آیا می‌توانیم سئو سایت را خودمان انجام دهیم؟

آیا میتوانیم سئو سایت را خودمان انجام دهیم؟

به گزارش تیتان و به نقل از “آکادمی سئو دی ام روم” همان طور که می‌دانید، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای برندسازی و افزایش فروش کسب و کارهای مختلف است. سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ معمولاً ترجیح می‌دهند خدمات سئو سایت خود را به تیم‌های متخصص واگذار کنند، چون رقابت در میان سایت‌های بزرگ و مطرح همیشه دشوار و زمان‌بر است و نیاز به یک تیم چند نفره دارد؛ اما در مورد سایت‌های کوچک و متوسط این گونه نیست و حتی خود کارفرما هم می‌تواند یک سایت کوچک فروشگاهی یا خدماتی را سئو کند!

اگر سایت کسب و کار شما نیز کوچک است و می‌خواهید خودتان آن را سئو کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره یادگیری و اجرای سئوی سایت‌های کوچک و متوسط با شما صحبت کنیم.

 

مراحل انجام سئوی سایت به زبان ساده

اگر فرصت کافی دارید و وبسایت کسب و کار شما یک سایت کوچک است که می‌توانید به‌ تنهایی آن را اداره کنید، پس فرصت را از دست ندهید و سئوی سایت خود را طبق مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهم از همین امروز شروع کنید؛

 

✔ دریافت مشاوره سئو

اولین قدم برای شروع سئوی سایت، دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان حرفه‌ای سئو است. این اقدام مهم به شما کمک می‌کند که مسیر درست برای رسیدن به هدف را بشناسید. مشاوره سئو ترکیبی از شناخت کسب و کار شما، برنامه‌ریزی اصولی و تدوین استراتژی سئوی آن است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسید. در این بخش می‌توانید از خدمات مشاور سئو دی ام روم استفاده‌ کنید.

آیا میتوانیم سئو سایت را خودمان انجام دهیم؟

✔ یادگیری سئو مقدماتی

بعد از دریافت مشاوره، نوبت به آشنایی شما با مفهوم سئو و موتورهای جستجو می‌رسد. برای اینکه بتوانید وارد حوزه اجرایی شوید، باید ماهیت سئو، اصطلاحات مهم سئوی سایت، نحوه عملکرد موتورهای جستجو، الگوریتم‌های گوگل، ابزارهای سئو و… را بشناسید. این شناخت اولیه به شما کمک می‌کند که سئوی پیشرفته و تکنیک‌های حرفه‌ای بهینه سازی سایت را با دید روشن تری اجرا کنید.

یک آموزش سئو 0 تا 100 و رایگان همچون آموزش سئو دی ام روم کمک زیادی به یادگیری شما خواهد کرد. (https://dmroom.co/seo-tutorial/)

 

✔ آموزش سئو حرفه ای

قدم بعدی آموزش اصولی و حرفه‌ای سئو در دوره‌های تخصصی و پروژه محور است. با یادگیری عملی سئو، به ‌راحتی می‌توانید تکنیک‌ها و روش‌های مختلف سئو را بیاموزید. این روش آموزش به شما کمک می‌کند که تجربه لازم برای مقابله با چالش‌های جدی سئو را کسب کنید. در این مرحله باید به انواع سئو، روش تدوین استراتژی سئو، تکنیک‌های لینک سازی، تکنیک‌های بهبود سرعت سایت و… آشنایی کامل پیدا کنید.

باتوجه به تحقیقات به عمل آمده از دانشجویان دوره و همچنین مشاهده سرفصل‌های قرار گرفته شده در سایت، دوره سئو دی ام روم به صورت 0 تا 100 و کاملا پروژه محور است و می‌تواند کمک زیادی در یادگیری اصول سئو به شما کند. باتوجه به تجربیات شخصی، درصورتی که به آینده کاری خود در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ اهمیت می‌دهید، از کنار این دوره جامع به سادگی عبور نکنید و حتما جزئیات این دوره را در سایت دی ام روم مشاهده نمایید.

(https://dmroom.co/online-seo-course/)

 

✔ تدوین استراتژی سئو

بعد از اینکه سئو را به‌ صورت اصولی و به قول آقای عماد چابک “با ذهنیت درست” یاد گرفتید، نوبت به شروع کار می‌رسد. برای اینکه سئوی سایت خودتان را شروع کنید، باید نقشه راه مشخصی داشته‌ باشید. تدوین استراتژی سئو دقیقاً همین نقشه راه است که شما را سلامت به مقصدتان می‌رساند. استراتژی سئو به شما می‌گوید که روی چه کلمات کلیدی کار کنید، برای هر کلمه کلیدی چه صفحه‌ای را انتخاب کنید، و چگونه می‌توانید آن را تقویت کنید.

 

✔ تولید محتوای سئو شده

در این مرحله باید براساس نیاز محتوایی سایت، برای صفحه اصلی، صفحه خدمات صفحه محصولات، وبلاگ و… سایت خود محتوای سئو شده تهیه و منتشر کنید. دقت داشته ‌باشید که منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست. عکس، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک، عکس نوشته و…، همگی جزو محتوای سایت محسوب می‌شوند و می‌توانند مخاطبان هدف را به‌ سوی شما جذب کنند.

 

✔ لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئوی سایت است. لینک سازی داخلی به این معناست که بین صفحه محصولات، خدمات بلاگ و صفحه اصلی سایت یک شبکه محتوایی ایجاد کنیم که صفحات مختلف سایت اعتبار کسب کنند.

لینک سازی خارجی نیز به‌ معنای ایجاد اعتبار برای سایت از طریق اشتراک گذاری محتواها و مقالات کاربردی در قالب رپورتاژ آگهی و بک لینک است. با توجه به اینکه قرار است این بخش را خودتان مدیریت کنید، در همین بخش از مطلب لازم است بگوییم که خرید رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک و مواردی از این دست همگی مستلزم پرداخت هزینه هستند.

 

✔ سئوی تکنیکال

علاوه بر محتوای سایت، سرعت لودینگ آن نیز باید قابل قبول و سریع باشد، قالب آن ریسپانسیو یا واکنش گرا و منوها و دسترسی آن برای کاربران آسان باشد. کلیه این موارد و مواردی مانند بهینه کردن کدهای سایت، جزو بخش سئو تکنیکال هستند که اجرای صحیح آن به‌ اندازه چندین مرحله قبل حائز اهمیت است.

آیا میتوانیم سئو سایت را خودمان انجام دهیم؟

 ✔ آنالیز سایت

و اما در انتهای این مسیر خودتان باید بتوانید با کمک ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و… سایت را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت آن در حین انجام سئو را پیدا کنید. آنالیز سئو به شما می‌ گوید در حال حاضر نسبت به رقبا در چه وضعیتی قرار دارید، سایت چه اشکالاتی دارد که باید رفع شود، در طول مسیر چقدر رشد داشته‌اید و مواردی از این دست.

اگر می‌خواهید خودتان این مسیر جذاب و البته چالش‌برانگیز را طی کنید، توصیه می‌کنیم حتماً در طول مسیر از یک تیم آنالیز قوی همچون دی ام روم کمک بگیرید. چون ممکن است در طول مسیر با موضوعاتی مواجه شوید که نیاز به مشورت یا هم فکری دارد.

(https://dmroom.co/website-seo-analysis/)

 

دی ام روم؛ بهترین مشاور شما برای سئو سایت

اگر می‌خواهید در مسیر سئوی سایت خود از یک تیم مشاوره سئو حرفه‌ای کمک بگیرید، پیشنهاد ما تیم دی ام روم است. تیم دی ام روم به درک صحیح از مشتریان هدف برای تولید محتوای مناسب فکر می‌کند و در این مسیر ضمن آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند، به بهترین ترفندهای بازاریابی، نحوه صحیح تعامل با کاربران و مشتریان و هرگونه اقدامی که بتواند فروش اینترنتی سایت شما را متحول کنید، می‌پردازد.

وقتی یک تیم قوی و متخصص را در کنار خود داشته باشید، دیگر لازم نیست که نگران نحوه اجرای صحیح استراتژی سئوی آن باشید، چون همیشه افراد متخصصی هستند که روند کار شما را پیگیری کرده و برای اجرای صحیح آن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. به طور کلی خدمات سئو دی ام روم شامل مواردی مانند بررسی سئو خارجی و بک لینک‌ها، تعیین مسیر دستیابی به اهداف، معرفی تکنیک‌های لینک سازی، راهکارهای بهبود تجربه کاربری، ارائه راهکارهای رشد صفحات، تعیین نیاز محتوایی سایت و تقویم محتوایی است.

منبع خبر: آژانس دیجیتال مارکتینگ دی ام روم (https://dmroom.co/)

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا می‌توانیم سئو سایت را خودمان انجام دهیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *