آموزش گرفتن اسکرین شات کل صفحه در اندروید 12

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

اندروید 12 یکی از درخواستی ترین ویژگی های کاربران موبایل، اسکرول اسکرین شات ها را به ارمغان می آورد بدون برنامه های شخص ثالث. با این حال، لازم نیست از برنامه های شخص ثالث در تلفن اندرویدی خود استفاده کنید، زیرا این گزینه اکنون به صورت بومی با به روز رسانی به اندروید 12 در دسترس است، که سازندگان تلفن به تدریج آن را عرضه می کنند.

گرفتن اسکرین شات صفحه

با اسکرین شات پیمایشی می توانند عکس های زیادی بگیرنید که شامل تمام اطلاعات نمایش داده شده با اسکرول کردن به بالا و پایین صفحه نمایش است. و دیگر نیازی نیست از هر بخش چت بصورت جداگانه اسکرین بگیرید و کلی عکس را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ما به شما نشان خواهیم داد که ویژگی اسکرول اسکرین شات چگونه کار می کند. اما ابتدا، بیایید ببینیم کدام تلفن ها آن را دریافت می کنند.

ارتقا به اندروید 12

برای گرفتن اسکرین شات اسکرول در اندروید، باید گوشی خود را به آخرین نسخه مبتنی بر اندروید 12 ارتقا دهید. اگر به‌روزرسانی‌هایی برای دستگاه شما موجود باشد، آن‌ها را در منوی به‌روزرسانی‌های سیستم در برنامه تنظیمات خواهید دید. به‌روزرسانی‌های معلق را نصب کنید، و تنها در این صورت می‌توانید از گرفتن اسکرین‌شات‌های پیمایشی به‌صورت بومی و بدون استفاده از برنامه‌های شخص ثالث لذت ببرید.

چه چیزی را می توانید با یک اسکرین شات پیمایشی ثبت کنید

با اندروید 12، می‌توانید با استفاده از اکثر برنامه‌ها، اسکرین شات‌ها را اسکرول بگیرید. با این حال، همه برنامه ها از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. برخی از محبوب ترین برنامه ها مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، گوگل پلی، توییتر، اسنپ چت، جیمیل، واتس اپ و غیره از اسکرول اسکرین شات ها پشتیبانی می کنند.

مرورگر کروم گوگل در ابتدا در هنگام ورود اندروید 12 در این لیست از برنامه ها گنجانده نشد و این مرورگر اکنون از اسکرول اسکرین شات ها به صورت بومی پشتیبانی می کند. با این حال، اگر مرورگر دیگری مانند فایرفاکس را ترجیح می دهید، همچنان باید منتظر بمانید تا این عملکرد به درستی در تلفن در حال به روز رسانی اندروید 12 یا جدیدتر شما در دسترس قرار گیرد.

اگر می‌خواهید همه برنامه‌های موجود در دستگاهتان را به شخصی نشان دهید، برای انجام این کار، مجبور نیستید چندین اسکرین شات از منوی برنامه‌تان بگیرید. می‌توانید از تمام برنامه‌هایی که در گوشی خود دارید، یک اسکرین شات اسکرول بگیرید. به طور مشابه، می‌توانید از دستوری که می‌خواهید بعداً امتحان کنید و به صورت آفلاین به آن مراجعه کنید، اسکرین شات پیمایشی بگیرید. همچنین می‌توانید اسکرین‌شات‌های طولانی از اسناد مختلف ایجاد کنید، اما این بستگی به برنامه مورد استفاده برای مشاهده آنها دارد. تشخیص اینکه کدام برنامه‌ها سازگار هستند، حداقل در حال حاضر یک مسئله آزمون و خطا است.

نحوه گرفتن اسکرین شات پیمایشی در اندروید 12

گرفتن اسکرین شات در اندروید بسیار ساده است. دستورالعمل های زیر را برای گرفتن اسکرین شات در Android 12 بدون کمک برنامه شخص ثالث انجام دهید:

بیشتر بخوانید  چرا برنامه های ناشناس بطور خودکار در تلفن اندروید نصب می شوند؟

 

مرحله 1: دکمه پاور گوشی + کاهش صدا را همزمان روی گوشی خود فشار دهید تا یک اسکرین شات معمولی بگیرید.

مرحله 2: یک پنجره پیش نمایش کوچک اسکرین شات از سمت چپ پایین صفحه نمایش ظاهر می شود. در آنجا باید دکمه «Capture More» را مشاهده کنید. اگر برنامه ای که می خواهید از آن اسکرین شات پیمایشی بگیرید سازگار نباشد، آن گزینه در دسترس نخواهد بود.

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

مرحله 3: حالا وارد حالت ویرایش اسکرین شات می شوید. در اینجا نمایی از اسکرین شات طولانی به شما داده می شود که تقریباً 3 برابر اندازه صفحه نمایش شما را پوشش می دهد. می توانید بر اساس نیاز خود حاشیه ها را بکشید. عملکرد اسکرین شات اسکرول بومی اندروید با گزینه های مشابهی که در پوسته های اندروید دیده ایم متفاوت است. به عنوان مثال، در تلفن های OnePlus، می توانید به پایین صفحه وب بروید.

مرحله 4: اگر نیاز به اضافه کردن یادداسشتی به عکس دارید، روی نماد مداد در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

مرحله 5: می توانید متن اضافه کنید یا متن را با استفاده از رنگ های مختلف هایلایت کنید. پس از آن، برای ذخیره اسکرین شات در گوشی اندرویدی خود، می توانید Save را فشار دهید.

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

 

مرحله 6: همچنین، می‌توانید دکمه اشتراک‌گذاری را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید تا اسکرین‌شات را برای هر کسی در لیست مخاطبین خود ارسال کنید.

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

اگر اسکرین شات را در گوشی اندروید خود ذخیره کرده اید، باید به برنامه گالری بروید تا بتوانید اسکرین شات را با دوستان یا افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

اسکرین تمام صفحه چت

اسکرول کردن اسکرین شات ها می تواند به شما در صرفه جویی در پهنای باند در هنگام گرفتن عکس فوری از یک مقاله یا یک دستور غذا در اینترنت کمک کند. همچنین، آنها بسیار بهتر از به اشتراک گذاری لینک هستند که ممکن است افراد با کلیک کردن روی آن احساس راحتی نکنند. می‌توانید برای تأکید بر قسمتی از تصویر حاشیه‌نویسی کنید.

اگر گوشی خود را به اندروید 12 ارتقا داده اید، این مراحل ذکر شده در بالا را برای گرفتن اسکرین شات های اسکرول در گوشی اندروید خود دنبال کنید. فقط به این توجه کنید که کدام برنامه را بعداً تصمیم دارید به اشتراک بگذارید. برخی از سرویس‌های محبوب مانند واتس‌اپ یا فیس‌بوک به‌طور خودکار کیفیت را کاهش می‌دهند، بنابراین اسکرین‌شات‌های بزرگ شما که حاوی متن زیادی هستند ممکن است ناخوانا شوند.

همچنین بخوانید نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

چگونه در LG G4 اسکرین شات بگیریم؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش گرفتن اسکرین شات کل صفحه در اندروید 12

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *