برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی نیاز داریم؟

دوربین مدار بسته

برای هر مکانی که دوربین مدار بسته مورد نیاز است، تجهیزات متفاوتی مورد نیاز است. در زیر رایج ترین تجهیزات برای نصب یک سیستم مدار بسته ذکر شده است:

1. دوربین مدار بسته

دربازار انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته موجود است .دوربین های مدار بسته  برای هر مکان با توجه به شرایط مورد نظر و نیاز کارفرما انتخاب میشوند. معمولا برای محیط های داخلی از دوربین دام و برای محیط های بیرونی از دوربین مدار بسته بولت استفاده میشود. همچنین برای نصب دوربین مداربسته در صورت نیاز به دوربین های چرخشی میتوانید از دوربین های اسپیدام استفاده نمایید.

 

  1. دستگاه ذخیره ساز DVR , NVR

دوربین های مدار بسته تصاویر خود را به دستگاه های ذخیره ساز دی وی آر و یا ان وی ار ارسال میکنند. این دستگاه ها تصاویر را مدیریت و ذخیره میکنند. انواع مختلفی از این دستگاه ها وجود دارد که با در نظر گرفتن سیستم مورد نظر انتخاب میشوند. برای مثال مهم ترین ویژگی برای انتخاب این دستگاه ها تعداد کانال ان ها می باشد. این ذخیره ساز ها معمولا با تعداد کانال 4،8،16،24،32 کانال به بازار ارائه میشود. برای مثال در صورتی که شما 10 عدد دوربین داشته باشید می بایست از دستگاه 16 کانال استفاده کنید.

  1. هارد دیسک دوربین مدار بسته

هارد دیسک ها در DVR ها تعبیه میشوند و تصاویر بر روی انها ذخیره میشوند. هیچ دستگاه ذخیره سازی با هارد دیسک به بازار اراِئه نمی شود بنابراین می بایست هنگاه خرید سیستم های مدار بسته هارد دیسک کورد نظر خود را تهیه نمایید. برای انتخاب هارد دیسک می بایست به حجم هارد و تکنولوژی ساخت ان توجه شود. هارد دیسک های موجود در بازار با ظرفیت 1 – 2 -3 -4- 6 -8 -10 ترابایت عرضه میشوند . طبیعتا هر مقدار ظریفیت شان بیشتر باشد شما میتوانید تصاویر بیشتری بر روی انها ذخیره کنید.

هارد دوربین

  1. کابل تصویر دوربین مدار بسته

کابل تصویر مورد استفاده در دوربین های تحت شبکه و انالوگ اچ دی متفاوت است. برای دوربین مداربسته تحت شبکه از کابل cat6  و برای دوربین های مدار بسته انالوگ HD  از کابل کواکسیال استفاده می شود. همچنین امروزه کابل های ترکیبی که از کابل کواکسیال به همراه یک زوج برق ارائه میشود نیز استفاده میشود. در هنگام کابل کشی می بایست به طول کابل مورد نیاز دقت کرد. در صورتی که دوربین های فاصله زیادی با دستگاه ذخیره ساز داشته باشند. از کابل هایی با کیفیت بالا استفاده کرد. در صورت انتخاب کابل نا مناسب تصاویر با نویز و کیفیت پایین مشاهده می شوند.

5.فیش تصویر

فیش های تصویر به ابتدا و انتهای کابل تصویر متصل میشوند. یک سر کابل به دوربین و ان سر دیگر به دستگاه ذخیره ساز متصل میشوند. برای کابل کواکسیال از فیش BNC استفاده میشود. این فیش ها در سه نوع لحیمی ، پیچی ، پرسی مورد استفاده قرار میگیرند. بهترین کیفیت در ارسال تصویر را فیش های لحیمی ایجاد میکنند. فیش های پرسی نصب راحت تری دارند و فیش های پیچی مرسوم ترین نوع مورد استفاده هستند. برای کابل شبکه از فیش های شبکه استفاده میکنیم. این فیش ها به دو نوع شیشه ای و فلزی دسته بندی میشوند.

  1. لوله فلکسی دوربین مدار بسته

لوله های فلکسی،  لوله های خرطومی فلزی دارای روکش PVC  و دارای انعطاف می باشد. نصب دوربین مدار بسته در محیط بیرونی نیازمند تمهیدات مورد نیاز است.  کابل های تصویر در محیط های بیرونی را از درون این لوله ها رد می کنند. با استفاده از این لوله ها کابل تصویر از گزند دستکاری محفوظ می ماند. همچنین در صورت تابش نور خورشید از کابل های کواکسیال محافظت میکند.

  1. داکت

داکت کانال پلاستیکی درب دار است. هنگام فروش دوربین مدار بسته در محیط های داخلی برای کابل کشی روکار از این کانال ها استفاده میشود. داکت در سایز های متفاوتی به بازار ارائه میشود. 1*1 – 2*2 -3*3 و … با توجه به تعداد کابل های که قرار است از داکت رد شوند  سطح مقطع کانال انتخاب میشود.

8.رک دوربین مدار بسته

رک محفظه ای اهنی درب دار است که برای قار گیری تجهیزات حساس الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد. رک های دوربین مدار بسته در دو نوع دیواری و ایستاده تولید میشود. رک های دیواری معمولا ارتفاع تا 45 سانتیمتر دارد. و رک های ایستاده ارتفاعی تا 2 متر. در صورتی که تجهیزات زیادی برای قرار گیری در رک وجو داشته باشد میبایست از رک ایستاده استفاده کرد. ارتفاع رک بر اساس واحدی با نام یونیت سنجیده میشود. هر یونیت 5 سانتی متر است.  تجهیزاتی که با استاندارد های رک ساخته میشوند رک مونت نامیده میشود.

  1. منبع تغذیه دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته برای روشن شدن نیاز به برق AC دارند . برای تامین برق AC  دوربین های از منبع تغذیه استفاده میشود . منبع تغذیه برق شهری را دریافت و به برق 12 ولت با امپرهای متفاوت تبدیل میکند. در اکثر برند های دوربین مدار بسته برق مورد نیاز برای روشن کردن دوربین 12  ولت و 1 آمپر است. در هنگام نصب دوربین مدار بسته شما میتوانید برای هر دوربین یک آداپتور12 ولت 1 آمپر در نظر بگیرید و یا از یک منبع تغذیه مرکزی استفاده کنید. بهتر است برای هر دوربین از یک اداپتور استفاده کنید تا درصورتی که منبع تغذیه دچار مشکل شد تنها یک دوربین از مدار خارج شود.

توجه داشته باشید برای انتخاب یک سیستم مدار بسته درست و مناسب می بایست از مجری  متخصص مشاوره بگیرید. این امر به شما کمک میکند سیستم مدار بسته مناسب و کاربردی بدست اورید. در هنگام انتخاب مجری سیستم های مدار بسته به رزومه و برند های مورد استفاده دقت نمایید. تارتن دژ آریانا با 11 سال سابقه در زمینه نصب دوربین های مدار بسته یکی از پیشروترین شرکت ها و معتبرترین مجریان حال حاضر در ایران است. شما میتوانید با تماس به شرکت تارتن دژ از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس شرکت تارتن 88500020 است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی نیاز داریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *