اتومبیل برقی VISION EQXX مرسدس با برد 1000 کیلومتر در راه است

اتومبیل برقی VISION EQXX مرسدس با برد 1000 کیلومتر در راه است

این روزها شرکت های خودروساز معتددی وجود دارد که روی مدل های برقی یا همان الکتریکی دست گذاشتند. یکی از این برندها مرسدس بنز بوده که سابقه درخشانی در تولید اتومبیل برقی داشته و حال به نظر رسیده روی مدل جدیدی مشغول کار است.

این خودرو VISION EQXX نام داشته و در ژانویه سال 2022 معرفی می شود. گفته شده محصول جدید مرسدس دارای برد حرکتی 1000 کیلومتر با یک بار شارژ است. در حال حاضر بیشتر اتومبیل های الکتریکی برد حرکتی پایینی دارند و همین امر موجب شده تا بسیاری در خرید اتومبیل برقی مردد باشند.

از آنجایی که اتومبیل های برقی هیچ آلودگی تولید نمی کنند، بسیاری از کمپانی های خودروساز نیز تصمیم گرفتند تا با تولید چنین اتومبیلی، دنیا را از آلودگی های مضر دور سازند و آن را به سمت پاکی ببرند.

همانطور که می دانید در حال حاضر کشورهای بزرگ از مشکل آلودگی هوا رنج می برند و در این بین تولید اتومبیل یا وسیله نقلیه الکتریکی کمک می کند تا این الودگی پردردسر به حداقل برسد. البته خودرو برقی چالش هایی هم پیش رو شرکت ها موردبحث قرار داده و چندان عاری از مشکل نیست.

مرسدس درصدد بوده تا نسبت به رقبا عملکرد بهتری از خود نشان دهد و یک اتومبیل خاص را به لیست اتومبیل های الکتریکی خود چون VISION EQXX بیافزاید. اگر چنین مدلی معرفی شود، برترین اتومبیل الکتریکی در زمینه محدوده حرکتی به حساب می آید.

در سال گذشته مرسدس رونمایی از VISION EQXX با برد حرکتی 1200 کیلومتر داشته اما نمونه جدید که احتمالا نسخه تولیدی خواهد بود، میزان برد آن کاهش یافت. به گفته مارکوس شافر، مدیر اجرایی مرسدس بنز، این شرکت سخت در تلاش است تا با استفاده از استراتژی های نوین، در بازار اتومبیل های الکتریکی رهبری داشته باشد. شافر مدعی است که مرسدس می خواهد با این مدل یکی از  کارآمدترین اتومبیل های الکتریکی را در جهان معرفی کند.

این خودروساز می خواهد در صنعت اتومبیل های الکتریکی حرکت های بزرگی داشته باشد تا بتواند بیشتر موردتوجه قرار گیرد و در نتیجه برسر زبان ها باشد. تاکنون نیز حرکت های مفید و قابل توجهی زده که نشان می دهد آینده این خودروساز آلمانی در این زمینه روشن است.

بیشتر بخوانید  جدیدترین خودرو شاهکار مرسدس بنز با قیمت 333 هزار دلار ارائه شد + عکس

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که VISION EQXX در 13 دی یا همان اول ژانویه با چه طراحی و مشخصاتی معرفی می شود. قطعا با یک مدل خاص از اشتوتگارتی ها رو به رو هستیم که نباید دست کم گرفت.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اتومبیل برقی VISION EQXX مرسدس با برد 1000 کیلومتر در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *