سمند شاسی بلند ایران خودرو : مشخصات فنی ، قیمت و زمان ارائه

کانسپت شاسی بلند گنو سمند را بیشتر بشناسیم

سمند شاسی بلند ایران خودرو : مشخصات فنی ، قیمت و زمان ارائه : خودرو های شاسی بلند نماد قدرتمند یک کمپانی تولید کننده خودرو میباشند و درواقع تغییرات جاده و شرایط سخت و دشوار مسیر تقریبا در مقابل این سبک از خودرو ها هیچ معنایی ندارد. اگر از طرفداران ماشین های سبک شاسی بلند ، Off- Road ( مسیر های خاکی و بیرون از جاده) و یا همان دو دیفرانسیل شاسی بلند باشید .

ویدئو لو رفته از سمند شاسی بلند یا همان گنو

 

سمند شاسی بلند با نام گنو

حتما نام بهترین تولید کنندگان شاسی بلند هم به گوشتان رسیده است. در حال حاضر قوی ترین خودرو های شاسی بلندی که دشواری مسیر و ناهمواری های موجود در جاده را در هم میشکنند ، نماد های GMC ، Jeep ، Hummer ، Ford ، Chevorlet ، landrover ، Toyota ، Ram Power را به دوش میکشند. البته لازم به ذکر است که کمپانی های ذکر شده تمرکز بیشتری بر فتح هر نوع جاده را جهت ساخت ماشین های شاسی بلند خود دارند و شاید از نظر امکانات فوق هوشمند و لوکس نسبت به سایر برند ها برتری نداشته باشند.

اما نکته ی جالب در باره ی برخی از کمپانی های بزرگ خودرو میباشد که توانایی تلفیق ظرافت ، زیبایی و امکانات فوق هوشمند با بدنه و شاسی های یک خودروی 4 در 4 را داشته اند. از جمله این کمپانی های قدرتمند و لوکس ، Lamborghini ( که خودروی شاسی بند Lamborghini Urus را به عنوان اولین خودروی سوپر اسپرت شاسی بلند خود عرضه کرده است) ، Mercedes Benz ( که یکی از پرچمداران خودرو های کلاس شاسی بلند آن  خودروی Mercedes Benz G550  نام دارد و یکی از قوی ترین خودرو های شاسی بلندیست که علاوه بر قدرت دارای امکانات فوق هوشمند ، لوکس و منحصر به فرد میباشد) BMW ( که یکی از زیبا ترین خودرو های شاسی بلند به نام BMW X6 را طراحی و به خود اختصاص داده است.

سمند شاسی بلند گنو

این خودرو علاوه بر طراحی  ، ظرافت و امکانات فوق هوشمند لوکس ، دارای قدرت اسب بخار بالا برای تبدیل شدن به یکی از قوی ترین خودرو های شاسی بلند نیز میباشد.) ، Porsche ( که از مشهور ترین خودرو های شاسی بلند آن میتوان به Porsche Panamera  ، Porsche Cayenne وPorsche Cayenne S اشار کرد که در عین داشتن طراحی و ظارفت ظاهری و رنگ های بدنه ی کاملا خاص ، دارای امکانات لوکس و فوق هوشمندی میباشند که در کنار قدرت بالای خود به خاص بودن خودروها افزوده اند) ، Audi ( که از مشهور ترین خودرو های شاسی بلند هوشمند این کمپانی قدرتمند میتوان به Audi Q5 و Audi Q6 و Audi Q7 اشاره کرد که در عین ظرافت ، زیبایی و امکانات فوق لوکس ، دارای قدرت فراوان برای فتح هر نوع جاده با هر نوع سختی و چالش میباشند) نام دارند که در نوع خود بهترین خودرو های شاسی بلند را تولید و عرضه کرده اند. در بازار خودرو های آسیا ، برند هایی همچون Cherry  ، KIA ، Hyundai ، Nissan ، Havai ،Geely و غیره به چشم میخورند و تقریبا بازار آسیا را در میان خودرو های شاسی بلند در دست گرفته اند.

در نگاه جزئی تر میتوان حضور این برند ها در کشور خودمان ، ایران ، نیز مشاهده کنیم. سوال اصلی اینجاست که با توجه به درخواست های فراوان و متقاضیان مختلف جهت خرید خودرو های شاسی بلندی مانند Santa fe ،Sonata و Sorento T آیا حضور بیشتر ماشین های شاسی بلند تولید ملی مانند MVM ( مدیران خورد) را خواهیم دید؟ مسئله اصلی تقضای بیشتر کاربران خودرو های شاسی بلند برای خرید برند های ذکر شده امنیت بیشتر ، ظاهری خاص تر و قدرت بیشتر خودرو های این برند ها میباشد و اینجاست که پروژه ی ساخت خودروی شاسی بلند GENO ( گنو) اهمیت بیشتری پیدا میکند.

یکی از داغ ترین خبر های مربوط به حیطه ی ساخت خودروی نوین ، پروژه ی ساخت خودروی سمند شاسی بلند یا همان GENO نام دارد. در آغازین روز های منتشر شدن خبر این پروژه همگی فکر میکردند که این تنها یک شایعه یا شوخیست اما در حال حاظر با توجه به منتشر شدن تصاویر و جزئیات کلی درباره ی خوردوی سمند شاسی بلند میتوان گفت این خبر واقعیت دارد. طراحی این خودرو توسط مرتضی الاد و به کمک تکنولوژی نرم افزار تریدی مکس ( 3D Max ) انجام گرفته است و به گفته ی ایشان به دلیل اینکهشرکت ایران خودرو در زمینه ی اسخت یک خودروی نوین و شاسی بلند برنامه ی خاصی نداشته است، طرح پروژه ی گنو میتواند کمک های بسیاری در زمینه ی تولید ملی به ثمر برساند.

1 کانسپت شاسی بلند گنو سمند را بیشتر بشناسیم

طراحی مرتضی الاد برای سمند شاسی بلند

همچنین آقای مرتضی الاد در این زمینه گفتند: هدف از طراحی و انتشار آن صرفاً جنبه حمایتی از صنعت خودروی کشور می باشد که حداقل به سهم خودم از این صنعت مهم هر چند ناچیز حمایت کرده باشم. علاقه زیاد من به خودرو و طراحی خودرو باعث شده پیوسته از نوجوانی تا به الان، مشغول این هنر باشم و همواره قلبم برای این صنعت مهم و دوست داشتنی بتپد و از طرفی خیلی ناراحتم از اینکه صنعت ما با بی لیاقتی بعضی ها عقب ماندگی را تجربه کرده و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار اوست اما همیشه به این صنعت با تمام فراز و نشیب هایش امیدوار بودم و هستم. در این بلبشویی که در این صنعت مهم بوجود آمده نمی توانستم دست روی دست بگذارم و کاری که از دستم برمی آید را انجام ندهم.

2 کانسپت شاسی بلند گنو سمند را بیشتر بشناسیم

همچنین ایشان اضافه کردند که تمام تلاش و انرژی صرف شده برای خلق طراحی این خودرو به گونه ای بوده تا این خودرو تقریبا شبیه به هیچ برند دیگر نباشد. اگر نگاهی کلی به تصاویر این خودرو و طراحی بسیار زیبای آن بیاندازیم متوجه خواهیم شد که خودروی سمند گنو یکی از ساسی ترین رقبا برای برند های خارجی حاضر در بازار خودرو های شاسی بلند ایران به حساب می آید و علاوه بر آن به خط تولید ملی نیز کمک های بسیار زیادی خواهد کرد. علاوه برا این، به گفته ی طراح این خودرو ، پایه و برنامه ریزی طرح این خودرو بر اساس مورد پسند بودن آن در میان عام مردم و جوانان بوده است و به کمک درآمیختن الگوریتم های نوین در طراحی یک خودروی شاسی بلند نوین این اثر هنری با نام سمند گنو خلق شده است.

علاوه بر این مرتضی الاد در این زمینه افزود:”طرح مذکور (گنو) در قالب طرح پیشنهادی برای شرکت ایران خودرو ارسال شده و مثل همیشه با جواب و رفتار همیشگی مواجه شدم البته انتظار بیش از این هم نداشتم. ایران خودرو پس از بررسی طرح و با پذیرفتن طرح به عنوان طرحی زیبا و قابل دفاع تصمیم به رد کردن طرح گرفتند و با لحن احترام آمیز گفتند (ما نمی توانیم طرح شما رو قبول کنیم هر چند طرحتان از نظر ما ایراد خاصی ندارد اما اگر روزی بخواهیم شاسی بلند تولید کنیم طرح از بیرون نمی پذیریم و از طراحان خودمان استفاده می کنیم) و من آن موقع تازه فهمیدم برگزاری چند سال یکبار مسابقات طراحی خودرو از سوی خودروسازان داخلی فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

3 کانسپت شاسی بلند گنو سمند را بیشتر بشناسیم

در حال حاظر هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا از طرح آقای الاد در زمینه ی تولید خودوریی بسیار زیبا برای رونق بخشیدن به تولیدات ملی استفاده خواهد شد یا خیر اما با توجه به سخنان ایشان ، طرح خودروی سمند گنو پا به عرصه ی خط تولید نخواهد گذاشت و متاسفانه هنوز دلایلی منطقی برای رد شدن طرح یان خودروی زیبا و منحصر به فرد داده نشده اند.

 

در ادامه با تازه ترین اخبار خودرو همراه زوم تک باشید.

4.7/5 - (48 امتیاز)

نظرات در مورد : سمند شاسی بلند ایران خودرو : مشخصات فنی ، قیمت و زمان ارائه

33 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ما دیگه فوبیای ایرانخودرو و سایپا در وجودمون می نمایه
    این اخبار هم زیاد درست نمی نمایه و همش یه مشت اخبار که شنونده رو عادت به انتظار و برطرف کردن مشکلات می نمایه

  2. واقعا جالبه، من دو بعد دیدم در این مطلب:
    یکم نژاد پرستانه اگر بخوام بیان کنم،باید بگویم این خود سندی است اشکار بر برتری مغز جوانان ایرانی که علی رغم مشکلات موجود، چقدر پتانسیل دارند.
    ولی بعد دومش اینه که از سال ۹۷ تا الان( که سندش، نظر های دوستان و تاریخش این نظرها هست) دسته دیگره مغز های برتر ایرانی صد درصد جلو تولید این شاسی بلند زیبا را گرفتند، این مغز ها همان منحرفانه اختلاص گر و دزد هستند که مغزشان فقط در خدمت منفعت خودشات است و بس و در این راه از هیچ چیز هراسی ندارند،
    در نهایت بالفرض محال هم الان بخواهد تولید بشه قیمتش با دلار نزدیک به ۵۰ هزار که در ان ال نوده زپرتی ۹۵۰ میلیون خرید و فروش میشه قیمت آن چند میخواهد باشه؟ در این مملکت امید دیگه از بین رفته ،خرید خانه که جزو افسانه ها شد،خرید ماشین هم فقط ولو همان پراید ادم کش شده رویا.
    با این وضع فکر کنم ارام ارام عکس فرغون باید گذاشت و بهش ذوق کنیم، ان را هم طبقات متوسط توان خریدش را ندارند چرا که همین امروز تایر فرغون بالای یک ملیون داره فروش میشه!!!!

  3. بعد ار شش ماه از فروش اولیه برمی‌داره ترمز های عقب رو کاسه ای میزنه
    و ملت غیور همیشه در صف خرید میرن

  4. خواستن توانستن است دستمیزاد انشالله بتونید مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزنید همین که از طراحان داخلی استفاده میکنید جای تشکر دارد چی کم دارن بچه های ایران
    طراح بنز bmw وکیا هم ایرانی هستند قدر این اقا مرتضی را بدونید تا ندزدیدندش مورد نام گنو نام کوهی در نایین هم هست ونام محلی میباشد
    نایین حسین سیدنقلی

  5. این همه دشمن به جایی که از تولید داخلی حمایت کنید طرح خوبی زده راهنمایی کنید که ایراد ها را بگید که بر طرف کنن انشالله بازار تولید خودرو را به دست بگیریم به امید سربلندی ایران

  6. هر وقت تونستین شاسی مثل رونیز بسازین که مسافت ۵۵۰.کیلومتری خط لوله نفت یا گاز را از بندرعباس به رفسنجان با عبور از ناهمواری‌های سلسله جبال زاگروس و از مسیر مالرو و بستر رودخانه ها بدون هیچ مشکلی طی مسیر نماید مدعی باشید.فقط حرف نزنید و سر مردم شیره نمایید.
    شیره را حروم نکنید الان گرمی ۱۰۰ تومن شده

  7. هر وقت تونستین شاسی مثل رونیز بسازین که مسافت ۵۵۰.کیلومتری خط لوله نفت یا گاز را از بندرعباس به رفسنجان با عبور از ناهمواری‌های سلسله جبال زاگروس و از مسیر مالرو و بستر رودخانه ها بدون هیچ مشکلی طی مسیر نماید مدعی باشید.فقط حرف نزنید و سر مردم شیره نمایید.
    شیره را حروم نکنید الان گرمی ۱۰۰ تومن شده

  8. شاسی به ماشینی مثل رونیز میگن که مسافت ۵۵۰ کیلومتری از بندر عباس به رفسنجان را در هوای گرم مرداد ماه از پستی و بلندی و ناهمواریهای رشته کوه های زاگروس و مسیر مالرو و حاشیه و بستر رودخانه ها طی میکنه بدون هیچ مشکلی

  9. مشخصات فنی خودرو رو که اعلام نکردین!
    که آیا مثلا 4WD هست یا نه.؟
    یا سایز تایر و رینگ از سمند موجود بزرگتره یا نه؟
    و یا جلوبندیش تقویت شده که در مسیرهای خاکی طولانی جوابگو باشه؟
    اگه این ویژگی هارو نداشته باشه و فقط اطاقشو بزرگتر کردن و میخوان بعنوان شاسی بلند به مردم ساده لوح غالب کنن دوزار هم نمی ارزه.

  10. اولا اینا عرضه شاسی ساختن رو ندارن ،دوما اگرهم یه زمانی درست کنن فقط فکر جیب خودشون هستن وبه قیمت خون…..

  11. بسیار زیبا امیدوارم حمایتت کنن چون جوانان ما بینظیرن چراوقتی درزمینه دفاعی وموشکی وبهبادی با همین جوانان به اوج رسیدیم چرا صنعت خودرو نتوانیم قطعا ما میتوانیم درود برشما

    1. صنعت خودرو ایران اصلا قابل دفاع نیست چون هدف خدمت به مردم نیست بلکه خالی کردن جیب مردم و ارائه خودرو مزخرفه که قاتل مردمن

  12. باسلام،،؟درظاهرخودروی قشنگ ومناسبیه.
    امافعلأمشخصات فنی روبه نمایش بگذاریدتاببینیم آیاحرکتی انجام شده یافقط اتاق سمندسواری عوض شده باهمون شاسی.دقیقأمثل خودروشاهین که تادیدیم کیف کردیم وگوگل روتهش رسیدیم به تیبا وکوییک،،!!!!!

  13. دوستان عزیزی که میاید فاز میگیرید و به به و چه چه میکنید اگه یه نگا به زمانهای پیامای دیگه بکنید میبیند مال سال ۹۷ هستن و خبری از این ماشین نشده پس خواهشاً الکی فاز نگیرید. با تشکر

  14. سلام
    باید از یه جا شروع کرد هرچند خیلی دیر
    فقط امیدوارم مافیای دولتی و غیر دولتی
    مثل همیشه قیمت رو به طاق نچسبونن و خودشون رو بزنن به موش مردگی

  15. باید‌باهاش‌رانندگی‌کرد‌بعد‌نظر‌داد‌اما‌
    ظاهرش‌خوبه‌اگه‌شتاب‌وقدرت‌وتعادل‌
    خوبی‌داشته‌باشه‌خیلی‌خوبه‌که‌چه‌بدی‌داره؟

  16. سلام.محمد خضیراوی هستم.
    خدای از همه نظر طراحیش عاااااالیه..دمت گرم اقا مرتضی….همه از جلو پنجره بد گفتن.بنظرم جلو پنجرست که به ماشین نمای قشنگی داده..طرحتون هییییچ ایرادی نداره..عااااااااااااااالیه…یاحق

  17. واقعا طرح جذاب و به روز است ،هیچ نوع کم وکاستی ندارد ،فقط جلو پنجره جلو نسبت به ابعاد خودرو بزرگتر به نظر می رسه

    ولی در کل عالی است اکر سنگ جلو پای طراح خوبموت جناب الاد نذارند

  18. با سلام هادی هستم‌.اولا بعید میبینم بزارن یه خودرو خوب مناسب باکیفیت واسخ مردم بسازن‌ ثانیا بر فرض ساخت آن یه ماشین شاسی بلند با موتور ۲۰۰۰ با وزن سنگین تن لش که همان سدان فقط ارتفاع اتاقش بیشتر کنند….. که شاسی بلند محسوب نمیشه

  19. وقتی ازپراید و پژو سود کافی را میبرند چه کاری بخواند خودشونو تو زحمت بندازند مردم ایران هم ماشاالله آشغال خرند

  20. سلام نویسنده محترم اول که mvmشاسی بلند وآفرود نیست.دوم اینکه نکنه خودرو طراحی شده هم هاچ بک باشه ؟؟بهرحال همه می دونند که بهترین ماشینهای دنیا رو هم ایرانی ها طراحی می کنند.حالا چرا از طرح بچه های خودمون تو کشور خودمون استفاده نمی شه خدا داند ولی خدا وکیلی نباید یه شاسی بلند طرح خودمون داشته باشیم؟

  21. مشکل اصلی اینه که در ایران اول شاستی و چرخ و … وصل می شه بعد قیافه ی خودرو با توجه به فضا و امکان قرار گیری ایجاد می شه
    این خودرو شباهت هایی به سمند داره ولی روی شاستی سمند قرار می گیره ؟؟ من که فکر نکنم
    چند سال پیش هم یه گروه سمند رو تقییر دادن و روی شاستی سمند یه خودرو دیگه درست کردند اون فقط رندر نبود و خودرو واقعی بود ولی تصاویرش با تصاویر رندر شدش خیلی فرق داشت
    مشکل همینه
    این خودرو یه طرح مفهومی هه و هیچ ارزش دیگه ای نداره
    البته به نظر من همه چیز این خودرو خوبه جز جلو پنجره اش

  22. جناب آقای مرتضی الاد آفرین بر غیرت و هوش بالای شما ، امیدوارم که در سایه حق تعالی و با پشتکار و بدون دلسردی به کار خود ادامه داده و همیشه و همیشه موفق و موید باشید طرحتان واقعا جذاب و عالیست ، امیدوارم که سازندگان خودرو در داخل ، قدر شما را بدانند و از کپی کردن و طرحهای پیش پا افتاده دست بردارند

  23. دم شما گرم آقای مرتضی الاد. احسنت و صد آفرین به آن دستان هنرمند و پرتلاش. امیدوارم همه ما ایرانی ها قدر وطنمون رو بدونیم و برای پیشرفت و سربلندی اش تلاش کنیم. به امید آن روز