آیفون 15 اپل احتمالا نسخه USB-C دارد

آیفون 15 اپل احتمالا نسخه USB-C دارد

پیش از این، چند نفر از افشاگران به طور همزمان گفته بودند که اپل با تصمیم اتحادیه اروپا موظف به انتقال آیفون 16 در سال 2023 به کانکتور USB-C خواهد بود. با این حال، کانال LeaksApplePro ادعا می کند که لایتنینگ به این راحتی تسلیم نمی شود. به گفته منبع، سری آیفون 15 از دو کانکتور استفاده خواهد کرد: Lightning و USB-C.

مدل های آیفون 15 و احتمالاً آیفون 15 مکس کانکتور لایتنینگ خواهند داشت. مدل های قدیمی تر، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس، به USB-C منتقل می شوند. امسال نیز به روشی مشابه، انتقال به انواع جدید صفحه نمایش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس و حفظ طراحی قبلی در آیفون 14 و آیفون 14 مکس پیش بینی می شود.

پس از سری آیفون 15، کانکتور لایتنینگ همچنان در تاریخ باقی خواهد ماند. گوشی های هوشمند آیفون 16 از کانکتور USB-C استفاده خواهند کرد، در حالی که ممکن است آیفون 16 پرو کانکتور شارژ را رها کرده و به شارژ بی سیم روی بیاورد.

پیش از این، نمایندگان شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا تصمیم گرفتند که از پاییز سال 2024، USB-C به یک پورت شارژ مشترک برای همه دستگاه های الکترونیکی در منطقه تبدیل شود. نمایشگرهای آیفون 14 و آیفون 14 پرو در ماه ژوئن ارسال می شوند، در حالی که پنل های بزرگتر برای آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس در ماه جولای ارسال خواهند شد.

سری آیفون 14 ماه سپتامبر رونمایی می شوند و برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند. در اخباری مرتبط همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل قصد دارد از سال 2023 تا حد زیادی مودم های سلولی کوالکام را برای مودم 5G اختصاصی خود کنار بگذارد. طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، اپل نه تنها به دنبال عرضه در سال آینده است، بلکه در حال توسعه مودم 5جی اختصاصی خود نیز می باشد.

اپل به مخفی کاری معروف است، اما زمانی که تغییر در بازار تراشه نزدیکتر می شود، حتی شرکت کوپرتینویی نیز نمی تواند حرکات خود را پنهان کند. وال استریت ژورنال برخی از نشانه‌هایی را گزارش می‌دهد که اپل در تراشه‌های مدرن به کجا می‌رود. مثلا:

  • در سال 2019، این شرکت اکثریت کسب و کار مودم گوشی هوشمند اینتل، از جمله 2200 کارمند را به دست آورد.
  • در شهر زادگاه کوالکام، سن دیگو، اپل حدود 140 موقعیت را تبلیغ می کند که مستقیماً با توسعه و یکپارچه سازی تراشه های مودم سلولی مرتبط است.
  • در سال 2021، مدیر مالی کوالکام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال 2023 بیست درصد از مودم های 5G را که اپل در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کند، تامین کند، در حالی که این شرکت در حال حاضر نزدیک به 100 درصد از آنها را در حال حاضر تامین می کند.
بیشتر بخوانید  نسل جدید مک بوک پرو در دو سایز معرفی شد

با در نظر گرفتن این سه نکته، به نظر می رسد که اپل نه تنها در حال توسعه مودم های اختصاصی 5G خود است، بلکه مهم نیز خواهد بود زیرا مزایای بیشتری نسبت به رقبا به این شرکت می دهد، همانطور که وین لام، مدیر ارشد تحقیقات در CCS توضیح داد. بینش، بصیرت، درون بینی.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 15 اپل احتمالا نسخه USB-C دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *