آیفون 16 با چیدمان دوربین عمودی مشابه آیفون 12 وارد بازار می شود

آیفون 16 با چیدمان دوربین عمودی مشابه آیفون 12 وارد بازار می شود

سری آیفون 15 انتظار می‌رود اواخر امسال رونمایی شود اما تاریخ دقیق عرضه هنوز مشخص نشده است. حتی قبل از رونمایی آیفون 15، رندرهای آیفون 16 نیز به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است.

لنزهای دوربین عقب با چیدمان مورب با سری آیفون 13 معرفی شدند و به سری آیفون 14 منتقل، در حالی که انتظار می‌رود سری‌های آینده آیفون 15 نیز چنین طرحی داشته باشند.

به گفته یکی از کاربران توییتر @URedditor، آیفون 16 تا حدودی شبیه به سری آیفون 12 خواهد بود زیرا گفته می‌شود که دارای طرح عمودی است. علاوه بر این، همچنین گفته شد که دارای ویژگی Dynamic Island و پورت USB-C است. همچنین گفته شده که آیفون 16 پرو می تواند دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی باشد در حالی که آیفون 16 پرو مکس می تواند دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی باشد.

این شرکت قرار است با ورود آیفون 16 به طراحی ماژول دوربین آیفون 12 برگردد. همچنین سری‌های آینده ممکن است دارای یک دوربین دوگانه پشتی باشند. تاکنون هیچ تغییری در فرم فاکتور و ابعاد آیفون 16 توسط اپل گزارش نشده است.

طبق گزارش‌ها، اپل سری آیفون 16 ادعایی را در سال 2024 در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد. در اخباری دیگر  به دنبال سامسونگ، جی پی مورگان، گلدمن ساکس و دیگر شرکت های بزرگ، اپل اکنون تصمیم گرفته است که استفاده از چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Bard و Bing را در میان نیروی کار خود ممنوع کند. این اقدام بخشی از تلاش اپل برای جلوگیری از افشای تصادفی داده های محرمانه بوده و همچنین همزمان با برنامه های آن برای ساخت فناوری مشابه در داخل است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل همچنین به کارمندان خود نسبت به استفاده از Copilot مایکروسافت هشدار داده، نرم افزاری که به نوشتن کد نرم افزار کمک می کند. این ممنوعیت در بحبوحه نگرانی ها در مورد نحوه مدیریت این چت بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT اعمال می شود. این پلتفرم‌ها دارای یک پایگاه کاربری ترکیبی صدها میلیون نفری هستند و نحوه استفاده از داده‌های کاربر برای آموزش هوش مصنوعی به یک نقطه نگران کننده تبدیل شده است.

در اوایل سال جاری، یک باگ در ChatGPT کشف شد که به برخی از کاربران اجازه می‌دهد عناوین تاریخچه چت را از سایر کاربران مشاهده کنند. این باعث شد OpenAI، توسعه دهنده ChatGPT، به طور موقت این سرویس را به صورت آفلاین دربیاورد. به دنبال این مسائل مربوط به حریم خصوصی، OpenAI گزینه ای را برای کاربران برای غیرفعال کردن سابقه چت معرفی کرد که از آموزش مدل هوش مصنوعی بر روی داده های آنها جلوگیری می کند. با وجود این حرکت، شرکت‌هایی مانند اپل قانع نشده اند و استفاده از این چت بات ها را محدود کرده اند.

بیشتر بخوانید  هزینه تولید هر آیفون 6 اس 234 دلار بر آورد شده است

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 16 با چیدمان دوربین عمودی مشابه آیفون 12 وارد بازار می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *