هر آنچه باید درباره سیستم عامل اندروید وان بدانید

اندروید وان

شرکت گوگل همیشه اسامی عجیبی برای نسخه های مختلف اندروید در نظر گرفته است. عناوینی چون اندروید پای، کیت کت، اوریو و برخی دیگر که شاید تشخیص هر یک از این نسخه‌ها عجیب است. اما در کنار نسخه‌های مختلف اندروید، گوگل یک مدل دیگری از اندروید را هم عرضه می‌کند که به عنوان اندروید وان شناخته می‌شود.

عمده اسمارتفون‌هایی که با این نوع سیستم عامل همراه هستند دارای رابط کاربری خالص اندروید بوده و تجربه کاربری گوشی‌های پیکسل را در گوشی‌های هوشمند با این سیستم عامل می‌توان شاهد بود. Android One در ابتدا برای اولین بار برای کاربران گوشی‌های هوشمند در بازارهای نوظهور طراحی شده بود. در کنفرانس توسعه دهندگان I / O Google در سال 2014 شرکت گوگل آن را معرفی کرد.

دستگاه های اصلی Android One سپس در هند ظاهر شدند و متناسب با آن شرکت‌ها تصمیم گرفتند به عرضه اسمارتفون‌های اقتصادی یا میان رده اندروید وان بپردازند. اما با گذر زمان شرکت‌های بسیاری با گوگل همکاری کرده و عرضه اسمارتفونی با سیستم عامل اندروید وان را آغاز کردند.

از جمله باید به شرکت شیائومی، موتورولا، نوکیا و برخی دیگر اشاره کرد. ما در این مطلب قصد داریم بیشتر با اندروید وان آشنا شویم و بیشتر از آن بگوییم.

سیستم عامل اندروید وان چیست؟

اندروید وان

  • برنامه صدور گواهی Google
  • در اصل برای دستگاه های رده پایه در بازارهای نوظهور تدارک دیده شد
  • رابط کاربری خالص اندروید را ارائه می دهد

Android One یک برنامه Google برای تولید کنندگان سخت افزار است که تلفن‌های هوشمند تولید می کنند. بودن بخشی از Android One و برچسب گذاری شده در پشت گوشی این تضمین را برای شما فراهم می کند که یک نسخه کامل و پایدار از اندروید را دارا هستید که با سایر برنامه ها، سرویس ها و bloatware همراه نیست.

در اصل این سیستم عامل تجربه کامل اندروید محسوب می شود. Android One بدون هیچ مطلبی که سازندگان دوست دارند در آن بپیوندند ، بدون پوسته ، بدون برنامه تکراری و بدون خدمات اضافی ارائه می شود. این بدان معناست که هیچ برنامه مایکروسافت آفیس یا فیس بوک را به طور پیش فرض شاهد نیستید، برنامه های مختلفی که در سایر گوشی های اندروید شاهد آن هستید.

هدف Google آسان شدن در گسترش اندروید تحت کنترل Google از طریق محصولاتی خوش قیمت است. این کمی شبیه به برنامه قدیمی Nexus بوده، اما این دستگاه ها به جای اینکه توسط گوگل به طور مستقیم عرضه شوند، دستگاه های اندرویدی هستند که توسط سایر شرکای سخت افزاری گوگل ساخته شده اند.

بزرگترین طرفدار اندروید One نوکیا است که دارای مجموعه ای کامل از دستگاه های با استفاده از این سیستم عامل است.

کدام گوشی های هوشمند با اندروید وان همراه هستند

اولین گوشی هوشمند معرفی شده در سال 2017 اسمارتفون HTC U11 Life بود که از سیستم عامل اندروید وان بهره می برد. از آن زمان نوکیا متعهد شد تا گوشی های هوشمند مختلفی با این نوع سیستم عامل عرضه دارد و به نوعی باید این برند فنلاندی را از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند اندروید وان به حساب آورد. هر سال این شرکت مدل های جدیدی به فهرست خود افزود. از جمله باید به گوشی هوشمند نوکیا 5.3 و نوکیا 9 پیورویوو که هر دو میان رده و پرچمدار قابل توجهی از سوی نوکیا و HMD محسوب می‎شدند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با سیستم عامل اندروید وان

گذشته از آن ال جی هم گوشی هوشمند G7 One و شیائومی Mi A2 را با سیستم عامل اندروید وان در بازار عرضه کرد. موتورولا وان نیز سری گوشی های هوشمند اندروید وان موتورولا بود که از جمله باید به تلفن هوشمند Moto One Vision اشاره کرد و با مشخصات قابل توجهی راهی بازار شدند. موردی که درباره Android One دوست داریم این است که تجربه ای اندک و خالص از Android را به صورت عاری از نقص به شما ارائه می دهد و برخی از این دستگاه ها در نتیجه سریع به روز شده اند تا در نتیجه به نسخه های جدید اندروید برسند. نوکیا برای استفاده از اندروید One سریعترین سرعت را برای به روزرسانی محصولات خود دارد.

سیستم عامل اندروید وان چه ویژگی هایی دارد

Android One به عنوان “خالص ترین شکل Android” توصیف شده است. با توجه به آن ، طبق گفته Google ، “بهترین نسخه Android و پس از بازگشایی جعبه گوشی هوشمند” است. این سیستم عامل Android با قابلیت Google پشتیبانی شده است و تمام ویژگی های سیستم عامل اصلی را ارائه می دهد. این کمی متفاوت با تلفن های پیکسل است. هنگامی که گوگل تلفن های پیکسل را اعلام کرد ، اغلب شامل چندین ویژگی منحصر به فرد هستند مانند دوربین پیکسل یا لانچر پیکسل. در بعضی موارد این مدل ها تنها با اندروید وان عرضه می شوند و سری گوشی های پیکسل با اندروید اصلی به فروش می رسند.

گوگل اپس

شما نرم افزار Google مانند Google Duo ، YouTube و Maps را دریافت می کنید، در واقع مجموعه کامل خدمات Google را دارا هستید. تلفن های هوشمند Android One همچنین دارای Google Play Protect است که به شما اطمینان می دهد برنامه های شما ایمن هستند و همانطور که باید انتظار داشته باشید، عمل می کنند.

اندروید وان

گوگل اسیستنت

شرکت گوگل همانند دیگر شرکت ها دارای دستیار هوشمند دیجیتالی بوده که به عنوان گوگل اسیستنت شناخته می شود. دستیار دیجیتالی که ویژگی های هوشمندانه ای دارد و همچون یک دستیار دردسترس کاربر است. سیستم عامل اندروید وان به طور پیش فرض دارای دستیار هوشمند دیجیتالی گوگل اسیستنت است. یک دستیار بهینه و با امکانات لازم که تجربه کاربری خوبی از یک دستیار را به کاربر ارائه می دهد. به نوعی گوشی های هوشمند دارای اندروید وان از گوگل اسیستنت بهینه برخوردار هستند.

برای کسب جزئیات بیشتر درباره گوگل اسیستنت و ویژگی های آن بهتر است در اینترنت جستجویی داشته باشید یا به وب سایت گوگل مراجعه کنید.

پشتیبانی گوگل

یکی از مهمترین موارد و نقطه عطف اندروید وان پشتیبانی سریع و کامل گوگل است. این یعنی بروزرسانی های سیستم عاملی به سرعت برای تلفن های هوشمند اندروید وان منتشر می شود و این موضوع بسیار مهمی بوده که نباید ساده از کنار آن عبور کرد. گوگل همچنین به طور کلی اندروید اصلی را سریعتر از سایر گوشی های هوشمند برای پیکسل های خود در نظر می گیرد.

گوگل همیشه سعی داشته پشتیبانی کاملی از محصولات اندروید داشته باشد. در این بین اندروید وان نیز سیستم عاملی بوده که گوگل همیشه سعی داشت پشتیبانی کم نقص و کاملی از این برنامه و گوشی های هوشمند مرتبط آن داشته باشد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه باید درباره سیستم عامل اندروید وان بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *