آشکار شدن بنچمارک گوشی Pixel 7 Pro

آشکار شدن بنچمارک گوشی Pixel 7 Pro

تراشه Tensor 2 که Google Pixel 7 و 7 Pro را قدرت می بخشد ممکن است از هسته‌های CPU نسل‌های قدیمی استفاده کند و عملکرد کمی بهتر از Tensor ارائه دهد، اما ممکن است GPU بهبودیافته و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتری داشته باشد.

Tensor اولین تراشه داخلی گوگل بود که با همکاری سامسونگ ساخته شد. گوگل به جای استفاده از یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط ​​و چهار هسته کوچک برای SoC مانند تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام و تراشه‌های اگزینوس سامسونگ، به سراغ دو هسته برای انتقال وظایف پردازش پیش‌زمینه، دو هسته متوسط ​​و چهار هسته کوچک رفت. همچنین باید به این واقعیت اشاره کرد که این شرکت Arm Cortex-A76 های قدیمی تر را برای هسته های متوسط ​​انتخاب کرد، حتی اگر هسته A78 در آن زمان موجود بود.

توسعه دهنده Kuba Wojciechowski امتیازات بنچمارک ادعایی را برای Pixel 7 Pro پیدا کرده و کدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد Tensor 2 از همان هسته‌ها مجددا استفاده خواهد کرد، حتی اگر Arm احتمالاً طرح‌های جدیدی را آماده کرده است که شایعه شده توسط تراشه رده بالای بعدی کوالکام به کار خواهد رفت. اسنپدراگون 8 نسل 2.

Tensor G2 که در داخل با نام “gs201” شناخته می شود، دارای دو هسته Arm Cortex-X1، دو هسته A76 و چهار هسته A55 خواهد بود. در Geekbench، پیکسل 7 پرو مجهز به G2 به امتیاز چند هسته ای 10 درصد بالاتر از پیکسل 6 پرو دست یافت که نشان می دهد عملکرد تا حدودی بهبود یافته است.

این را می توان به دو چیز نسبت داد: ظاهراً G2 مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری است که می تواند آن را قدرتمندتر و کارآمدتر از تراشه نسل اول کند و هسته های X1 و A76 اکنون با سرعت کلاک بالاتری کار می کنند.

همچنین، همانطور که در مورد اولین تراشه انحصاری بود، به نظر می‌رسد گوگل عملکرد کم مصرف و پاسخ‌دهی را در اولویت قرار داده است و به نظر نمی‌رسد که نگران شکستن رکوردهای بنچمارک باشد. Wojciechowski همچنین دریافته است که G2 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G710 است که گفته می‌شود 20 درصد سریع‌تر و 20 درصد مصرف انرژی بیشتر از Mali-G78 OG Tensor است و همچنین 35 درصد افزایش یادگیری ماشین را ارائه می‌دهد. این پیشرفت‌ها برای دوربین عالی خواهند بود و به پیکسل 7 و 7 پرو کمک می‌کنند تا به بهترین تلفن‌های دوربین 2022 تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید  گوگل مپ برای افزایش حریم خصوصی کاربران حالت ناشناس را اضافه می کند

گفته می شود که Tensor G2 همچنین دارای یک TPU بهتر با اسم رمز “Jaineiro” است که احتمالاً برای تجربیات جدید هوش مصنوعی است. به غیر از آن، به نظر می‌رسد گوگل در بلوک کدگذاری/رمزگشایی ویدیو و ISP بهبودهایی ایجاد کرده است. این دستگاه ممکن است یک مودم جدید S5300 ساخت سامسونگ داشته باشد و امیدواریم که این به مشکلات اتصالی که کاربران پیکسل 6 تجربه کرده اند کمک کند.

در مجموع، اگرچه بعید است که Tensor G2 سریع‌ترین SoC موبایل در سراسر جهان باشد، رویکرد Google احتمالاً تضمین می‌کند که گرم نمی‌شود و همانطور که قبلاً گفته شد، اکثر تلفن‌های هوشمند مدرن در حال حاضر بسیار سریع هستند و موارد بیشتری نیز وجود دارد. نسبت به تجربه گوشی هوشمند نسبت به عملکرد خام CPU و سایر عوامل مانند بهینه سازی نرم افزار که گوگل در آن مهارت دارد نیز نقش مهمی ایفا می کند. همچنین کشف شده است که گوگل کار بر روی تراشه نسل سوم Tensor را با نام رمز “زوما” آغاز کرده است و این تراشه بر اساس فرآیند 3 نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد.

گوگل در تاریخ 6 اکتبر پیکسل 7 را به طور کامل معرفی خواهد کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشکار شدن بنچمارک گوشی Pixel 7 Pro

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *