آشنایی با ترفندهای آموزشی تبلیغات اینستاگرام

آشنایی با ترفندهای آموزشی تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات در دنیای اینستاگرام بسیار وسیع و گسترده است. نرخ انجام این تبلیغات در گذشته سر و سامانی نداشت و هر صفحه‌ای یک قیمت بی‌پایه و اساسی را می‌داد؛ اما اکنون این قیمت‌ها تقریبا نرخ مشخصی پیدا کرده‌اند و دیگر نابسامانی سابق را ندارند؛ اما بسیاری از افراد هنوز از این راه استفاده نمی‌کنند یا نتیجه دلخواه را نمی‌توانند از این طریق بگیرند.

به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا آموزش تبلیغات در اینستاگرام را برای شما بیان کنیم تا با دانستن این نکات بدانید چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید و تبلیغات موثرتر و پربازدیدتری داشته باشید. بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید

 

قبل از انجام تبلیغات لازم است که تعریف روشنی از اهدافتان داشته باشید؛ به بیان ساده یعنی مشخص کنید با انجام تبلیغات می‌خواهید به چه دستاوردی برسید؟ آیا فالوور بیشتری می‌خواهید یا به دنبال افزایش تعامل مخاطبان با پیجتان هستید؟ معمولا اهداف کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • افزایش آگاهی از برند
  • جذب مخاطبان جدید
  • برقراری تعامل با مخاطبین از طریق لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری
  • هدایت کاربران به سمت سایت و افزایش ورودی
  • اعلام یک رویداد
  • اعلام و رونمایی از محصولات و خدمات جدید
  • فروش بیشتر و کسب درآمد

آشنایی با ترفندهای آموزشی تبلیغات اینستاگرام

 

تعریف کردن هدف در ابتدای کار به اندازه تهیه نقشه در ابتدای سفر اهمیت دارد. در سفر برای یافتن مقصد از نقشه استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم راه را درست می‌رویم. در مسیر تبلیغات نیز گاهی لازم است به اهداف تبلیغاتی خود بازگردیم تا مطمئن شویم هنوز در راستای دستیابی به آن‌ها قدم برمی‌داریم و این نکته‌ای است که باید در انجام تبلیغات درنظر بگیریم.

تعیین مخاطبان هدف؛ کلید اصلی تبلیغ پربازده

 

برای چه کسی قرار است تبلیغات انجام دهید؟ فکر می‌کنید چه کسانی از دیدن تبلیغ پیج شما استقبال می‌کنند؟ تعیین مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا تبلیغات پربازده‌تری داشته باشید و بودجه‌تان را هدر ندهید. در واقع با این کار تبلیغتان را فقط به کسانی نشان می‌دهید که شما را به هدفتان می‌رسانند و اقدام موردنظرتان را انجام می‌دهند. تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن فقط لازم است کمی دقیق‌تر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که در زمینه آموزش اینستاگرام یک صفحه دارید و نکات مختلفی در این مورد مثل «آموزش تبلیغات در اینستاگرام» را منتشر می‌کنید. مخاطبان هدف شما کسب‌وکارهایی هستند که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و به دنبال رشد صفحه خود هستند. پس باید تبلیغ خود را به صفحه‌ای بدهید که این دسته از مخاطبان را در بین فالوورهای خود داشته باشد.

 

تعیین بودجه و تبیین استراتژی تبلیغ

یکی دیگر از نکات مهمی که در آموزش تبلیغات اینستاگرام باید به آن اشاره کرد، بودجه‌ای است که برای تبلیغات در نظر می‌گیرید. میزان بودجه‌ای که برای این کار درنظر می‌گیرید، می‌تواند مدل تبلیغاتی شما را مشخص کند و براساس آن صفحات خود را برای تبلیغ انتخاب کنید.

با تعیین هدف و بودجه می‌توانید مدل تبلیغ خود را مشخص کنید؛ اینکه استوری بروید یا پست یا در چند پیج با چه تعداد فالووری تبلیغات خود را انجام دهید، از این راه مشخص می‌شود؛ اما آموزش تبلیغات در اینستاگرام فقط به این موارد ختم نمیشود، بلکه موارد اشاره شده فقط در مرحله اول تبلیغات اینستاگرامی دارای اهمیت هستند.

 

آموزش انتخاب پیج مرتبط با حوزه کسب‌وکار

 

با توجه به نکاتی که در مورد مخاطب هدف گفته شد، بهتر است که در بروید که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند و حوزه فعالیت‌شان و مخاطبانی که دارند، با مخاطبان هدف شما یکسان است. تعداد فالوور و میزان تعامل مخاطبان در کنار انتخاب پیج مرتبط می‌توانند عوامل مهمی باشند که برای انتخاب صفحه باید درنظر بگیرید و جزء نکات کاربردی آموزش تبلیغات در اینستاگرام لقب می‌گیرند.

تولید محتوای خلاقانه‌؛ برگ برنده شما

 

برای اینکه بتوانید در نگاه اول توجه مخاطب را جلب کنید، باید خلاق باشید. حتما به این نکته توجه کنید که محتوای اختصاصی برای یک تبلیغ که متناسب با محتوای پیج مقصد باشد، می‌تواند میزان بازدید و بازخورد را افزایش دهد. نکات زیر در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

  • از عناوین جذاب استفاده کنید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.
  • طراحی گرافیکی جذاب و متناسب با خود ایجاد کنید.
  • از کپشن خلاقانه استفاده کنید و در آن حتما کال تو اکشن داشته باشید.
  • اگر امکانش را دارید، از تبلیغ ویدیویی استفاده کنید.

 

استفاده از این نکات می‌تواند تاثیر زیادی در اثربخشی بیشتر و نتیجه بهتر تبلیغات شما داشته باشد و در انتها نیاز است که تبلیغات خود را بررسی کنی تا برای دفعات بعدی روی مواردی که فکر می‌کنید نیاز به تقویت دارند، کار کنید و آن‌ها را بهبود دهید.

 

کلام آخر

آشنایی با ترفندهای آموزشی تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به غیر از این موارد تئوری گفته شده، نیاز به آزمون و خطا دارد. بعد از چند تبلیغ به خوبی متوجه خواهید شد که چگونه باید بهترین نتایج را از تبلیغات خود دریافت کنید. بهتر است به غیر از مطالعه آموزش تبلیغات در اینستاگرام از افراد باتجربه در این حوزه کمک بگیرید تا تبلیغات بهتری را داشته باشید. امیدواریم که از نکات این مطلب استفاده کرده باشید و خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را در زمینه تبلیغات اینستاگرامی با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: پلتفرم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی jaryan.net

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با ترفندهای آموزشی تبلیغات اینستاگرام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *