غیرفعال کردن برنامه های start up در ویندوز 10 + تصاویر

چگونه می توان برنامه  start up یا استارت آپ را در ویندوز 10 غیرفعال کرد تا زمان بوت شدن سریع شود؟

برنامه های جانبی زیادی هست که به شما در افزایش زمان بوت شدن ویندوز 10 کمک می کند، اما به راحتی با رفتن به قسمت task manager ویندوز می توانید استارت آپ را غیرفعال کنید. Task manager فقط برای خلاص شدن از برنامه هایی که نمی خواهید فعال باشند نیست بلکه با آن می تواند زمان راه اندازی را نیزمدیریت کنید.

چگونه task manager را در ویندوز باز کنیم؟

با زدن دکمه Ctrl+Shift+Esc می توانید این برنامه را باز کنید یا دکمه ویندوز را بزنید وtask manager را تایپ کنید و از نتایج جست و جوی ظاهر شده task manager راانتخاب کنید، اگرtask manager در حالت نمایش مینیمایز باشد، برای دیدن برنامه کامل در پایین سمت چپ روی گزینه More details کلیک کنید سپس start up را انتخاب کنید، این قسمت تمامی برنامه های که در زمان راه اندازی اجرا می شوند را لیست می کند و شما می توانید همه ی آن ها را غیرفعال کنید.

Task Manager در ویندوز 10
Task Manager در ویندوز 10

 

ممکن است برنامه هایی هم باشد که قصد غیرفعال کردن آن ها را نداشته باشید. برای این که بفهمید کدام برنامه ها را غیرفعال یا فعال کنید به Startup impact نگاه کنید اگر “High” یا “Medium” بود،  روی آن کلیک کرده و آن را disable یا غیرفعال کنید.

کلیک روی دکمه Disableبرای توقف برنامه ها
کلیک روی دکمه Disable برای توقف برنامه ها

برنامه های دیگری هستند که نباید آن ها را غیرفعال کنید مانند برنامه دسکتاپ کارت صدا، مدیریت پسورد یا موارد مرتبط با کارت گرافیک، بهتر است مواردی مانند VPN یا مرورگرهای وب تا زمانی که به آن ها نیاز پیدا نکردید غیرفعال باشند. برای غیر فعال کردن، روی برنامه مورد نظر کلیک کنید  و سپس گزینه Disable در پایین سمت راست را بزنید می توانید به همین ترتیب برنامه های دیگر راهم فعال یا غیرفعال کنید. کاهش دادن تعداد برنامه های نصب شده هنگام راه اندازی، یکی از بهترین راه ها برای افزایش سرعت بوت شدن می باشد.

 برای حل مشکل کندی ویندوز 10چه کار کنیم؟

چندین راه حل اضافه بر موارد گفته شده، برای افزایش سرعت ویندوز 10 وجود دارد. اگر رایانه خود را به صورت منظم خاموش می کنید باید گزینه راه اندازی سریع در صورت فعال نبودن را فعال کنید این گزینه زمان بوت شدن سیستم را با ذخیره حالت سیستم درهنگام خاموشی، کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  ورود الکسا به ویندوز 10

برای افزایش سرعت بوت  ویندوز10 می توانید گزینه Disk Cleanup را اجرا کنید. این گزینه شما را از شر هرگونه پرونده اضافی خلاص می کند و هارد یا SSD  شما کارایی بیشتری خواهد داشت. اگر رایانه شما هنوز از درایوهای مکانیکی قدیمی استفاده می کند با استفاده از SSD می توانید عملکرد آن را ارتقا دهید و زمان بوت شدن را سرعت ببخشید. اگرمادربرد رایانه  از درایو  M.2 پشتیبانی می کند خیلی خوب است و می توانید از هارد دیسک قدیمی به جای یک فضای ذخیره سازی ثانویه استفاده کنید. ممکن است در دفترچه راهنمای خرید رایانه شما، درج شده باشد که پورت M.2 ندارد، خرید یک SSD،که 2 ونیم اینچ باشد می تواند دومین انتخاب مناسب برایتان  باشد. با نصب SSD می توانید تفاوت چشم گیری در نحوه عملکرد سیستم مشاهده کنید.

هارد درایوراهنمای خرید ما را برای انتخاب بهترین SSD که می توانید در سال2021 از لحاظ قیمت وعملکرد متناسب خریداری کنید، بررسی کنید. با استفاده ا مطالب گفته شده حتما شاهد پیشرفت خوبی درافزایش سرعت ویندوز 10 و یادگیری غیرفعال کردن برنامه های   Sturt upدر ویندوز 10 خواهید بود و به نصب هیچ گونه نرم افزارشخص ثالث، نیاز نخواهید داشت.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : غیرفعال کردن برنامه های start up در ویندوز 10 + تصاویر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *