آیپد پرو 2024 به پنل اولد مجهز خواهند شد

آیپد پرو 2024 به پنل اولد مجهز خواهند شد

طبق گزارش‌ها، سامسونگ با ژاپن Ulvac به توافق رسیده است و شایعه شده که هر دو شرکت مذاکراتی را برای قیمت تجهیزات Gen 8.5 OLED که دومی عرضه خواهد کرد، آغاز کنند. انتظار می‌رود این تجهیزات پنل‌های OLED نسل دوم آیپد را که قرار است در اواخر سال 2024 عرضه شود، تولید کند.

اطلاعات به دست آمده توسط The Elec نشان می دهد که سامسونگ در ماه آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا در تولید Gen 8.5 OLED سرمایه گذاری خواهد کرد یا خیر، که ظرفیت موجود خود را برای تولید پنل های OLED برای دستگاه های محاسباتی مختلف مانند تبلت ها و رایانه های شخصی افزایش می دهد. استفاده از بسترهای Gen 8.5 برای این پنل های بزرگتر به جای بسترهای Gen 6 که برای گوشی های هوشمند استفاده می شود باعث صرفه جویی در هزینه بیشتر می شود، که نشان می دهد تولید انبوه این صفحه نمایش ها می تواند هزینه کمتری داشته باشد.

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ در کنار ال‌جی پنل‌های OLED را برای نسخه‌های جدید آیپد پرو تولید می‌کند که شامل یک نسخه 11 اینچی و نسخه‌های 12.9 اینچی خواهد بود. از آنجایی که اپل فناوری صفحه‌نمایش پیشرفته‌ای را به محصولات گران‌تر خود می‌آورد، دقیقاً مانند موردی که با آوردن mini-LED به مدل‌های iPad Pro و MacBook Pro انجام می‌شود، فناوری OLED احتمالاً ابتدا برای محدوده iPad Pro و سپس برای محصولات ارزان‌تر وارد می‌شود.

پیش از این، گزارش شده بود که سامسونگ و اپل بر سر تولید OLED برای آیپدها با هم اختلاف پیدا کرده‌اند، زیرا دومی می‌خواهد یک پنل عقب سر هم دو پشته داشته باشد که به افزایش دو برابری روشنایی پنل و در عین حال چهار برابر افزایش طول عمر آن کمک کند. سامسونگ سپس موافقت کرد که پنل‌های OLED را مطابق با الزامات اپل تولید انبوه کند، اما تنها در صورتی که سفارش بزرگی داده شود.

با توجه به اطلاعات اخیر، سامسونگ مایل است به تولید انبوه صفحه‌نمایش‌های OLED برای مدل‌های نسل دوم آیپد ادامه دهد، اگرچه چند سال طول می‌کشد تا این محصولات به مرحله اجرا درآیند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کامپیوتر آی مک اپل با چیپ M3 در راه است

نظرات در مورد : آیپد پرو 2024 به پنل اولد مجهز خواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *