آیفون 14 پرو اپل با دوربین بیشتر بیرون زده همراه است

آیفون 14 پرو اپل با دوربین بیشتر بیرون زده همراه است

گفته می شود دو گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس قرار است بالاترین رزولوشن دوربین را در میان آیفون ها داشته باشند و این امر موجب خواهد شد تا شاهد دوربین بیشتر بیرون زده در این دو مدل باشیم.

مینگ چی کو معتقد بوده اپل با افزودن چنین ویژگی موجب افزایش برجستگی دوربین عقب سری آیفون 14 پرو خواهد شد. پیشتر رندری از آیفون 14 منتشر شد که نشان می داد در صورت صحت داشتن اپل به تغییراتی در طراحی آیفون جدید تن داده است.

در حالی که پیشتر گزارش شد نسل بعدی آیفون بیرون زدگی دوربین ندارند اما اکنون مینگ چی کو این نظریه را رد کرده است. این تحلیلگر برجسته صنعت بیان می کند که سری آیفون 14 پرو از دوربین های بیشتر بیرون زده نسبت به نسل قبل برخوردار هستند. او افزود که دو مدل پرو از دوربین عقب 48 مگاپیکسلی بهره می برند و این یعنی افزایش 20 تا 30 درصدی ابعاد و 5 تا 10 درصدی ضخامت ماژول دوربین.

اکنون نمی توان حکم تایید یا تکذیبی به این موضوع داد و تنها باید در انتظار رونمایی سری آیفون 14 پرو باقی ماند تا مشخص شود آیا گفته های مینگ چی کو صحت دارد یا خیر. در اخباری مرتبط در روزهای گذشته شایعه شد که اپل در همکاری با سامسونگ فیس آیدی زیر نمایشگر را نخستین بار به آیفون 15 پرو می آورد. حال یکی از منابع فناوری گزارش داده که چنین چیزی نخواهد بود و اولین مدل آیفون 16 سال 2024 با چنین ویژگی از راه می رسد.

آیفون 14 پرو اپل با دوربین بیشتر بیرون زده همراه است

تاکنون شایعات بسیاری درباره حذف ناچ و رفتن فیس آیدی به زیر نمایشگر منتشر شد که طی سال های گذشته اپل به آن جامه عمل نپوشاند و همچنان در شایعه به سر می برد. در حالی که بسیاری از اسمارتفون های اندرویدی به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز هستند، اما کوپرتینویی ها اعتقادی به حذف ناچ نداشته و سال 2021 نیز تنها قطر ناچ آیفون 14 را کاهش دادند که چندان موردتوجه قرار نگرفت و انتقادهایی به دنبال داشت.

طبق گزارش های قبلی، مدل های پرو آیفون 14 دارای حفره لنز هستند و خبری از ناچ نیست. متاسفانه چنین طرحی برای نسخه های غیرپرو آیفون 14 تدارک دیده نخواهد شد. رسانه کره‌ای The Elec گزارش کرده بود اپل می خواهد مدل های پرو آیفون 15 را به سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز کند. بنابراین به حذف طراحی کپسولی حفره لنز سری آیفون 14 پرو خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید  انتشار دومین نسخه آزمایشی iOS 12 برای توسعه دهندگان

اما اکنون گزارش جدید به رد موضوع پرداخته و مشخص نیست چه زمانی باید فیس آیدی زیر نمایشگر آیفون را شاهد باشیم. راس یانگ از تحلیلگران شناخته شده صنعت معتقد است تا سال 2024 اپل برنامه ای برای استفاده از فیس آیدی زیر نمایشگر ندارد. بنابراین هر گزارش یا پیش بینی درباره فیس آیدی زیر صفحه نمایش در سری آیفون 15 پرو کاملا اشتباه خواهد بود. پیش بینی شده بیشتر گزارشی که از سوی تحلیلگران منتشر می شود به حقیقت تبدیل گردد و چندان نباید اشتباه باشد. بنابراین باید منتظر ماند و مشخص گردد اپل چه برنامه ای برای نسل بعدی اسمارتفون های آیفون خود دارد و آیا طرفداران پروپاقرص می توانند طراحی جدیدی را شاهد باشند یا خیر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 14 پرو اپل با دوربین بیشتر بیرون زده همراه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *