواند باعث تفاوت بیت کوین و آلت کوین شود که آلت کوین‌ها از روش جدیدتر و ارزان‌تری برای تایید تراکنش‌ها استفاده کنند. در واقع آلت کوین‌ها با روشی مقرون به صرفه و سریع، تمام تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند.

سرعت تراکنش آلت کوین ها چگونه است؟

جمع بندی‌‌

این مطلب لیست کاملی از آلت‌کوین‌ها و نحوه استخراج هر یک را توضیح نمی‌دهد. امروز بیش از ۲۰۰۰۰ آلت کوین وجود دارد و تعداد آنها همچنان رو به افزایش است. لایت کوین، دوج کوین و اتریوم قطعا آلت کوین‌های مهم و جایگزین‌های مهمی برای بیت کوین (BTC) هستند؛ اما این گفته تایید نمی‌کند که ۳ آلت کوین نامبرده شده، بهترین آلت‌کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال باشند. آلت کوین‌های بسیار زیادی وجود دارند؛ کاردانو، ریپل، ترون، بایننس کوین، تتر، دش، پولکادوت و انقدر زیاد هستند که فقط نام‌ بردن آنها یک هفته زمان می‌خواهد. شما قطعاً لایق آن هستید که اطلاعات کاملی درباره بیت کوین و آلت‌کوین‌ها دریافت کنید. آنچه برای ما مهم است، این است که بهترین، کامل‌ترین و جذاب‌ترین اطلاعات را از متخصص‌ترین افراد این حوزه دریافت کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : استخراج و سرعت تراکنش آلت کوین ها چگونه است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *