آنر ویو 10 در CES 2018 معرفی شد

آنر ویو 10

کمپانی آنر جزئیات دقیق تری درباره این گوشی که گویا از پرچم داران آن است، در نمایشگاه CES 2018 بیان کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ ، شرکت هوآوی گوشی آنر ویو ۱۰ را معرفی کرد که تراشه ای مخصوص برای پشتیبانی از هوش مصنوعی دارد. این کمپانی چینی در نمایشگاه CES 2018 ، این گوشی پرچم دار خود را معرفی کرد و در این باره نیز جشن گرفت.

اینک مشخصات فنی این گوشی چیست؟ آیا قادر به رقابت با سایر پرچم دارن خواهد بود؟ هم اکنون درباره مشخصات فنی این گوشی توضیحی می دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

آنر ویو 10

گوشی آنر ویو ۱۰ یک صفحه نمایش ۵.۹ اینچی دارد که نسبت ابعاد آن ۲به ۱ است و رزولوشن آن به صورت FHD یا همان ۱۰۸۰در ۲۱۶۰ پیکسل می باشد. همچنین تراشه هایی که در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو استفاده شده است، یعنی کایرین ،۹۷۰ در این گوشی نیز بکار رفته است و اما مهم ترین بخش و در واقع قلب تپنده ی این پرچم دار آنر است که پردازنده ای از فرایندی با پردازش ۱۰ نانومتری استفاده شده و هسته های آن بر روی فرکانس ۲۳۶۰ گیگاهرتز، عمل می کنند. رم ۶ گیگابایتی این گوشی مسئول اجرای برنامه ها در پس زمینه است.

این گوشی فضای ذخیره سازی حداکثر تا ۱۲۸ گیگابایت دارد و باطری آن ۳۷۵۰ میلی آمپر است که می توان از این گوشی برای ساعات طولانی استفاده کرد. همچنین این گوشی از ویژگی فست شارژر هوآوی یعنی Super Charger استفاده می کند. همچنین این گوشی بر خلاف سایر گوشی های رده بالا که قسمت پشت گوشی را از شیشه ارائه می دهند، در این گوشی پنل پشتی از جنس فلز ساخته شده و همچنین صفحه نمایش این گوشی حاشیه های باریکی دارد.

این گوشی برای عکسبرداری دارای  دو سنسور ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی می باشد. استفاده از واحد پردازش عصبی در تراشه کایرین ۹۷۰ باعث شده که آنر ویو ۱۰ عملکرد بهتری در زمینه عکاسی داشته باشد. به طوری که گوشی به صورت خودکار صحنه عکاسی را تشخیص و به تناسب آن تنظیمات لازمه را انجام می دهد. این گوشی می تواند ۱۳ صحنه متفاوت مانند حیوانات، روز های برفی و یا طبیعت و … را تشخیص دهد ‌. همین طور در هر یک ثانیه ۳۳ بار محیط را چک می کند تا تنظیمات مرتبط با رنگ و دما و تنظیمات شاتر را انجام دهد. علاوه بر این انر با اسنپ چت وارد همکاری شده تا کاربران سفلی هایشان را راحت تر به اشتراک بگذارند. این امکان فقط با فشار دکمه مجازی داخل دوربین امکان پذیر است.

علاوه بر عکاسی استفاده از واحد پردازش عصبی می تواند به راحتی و با سرعت بیشتر متن ها را ترجمه کند و یک نسخه مترجم مایکروسافت هم زمان با معرفی انر ویو ۱۰ عرضه شد که سرعت و دقت بیشتری دارد. هوش مصنوعی با توجه به عملکرد روزانه شما عملکرد گوشی را نیز بهبود می بخشد. این پرچم دار قابلیت تشخیص چهره را دارد اما این قابلیت از طریق الگوریتم نرم افزاری و به وسیله دوربین سلفی، چهره کاربران را تشخیص می دهد. همین طور علاوه بر تشخیص چهره حسگر اثر انگشت نیز دارد که در دکمه هوم پایین صفحه قرار داده شده است.

آنر برای افزایش کارایی واحد پردازش عصبی ، تنظیمات SDK را در اختیار کار بر قرار داده تا به NPU در تراشه کایرین ۹۷۰ دسترسی کامل داشته باشند. با این وجود کاربران می توانند اپ هایی مربوط به هوش مصنوعی برای گوشی آنر ویو ۱۰ یا سری میت ۱۰ بسازند و برنامه های کاربر با استفاده از هوش مصنوعی، ارتقا پیدا کند. در ویدیو منتشر شده از سوی کمپانی آنر نشان می دهد که کاربران با استفاده از فرامین صوتی آنر ویو ۱۰ قادر به کنترل پهنای باند هستند.

این گوشی بزودی در ایالت متحده عرضه می شود و قیمت آن در اروپا نزدیک به ۴۹۹ یورو یا ۶۰۰دلار آمریکا می باشد و هنوز زمان مشخصی برای عرضه این گوشی مشخص نشده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آنر ویو 10 در CES 2018 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *