ارز دیجیتال اتریوم و راه های استخراج آن چیست؟

اتریوم

اتریوم یک رمز ارز بسیار مطرح است و بعد از بیت کوین، برترین ارز دیجیتال بازار محسوب می‌‌شود. افراد بسیاری به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول هستند و بخش زیادی از معاملات خود را به این رمزارز محبوب اختصاص می‌دهند. باتوجه‌به افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال، افراد زیادی به‌عنوان ماینر اتریوم وجود دارند. این افراد می‌توانند در استخراج و تأیید تراکنش‌های بلاک‌چین‌های باز شرکت کنند.

استخراج اتریوم بیشتر با کارت گرافیک صورت می‌گیرد. در سال‌های اخیر استخراج این ارز دیجیتال از این طریق یکی از فعالیت‌های بسیار پرسود برای افرادی که تخصص زیادی در زمینه کامپیوتر دارند بوده است. در این مقاله به بررسی نحوه استخراج اتریوم خواهیم پرداخت و یک سرمایه گذاری پرسود را به شما معرفی خواهیم کرد.

ریگ اتریوم چیست؟

پیش از آشنایی با آموزش استخراج اتریوم لازم است بدانید که این کار مانند یک سرمایه‌ گذاری است و ازآنجایی‌که هر سرمایه گذاری با ریسک همراه است، لازم است ریسک این سرمایه گذاری را نیز در نظر بگیرید. عوامل مختلفی مانند قیمت ارز دیجیتال اتریوم، هزینه برق، تغییرات شبکه، هزینه سخت‌افزار و موارد دیگر در استخراج این ارز دیجیتال تاثیر‌گذار هستند. همچنین ممکن است فرایند ماینینگ کار ساده‌ای به نظر برسد اما باید بدانید که این فرایند دارای پیچیدگی‌های زیادی است که توجه نکردن به این پیچیدگی‌ها می‌تواند باعث خرابی سخت‌افزار و حتی بروز آتش‌سوزی شود.
پیش از شروع ماینینگ بهتر است با مفهوم ریگ استخراج اتریوم آشنا شوید. استخراج ماینینگ نیاز به داشتن سیستم سخت‌افزاری قدرتمند و برق دارد. استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر‌های خانگی یا معمولی نیز امکان‌پذیر است؛ اما مقرون‌به‌صرفه نیست. استخراج این از ارز با دستگاه مخصوص یا ایسیک (ASIC) نیز امکان‌پذیر است؛ اما استفاده از کارت گرافیک یکی از اصلی‌ترین روش‌ها است.
با استفاده از این کارت‌های گرافیک علاوه بر اتریوم می‌توان ارزهای دیجیتال دیگری را نیز استخراج کرد. البته برخی از ارزهای دیجیتال فقط با استفاده از دستگاه ای‌سیک قابل استخراج هستند. از جمله ارزهای دیجیتال قابل استخراج با دستگاه ای‌سیک میتوان به بیت کوین، لایت کن و بیت کوین کش اشاره کرد. برای استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک باید ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه شود. منظور از ریگ یک پک از سخت‌افزار‌ها است. ریگ کارت گرافیک شبیه به کیس کامپیوتر‌های خانگی است؛ اما تفاوتی که وجود دارد این است که در آن از تعداد زیادی کارت گرافیک استفاده میشود. ریگ‌های استخراج قابل خریداری به‌صورت آماده یا قابل جمع‌آوری و سرهم کردن هستند.

آموزش استخراج اتریوم

آموزش استخراج اتریوم

استخراج اتریوم یک روش سرمایه گذاری سودآور و یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است پیش از شروع این نوع سرمایه گذاری، آگاهی و اطلاعات کافی دراین‌خصوص را کسب کنید و از آموزش‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شوید. استخراج اتریوم شامل چند مرحله است:
• تهیه سخت‌افزار و ریگ ماینینگ اتریوم مناسب
• ساخت کیف پول اتریوم
• نصب نرم‌افزار استخراج اتریوم
• انتخاب استخر استخراج و شروع ماینینگ
پیش از شروع فرایند ماینینگ باید با بررسی سخت‌افزارهای موردنیاز میزان سوددهی استخراج را محاسبه کرده و در صورت مناسب‌بودن سود آن سرمایه گذاری را شروع کنید. در ادامه مقاله به میزان سود استخراج اتریوم اشاره خواهیم کرد پس حتماً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
روش‌های ماین اتریوم
به‌طورکلی سه روش برای استخراج اتریوم وجود دارد:
1. استخر استخراج
2. استخراج انفرادی
3. استفاده از سرویس ابری برای استخراج
استخر استخراج: یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای شروع ماین اتریوم، استخر استخراج است. در این روش می‌توانید باتوجه‌به توان تجهیزات ماینینگ و به‌اشتراک گذاری آن با سایر اعضا به تمام اعضا پاداش اختصاص دهید. تعداد دفعات حل معادلات در این روش به بزرگی استخر استخراج بستگی دارد. راه‌اندازی استخر استخراج یک کار تمام‌وقت و هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.
استخراج انفرادی: این روش با رقابت زیادی همراه است که باعث کاهش شانس شما در معادله دریافت پاداش می‌شود. در این روش همه چیز بستگی به شانس شما دارد. استفاده از این روش می‌تواند سودده باشد؛ اما تنها زمانی که بتوانید از منابع زیاد و پرقدرت بهره‌مند شوید. منظور از این منابع استفاده از بیش از ۱۰۰ کارت گرافیک است.
استخراج از سرویس ابری: ماین اتریوم از این طریق با پرداخت مبلغ به شخصی دیگر و انجام فرایند ماینینگ توسط او صورت می‌گیرد. این موضوع به این معنا است که شما مدت‌زمان استخراج را اجاره کرده و در ازای آن تمام پاداش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

میزان سوددهی ماین اتریوم و هزینه استخراج آن

میزان سوددهی ماین اتریوم و هزینه استخراج آن

برای محاسبه میزان سوددهی ماین اتریوم لازم است متغیرهای مؤثر در فرایند ماینینگ را بررسی کنید. از جمله متغیرهای مهم در این فرایند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• هش ریت ریگ ماینینگ: توان محاسباتی دستگاه‌های مورداستفاده برای ماینینگ با واحدی تحت عنوان هش ریت بیان می‌شود. هرچه دستگاه توانایی حل تعداد معاملات بیشتری داشته باشد، هش ریت آن بالاتر بوده و احتمال برنده‌شدن شما نیز بیشتر است.
• میزان برق مصرفی: مقدار برق مصرفی دستگاه نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در میزان سوددهی آن تأثیر داشته باشد. میزان برق مصرفی دستگاه‌های ایسیک از کارت‌های گرافیک کمتر است.
• هزینه برق محل استخراج: این هزینه در کشورهای مختلف متفاوت است. با گسترش استخراج ارزهای دیجیتال دولت‌ها هزینه برق را برای ماینرهای و کاربران عادی جداگانه محاسبه می‌نمایند. هزینه برق هر سه‌ ماه یکبار بازبینی می‌شود. این هزینه باتوجه‌به تغییرات قیمت دلار متغیر است.
• کارمزد استخر ماینینگ اتریوم: درصورتی‌که کاربران از هرکدام از روش‌های مختلف استخراج استفاده کنند، هر استخر کارمزد مخصوص به خود را دارد. می‌توان به‌طورکلی آن را کمتر از ۲ درصد در نظر گرفت.
• سختی شبکه و پاداش استخراج: توان کلی هش ریت استفاده شده در شبکه برای ماینینگ نشان‌دهنده سختی آن است. هرچه توان بیشتری در شبکه استفاده شود، یعنی فرایند ماینینگ سخت‌تر است. پاداش استخراج نیز می‌تواند در میزان سوددهی تأثیرگذار باشد. مقدار این پاداش برای هر بلاک ۲ اتریوم است.
• هزینه تهیه دستگاه: ماینر‌های اتریوم برای تهیه دستگاه باید مبالغی را پرداخت کنند. طبیعتاً هرچه دستگاه بهتر باشد، نیاز به صرف هزینه‌های بیشتری دارد. از‌آنجایی‌که دستگاه‌های ماینینگ اتریوم جزو تجهیزات الکترونیکی هستند، هزینه خرابی آن‌ها نیز باید در نظر گرفته شود. این هزینه‌ها می‌‌تواند در سوددهی استخراج اتریوم تأثیرگذار باشد.
• هزینه‌های جانبی: هزینه‌های جانبی نیز مانند هزینه تامین سرمایش دستگاه، هزینه‌های تامین محل مناسب و خرید ابزار‌های دیگر و تجهیزات تکمیلی نیز در سوددهی اتریوم موثر هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ارز دیجیتال اتریوم و راه های استخراج آن چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *