آیا گلکسی اس 23 به چیپ دیمنسیتی 9000 مجهز است؟

آیا گلکسی اس 23 به چیپ دیمنسیتی 9000 مجهز است؟

شرکت سامسونگ بیشتر پردازنده های مدیاتک را در گوشی های میان رده یا اقتصادی خود استفاده می کند. اما گویی قرار است در آینده پرچمداران این برند کره ای نیز به چیپست مدیاتک مجهز شوند.

گزارش تازه انتشاریافته نشان داده که ممکن است گلکسی اس 22 اف ای و سری گلکسی اس 23 به چیپست مدیاتک تجهیز شوند. تاکنون پرچمداران سامسونگ از چیپست اگزینوس یا اسنپدراگون بهره گرفتند و خبری از چیپ مدیاتک نبود.

به نظر رسیده عملکرد خوب چیپ های اخیر مدیاتک موجب شده تا سامسونگ تجدیدنظری داشته باشد. رسانه کره ای BusinessKorea گزارش داد که سامسونگ به دنبال آزمایش چیپست مدیاتک روی گوشی گلکسی اس 22 اف ای و نسخه های آسیایی سری گلکسی اس 23 است. البته مشخص نیست استفاده از این پردازنده حتی خواهد بود یا خیر. سامسونگ بی شک با چنین حرکتی موجب عدم محبوبیت اگزینوس شده و سهم این پردازنده به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

نخستین بار نیست که سامسونگ سه چیپ را برای گروهی از گوشی های هوشمند خود در نظر گیرد. نکته جالب اینجاست سال 2011 گوشی گلکسی اس 2 با سه چیپ اگزینوس، کوالکام و تگزاس اینسترومنت راهی بازار شد.

در حال حاضر مشخص نیست چه چیپی از مدیاتک را روی گلکسی اس 22 اف ای و سری گلکسی اس 23 شاهد خواهیم بود. اما احتمال استفاده از چیپ دیمنسیتی 9000 یا 8100 زیاد است. پیشتر دیمنسیتی 9000 موفق شد در پایگاه های بنچمارک امتیاز بالایی کسب کند و رقبا را کنار زند.

طی اخباری مرتبط شرکت سامسونگ در روزهای اخیر به انتشار آپدیت One UI 4.1 برای Galaxy S20 FE 5G پرداخت و حال به تازگی نسخه 4G آن در کنار دو مدل میان رده محبوب دیگر این بروزرسانی جدید را دریافت کردند.

با انتشار آپدیت جدید هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S20 FE در دو شبکه 4جی و 5جی دارای بروزرسان جدید هستند. ناگفته نماند که Galaxy A71 5G هم این آپدیت جدید را بدست آورده است. نکته جالب اینجاست که قبلا سامسونگ در ابتدا One UI 4.0 را برای محصولات ارائه می کرد که در مدتی بعد یک بروزرسانی کوچک‎تر، نسخه 4.1 را به صورت OTA دردسترس قرار می داد.

بیشتر بخوانید  سامسونگ و معرفی کاور پوکمون برای سری هدفون Galaxy Buds 2

با انتشار One UI 4.1 اکنون Galaxy A71 5G نیز دیگر گوشی دریافت کرده این آپدیت جدید است که ویژگی های تازه را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. آپدیت به همراه پچ امنیتی ماه مارس 2022 برای کاربران امارات و کره جنوبی منتشر شد و به زودی سایر کاربران را دربرخواهد گرفت.

اسمارتفون دیگر دریافت کننده Galaxy A52s 5G میان رده است که آپدیت One UI 4.1 آن تنها شامل کاربران اروپایی و کره ای شده است. البته بزودی سایر افراد هم از آن بهره خواهند برد.  به هر حال باید منتظر ماند تا در سال 2023 سامسونگ این گوشی های خود را معرفی کرده و حقیقت مشخص شود. گلکسی اس 22 اف ای احتمالا اواخر امسال معرفی شود و از طراحی سری اس 22 بهره برده و مشخصات سخت افزاری قدرتمندی خواهد داشت. سری اس 23 نیز تا فوریه 2023 از راه نخواهد رسید و همچون نسل فعلی دارای سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا خواهد داشت که هر یک مشخصات خاص خود را دارند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا گلکسی اس 23 به چیپ دیمنسیتی 9000 مجهز است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *