نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

دانستن نحوه افزودن یک مانیتور دوم در ویندوز 10 می تواند بهره وری شما را افزایش داده و در کل سرعت کاری شما  را بهبود می بخشد. بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند با این که از دستگاه ویندوز 10 خود برای کار، تحصیل یا هر دلیل دیگری استفاده می کند، تنها یک صفحه برای انجام سریع و کارآمد کارها کافی نیست و به مانیتور دوم هم نیاز دارند.خوشبختانه راه اندازی دو مانیتور به شرط داشتن دومین مانیتور بسیار آسان است.

چند مانیتوره کردن سیستم

در ادامه ، ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه اضافه کردن یک مانیتور دوم در ویندوز 10 ، از جمله تنظیمات و عیب یابی در صورت مشکل ، آماده کرده ایم.

فقط مطمئن شوید که یک کابل مناسب در دسترس دارید. بسته به رایانه شما ، ممکن است به کابل HDMI ، DisplayPort یا سیم مینی DisplayPort نیاز داشته باشید. حالا که فهمیدید خوب  بیایید شروع کنیم.

مراحل اضافه کردن مانیتور دوم

1- به سمت چپ تسکبار (در پایین صفحه خود) بروید و دکمه شروع را فشار دهید. روش دیگر ، روی کلید Windows ضربه بزنید تا منوی اصلی فعال شود.

2- سپس، روی تنظیمات کلیک کنید تا منوی جدیدی راه اندازی شود.

نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

3- System را برای ادامه انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

در بیشتر موارد ، در بخش Display ، رایانه شما باید به طور خودکار مانیتور دیگری را تشخیص دهد و باید هر دو مانیتور را به صورت “1 و 2″ (مانند تصویر زیر) نمایش دهد.

4- با این حال ، اگر دستگاه Windows 10 شما در تشخیص مانیتور دوم شما مشکل دارد ، روی ” Detect” کلیک کنید تا مانیتور دوم را ثبت کنید.

نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

5- اگر مانیتورهای شما اکنون با موفقیت متصل شده اند اما از نحوه چیدمان آنها مطمئن نیستید ، روی ” Identify” کلیک کنید. این باید هر دو مانیتور را مجبور به نمایش “1” و “2” کند که با تنظیمات نمایش داده شده در تنظیمات مطابقت دارد.

نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

و اگر می خواهید آن را تغییر دهید، کافی است یک صفحه انتخاب شده را در تنظیمات درگ کنید تا متناسب با تنظیمات مورد نظر شما باشد. در این مرحله ، شما همچنین می توانید یک مانیتور را به عنوان صفحه اصلی خود انتخاب کنید ، که به آن “مانیتور اصلی” نیز گفته می شود. و تمام . اکنون می توانید از تنظیمات دو صفحه خود لذت ببرید!

بیشتر بخوانید  تنظیمات اسکرول موس در ویندوز 10 و ویندوز 11

مشکل چند مانیتوره کردن سیستم

گاهی اوقات، افزودن مانیتور دوم در ویندوز 10 ممکن است با مشکل مواجه شود. نیازی به نگرانی نیست قبل از تماس گرفتن با متخصصان یا کسانی که از فناوری اطلاعات سر درمیاورند، این موارد را امتحان کنید و مراحل بالا را تکرار کنید:

  • در وهله اول ، مطمئن شوید که کابل شما به درستی به مانیتور شما وصل شده است.
  • اگر مانیتور خارجی خود را روشن کرده اید دوباره بررسی کنید (در صورت نیاز دفترچه راهنما را بررسی کنید).
  • این مشکل می تواند به سادگی یک اشکال معمولی باشد ، بنابراین در هر صورت سعی کنید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید
  • کنترل های داخلی مانیتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که پورت ورودی صحیح را انتخاب کرده اید.
  • اگر کابل دیگری در دست دارید آن را امتحان کنید.
  • سعی کنید مانیتور را به دستگاه دیگری (مانند لپ تاپ) وصل کنید تا ببینید مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر چنین است ، مشکل از مانیتور است و باید با خدمات پشتیبانی مناسب تماس بگیرید.
  • ببینید آیا قطع همه لوازم جانبی خارجی کمک می کند یا خیر
  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما با تمام به روزرسانی های سیستم عامل بروز است.

امیدوارم مطالب برایتان مفید باشد، اگر با مشکلی در چند مانیتوره کردن مواجه شدید یا نظری دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه اضافه کردن مانیتور دوم در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *