سامسونگ بزودی چیپ 4 نانومتری معرفی می کند

سامسونگ بزودی چیپ 4 نانومتری معرفی می کند

اگر زیاد از فناوری پیروی می کنید، باید بدانید که سامسونگ بسیار فراتر از یک تولید کننده گوشی است. این شرکت در طیف گسترده ای از محصولات است. این غول کره جنوبی برای اولین بار در سال 1988 وارد تجارت نیمه هادی و تلفن همراه شد. از آن زمان، سامسونگ رشد کرده و به رهبر جهانی صنعت تلفن همراه تبدیل شده است.

تجارت نیمه هادی سامسونگ نیز در میان رهبران جهانی است. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات نیمه هادی از جمله تراشه های حافظه، سیستم روی تراشه (SoC) و حسگرهای تصویر را تولید می کند. تجارت نیمه هادی سامسونگ یکی از منابع اصلی درآمد این شرکت است و میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است تا به این نقطه برسد.

بر اساس گزارش اخیر، سامسونگ برای آغاز تولید انبوه چیپست های نسل سوم 4 نانومتری چراغ سبز دریافت کرده است. منابع می گویند که سامسونگ توانسته به بازده بسیار خوبی از تراشه های 4 نانومتری دست یابد. گفته می شود این تراشه دمای عملیاتی بسیار پایینی دارد. نتیجه نهایی این بدان معناست که تراشه بسیار کارآمد خواهد بود. حتی نسبت به نسل قبلی خود کارآمدتر است.

سامسونگ تولید این تراشه های 4 نانومتری جدید را تا پایان نیمه اول سال 2023 آغاز خواهد کرد. این بدان معناست که شرکت کره جنوبی فرآیند تولید را در ژوئن یا ژوئیه 2023 آغاز خواهد کرد. در کارخانه Hwaseong، بازده تک ویفر بسیار پایین بود. به همین دلیل، شرکت هایی مانند کوالکام مجبور شدند برای تراشه های 4 نانومتری با TSMC قرارداد ببندند.

TSMC بازده ویفر حدود 70 تا 80 درصد بود در حالی که سامسونگ حتی نتوانست به 60 درصد برسد. کوالکام مجبور شد به TSMC تغییر مکان دهد زیرا در تولید تراشه ها، این شرکت هزینه کل ویفرها را چه خوب و چه بد پرداخت می کند. در این مورد، عقد قرارداد با شرکتی که تراشه های زیادی را در فرآیند تولید هدر نمی دهد، منطقی اقتصادی است.

بر اساس داده های Counterpoint، تراشه های 4 و 5 نانومتری محبوب ترین تراشه های موجود در دستگاه های تلفن همراه در حال حاضر هستند. آنها در مجموع 22 درصد از تراشه های مورد استفاده را تشکیل می دهند. 6 نانومتر و 7 نانومتر نیز با 16 درصد در رتبه های بعدی قرار می گیرند. سامسونگ و TSMC در حال حاضر در حال ساخت کارخانه های تولید تراشه در ایالات متحده هستند. این کارخانه ها بر روی تولید تراشه های 4 نانومتری تمرکز خواهند کرد و باید در سال 2024 آماده بهره برداری شوند.

بیشتر بخوانید  آپدیت امنیتی ماه دسامبر برای بیشتر کاربران گلکسی اس 21FE منتشر شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ بزودی چیپ 4 نانومتری معرفی می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *