نحوه کار با وان درایو در سیستم عامل ویندوز 10

بی شک افراد بسیاری هستند که برای کسب و کار خود یا هر نوع فعالیتی دیگر به دنبال استفاده از سرویس وان درایو مایکروسافت هستند. سرویسی که کارآمد بوده و اجازه می دهد فضای ذخیره سازی ابری داشت.

OneDrive سرویس ذخیره سازی ابری است که مایکروسافت ارائه می دهد تا تمام پرونده های شما را به صورت ایمن در یک مکان ذخیره کند ، سپس می توانید از هرجای دیگر به آن دسترسی داشته باشید.

این سرویس مانند یک درایو خارجی سنتی کار می کند ، اما با این تفاوت که از طریق اینترنت در دسترس است و ویژگی های اضافی را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال ، از آنجا که در دستگاه ها و سیستم عامل ها کار می کند ، می توانید بدون نیاز به انتقال چیزی به درایو فلش USB یا پرونده ، در یک دستگاه پرونده ایجاد کرده و از مکان دیگری که متوقف کرده اید (رایانه رومیزی ، لپ تاپ ، تبلت یا تلفن) را انتخاب کنید. آن را برای خود ایمیل کنید ، که نه تنها مراحل اضافی ایجاد می کند بلکه نسخه های غیرضروری را نیز ایجاد می کند. همچنین ، OneDrive اشتراک گذاری محتوا با دیگران و همکاری در زمان واقعی با استفاده از یکپارچه سازی Microsoft 365 را آسان می کند.

اگر از دستگاه ویندوز 10 استفاده می کنید ، حتی ویژگی های بیشتری نیز دریافت می کنید. هنگام راه اندازی سرویس با حساب Microsoft در رایانه ، همچنین می توانید تنظیمات تنظیمات و سیستم (و از جمله کلیدهای بازیابی BitLocker) را در دستگاه های خود همگام سازی و پرسه بزنید. Files On-Demand همچنین ویژگی جالب دیگری است که به شما امکان می دهد بدون بارگیری همه پرونده های خود ، در ذخیره سازی محلی زیادی صرفه جویی کنید. و از آنجا که داده ها در فضای ابری ذخیره می شوند ، در صورت خراب شدن یا سرقت کامپیوتر ، می توانید از آنها به عنوان مکانیزم بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

در این راهنمای ویندوز 10 ، ما برای ایجاد یک حساب کاربری ، راه اندازی سرویس گیرنده و انجام کارهای روزمره با OneDrive شما را راهنمایی خواهیم کرد.

نحوه ایجاد حساب برای OneDrive

چه از ویندوز 10 استفاده کنید و چه از macOS و یا تلفن iPhone یا Android دارید ، برای استفاده از OneDrive به حساب کاربری مایکروسافت احتیاج خواهید داشت. اگر آدرس ایمیل Outlook.com ، @ live.com یا @ hotmail.com یا حساب شبکه Xbox دارید ، از قبل حساب Microsoft دارید و می توانید از آن برای دسترسی به سرویس ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

برای ایجاد یک حساب OneDrive جدید ، هنگامی که حساب Microsoft ندارید ، از این مراحل استفاده کنید:

    1. وب سایت OneDrive را باز کنید.
      روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.
    2. گزینه Create one را کلیک کنید.
    3. نکته سریع: اگر ایمیلی از سرویس دیگری (به عنوان مثال Gmail) دارید ، می توانید به جای دریافت آدرس جدید از آن برای ایجاد حساب کاربری استفاده کنید. آدرس ایمیل موجود را از سیستم دیگری تأیید کنید – برای مثال Google Gmail.
      (اختیاری) اگر گزینه دیگری ندارید یا می خواهید از چیز دیگری استفاده کنید ، روی گزینه دریافت آدرس ایمیل جدید کلیک کنید.
    4. یک آدرس ایمیل جدید ایجاد کنید.
    5. گزینه @ outlook.com را انتخاب کنید.
    6. روی دکمه Next کلیک کنید.
    7. برای تکمیل مراحل با دستورالعمل های روی صفحه ادامه دهید.
    8. پس از اتمام مراحل ، می توانید حساب را به ویندوز 10 متصل کرده و از OneDrive استفاده کنید.

نحوه راه اندازی OneDrive در ویندوز 10

در ویندوز 10 ، هنگام راه اندازی نصب جدید ، OneDrive معمولاً هنگامی که حساب Microsoft را برای ایجاد حساب سیستم اضافه می کنید ، به طور خودکار پیکربندی می شود. با این حال ، اگر چنین نیست ، یا در حال راه اندازی سرویس ابری با یک حساب جدید هستید ، باید سرویس را به صورت دستی پیکربندی کنید.

راه اندازی OneDrive بر روی دستگاه شما روندی ساده است. نحوه کار:

            1. استارت را باز کنید
            2. OneDrive را جستجو کرده و روی نتیجه برتر کلیک کنید تا برنامه باز شود. نکته سریع: اگر OneDrive را از فهرست شروع پیدا نکنید ، مشتری احتمالاً نصب نشده است. می توانید نصب آفلاین سرویس گیرنده OneDrive را از مایکروسافت بارگیری کرده و روی پرونده دوبار کلیک کنید تا نصب شود. همچنین ، اگر مراحل نصب ظاهر نمی شود ، از قسمت اعلانات روی نماد ابر کلیک راست کرده و دکمه ورود به سیستم را انتخاب کنید.
            3. آدرس حساب Microsoft را تأیید کنید.
              روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.
            4. رمز ورود حساب خود را تأیید کنید.
            5. دوباره روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.
            6. (اختیاری) روی گزینه Change location کلیک کنید تا پوشه دیگری برای ذخیره پرونده های cloud تعیین شود. (معمولاً مکان پیش فرض توصیه می شود.)
            7. روی دکمه Next کلیک کنید.
            8. (اختیاری) گزینه های دسک تاپ ، اسناد و تصاویر را پاک کنید.
            9. توجه سریع: OneDrive امکان پشتیبان گیری از پوشه های نمایه سیستم شما را ارائه می دهد. اگرچه استفاده از این گزینه توصیه می شود ، اگر نسخه رایگان این سرویس را داشته باشید ، ممکن است فضای کافی برای بارگذاری همه پرونده های خود نداشته باشید. اگر این مورد است ، از این گزینه صرف نظر کنید تا زمانی که برای یک طرح اشتراک ثبت نام کنید. همیشه می توانید از قسمت Backup در تنظیمات OneDrive به تنظیمات پشتیبان دسترسی پیدا کنید.
            10. روی دکمه Skip (یا دکمه Continue) کلیک کنید.
            11. روی دکمه Not now کلیک کنید.
            12. روی دکمه Next کلیک کنید.
            13. دوباره روی دکمه Next کلیک کنید.
            14. یک بار دیگر روی دکمه Next کلیک کنید.
            15. روی دکمه Later کلیک کنید.
            16. روی دکمه بستن کلیک کنید.

          پس از اتمام مراحل ، OneDrive آماده شروع بارگذاری پرونده ها خواهد بود.

          نحوه آپلود فایل ها در OneDrive

          OneDrive به طور یکپارچه با File Explorer متصل می شود تا روند بارگذاری پرونده ها را بسیار آسان کند.

          برای بارگذاری اسناد و سایر پرونده ها در OneDrive در ویندوز 10 ، از این مراحل استفاده کنید:

      1-File Explorer را باز کنید.
      2-از پنجره سمت چپ روی OneDrive کلیک کنید. توجه سریع: در دستگاههایی که دارای چندین حساب OneDrive هستند ، پوشه ها ممکن است متفاوت نامگذاری شوند. به عنوان مثال: “OneDrive – Personal” برای حساب عادی شما و “OneDrive – Family” برای حساب های تجاری.
      3-پوشه OneDrive را به سمت چپ بکشید (کلید ویندوز + پیکان چپ).

      4-نمونه دیگری از File Explorer (کلید ویندوز + E) را باز کنید.

5-با پوشه ای که می خواهید بارگذاری کنید به پوشه بروید.
6-پوشه را با فایلهای محلی در سمت راست بگیرید (کلید ویندوز + پیکان راست).
7-هر پرونده و پوشه ای را که می خواهید بارگذاری کنید در پوشه OneDrive بکشید و رها کنید (در سمت چپ).

پس از اتمام مراحل ، پرونده ها و پوشه در محل OneDrive به طور خودکار با سرویس ابری در پس زمینه همگام سازی می شوند. البته این تنها یک راه برای بارگذاری پرونده هاست. همیشه می توانید پرونده ها را در پوشه OneDrive برش داده و جایگذاری کنید. یا می توانید پرونده ها را انتخاب کرده و از گزینه “انتقال به” موجود در برگه “صفحه اصلی” در File Explorer استفاده کنید. در آینده، به جای انتقال مداوم دستی ، به یاد داشته باشید که در داخل برنامه ، همیشه می توانید پرونده ها را مستقیماً در پوشه OneDrive ذخیره کنید.

اگر پرونده های زیادی دارید ، فضای ذخیره سازی 5 گیگابایتی ممکن است با حساب رایگان کافی نباشد. در نتیجه ، توصیه می کنیم یکی از برنامه های Microsoft 365 را انتخاب کنید زیرا دارای 1000 گیگابایت حافظه OneDrive و قدرت پردازش اضافی است. به عنوان مثال ، با اشتراک ، به برنامه های Office ، Microsoft Family Safety ، Microsoft Teams (مصرف کننده) و سایر ویژگی ها مانند Microsoft Editor ، مربی ارائه دهنده PowerPoint ، Money in Excel و سایر موارد دسترسی پیدا می کنید.

علاوه بر این ، با اشتراک، می توانید یک ترابایت فضای ذخیره سازی اضافی با مجموع 2 ترابایت خریداری کنید.

نحوه انتخاب فایل ها موجود به صورت محلی در OneDrive

همچنین می توانید از File Explorer کدام پوشه به صورت محلی قابل دسترسی باشد.

برای انتخاب پوشه های OneDrive موجود از طریق File Explorer در ویندوز 10 ، از این مراحل استفاده کنید:

روی دکمه OneDrive -cloud از قسمت اعلان کلیک کنید.
روی منوی راهنما و تنظیمات کلیک کنید.
گزینه Settings را انتخاب کنید.
روی تب Account کلیک کنید.
روی دکمه انتخاب پوشه ها کلیک کنید.
پوشه هایی را که نمی خواهید در داخل File Explorer در دسترس قرار دهید پاک کنید.
روی دکمه تأیید کلیک کنید.

 

پس از اتمام مراحل، فقط پوشه هایی که انتخاب کرده اید به عنوان پرونده های درخواستی در دسترس خواهند بود و هر پوشه دیگری از File Explorer پنهان می شود. اگر از گزینه پشتیبان گیری نیز استفاده می کنید ، نمی توانید این ویژگی را سفارشی کنید. در این صورت ، قبل از مخفی کردن پوشه ها ، باید پشتیبان گیری OneDrive را برای آن پوشه ها متوقف کنید.

نحوه تعیین نشان وضعیت همگام سازی در OneDrive

OneDrive از حداقل 10 نشان مختلف برای نشان دادن وضعیت برنامه و روند همگام سازی فایل استفاده می کند.

وضعیت نماد OneDrive

نماد ابر سفید-تأیید می کند که OneDrive بدون مشکل در حال اجرا است و همگام سازی به روز است.

نماد ابر آبی- نشانگر پیکربندی حساب “OneDrive برای تجارت” است. همگام سازی به روز است و مشکلی ندارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  استفاده از تقویم در نوار وظیفه ویندوز 10

نظرات در مورد : نحوه کار با وان درایو در سیستم عامل ویندوز 10

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام کانال زدم که توش هم قیمت طلا هست هم سکه هم دلار هم خودرو و هم خبر و وکیلیپهای سرگرمی و جذاب که دیگه نیازی نیست چندتا کانال داشته باشی chizmiz400@

  2. سلام کانال زدم که توش هم قیمت طلا هست هم سکه هم دلار هم خودرو و هم خبر و وکیلیپهای سرگرمی و جذاب که دیگه نیازی نیست چندتا کانال داشته باشی chizmiz400@