سرزدن به عتیقه‌فروشی‌های استانبول را از دست ندهید!

سرزدن به عتیقه‌فروشی‌های استانبول را از دست ندهید!

شما چطور خودتان را سرگرم می‌کنید؟ هر انسانی، تفریحات خاص خود را دارد. شاید کاری که برای شما خوشایند و سرگرم‌کننده است، برای دیگری بسیار کسالت‌آور باشد. شاید بتوانیم بگوییم که به تعداد سلیقه‌های روی کره زمین، راه برای سرگرم‌سازی انسان‌ها وجود دارد. ممکن است که فردی خود را با مطالعه کتاب‌ها سرگرم کند. دیگری به تماشای فیلم و سینما علاقه داشته باشد. آن یکی اوقات فراغت خود را با نوشتن تراوشات ذهنی خود سپری کند. در این میان اما، عده‌ای هم هستند که در هنگام بیکاری به سرعت به فکر سفر میفتند.

سفر، گزینه‌ای است که شاید همیشه در دسترس شما نباشد. بنابراین، زمانی که شما به مسافرتی می‌روید، سعی خواهید کرد تا از حداکثر سفر خود استفاده کنید و خاطراتی به‌یاد‌ماندنی را برای خود ثبت کنید. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. برخی ترجیح می‌دهند که سرگرمی‌های خود را با هم ترکیب کنند. برای مثال، در حین سفر به سینماهای شهر مقصد نیز سر می‌زنند. برای خود کتاب یا … سوغاتی می‌خرند. یکی از جمله این کارها، سرزدن به عتیقه‌فروشی‌هاست. آیا تا به حال به عتیقه‌فروشی‌های دیگر شهرها سر زده‌اید؟

سرزدن به عتیقه‌فروشی‌های استانبول را از دست ندهید!

برخی از شهرهای دنیا به عتیقه‌فروشی‌های خاص خود مشهور اند. یکی از جمله این شهرها، شهر استانبول است. استانبول بافتی بسیار جالب دارد که ترکیبی از سنت و مدرنتیه است. در جای جای این شهر زیبا و دوست‌داشتنی، می‌توانید ردپای عتیقه‌فروشی‌ها را ببینید. درصورتی که قصد خرید بلیط تهران استانبول را دارید یا بلیط استانبول به تهران را خریداری کرده‌اید و در مسیر بازگشت هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا نکاتی را درمورد شهر استانبول بررسی کنیم.

بافت شهری استانبول، ترکیب تضادها

حتما شما نیز تا به حال شهرهایی را دیده‌اید که بافت شهری متنوع و غنی‌ای دارند. با این حال، در میان تمام این شهرها، شهر استانبول شاید متفاوت‌تر از سایرین باشد. استانبول شهری است که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر از آسیا قرار دارد. همین مسئله، باعث شده که فرهنگ و معماری آن نیز ترکیبی از فرهنگ و معماری اروپایی و آسیایی باشد.

درنتیجه، در جای جای شهر ردپای معماری اروپا و در نقطه‌های دیگر آن ردپای معماری آسیا دیده‌ می‌شود. اگر فکر می‌کنید که ماجرا به همینجا ختم می‌شود، کاملا در اشتباهید. علاوه بر این تناقض، یک تناقض دیگر نیز در معماری استانبول دیده‌ می‌شود. استانبول شهری است که بافت شهری آن ترکیبی از سنت و مدرنتیه است. به همین دلیل، در بسیاری از اماکن شما می‌توانید ساختمان‌های مدرن و سنتی را کنار هم مشاهده کنید.

به دلیل این ترکیب تضادها، عتیقه‌فروشی‌های استانبول بسیار جالب اند. از هر نوع عتیقه‌ای که فکرش را کنید، در این مغازه‌ها یافت می‌شود. از عتیقه‌های اروپایی شروع کنید تا نمونه‌های آسیایی. از نمونه‌های بسیار قدیمی بگیرید تا نمونه‌های معاصر. خلاصه که عتیقه‌فروشی‌های استانبول، مانند یک دایره‌المعارف کامل‌اند که همه چیز را در خود جای داده اند. اگر شما هم انسان عتیقه‌بازی هستید و به جمع آوری عتیقه‌ها و … علاقه دارید، حتما باید روزی به مغازه‌های استانبول سر بزنید. در این شهر، چیزها و وسایلی خواهید یافت که نمونه‌های آن را در دیگر نقاط نخواهید دید. شاید در طول عمرتان، تا به حال عتیقه‌های استانبولی را دیده باشید.

اگر اینطور باشد و با این عتیقه‌ها آشنایی داشته باشید، قطعا تا به حال متوجه تفاوت استانبول با شهرهای دیگر از این نظر شده اید. در یک کلام، می‌توانیم بگوییم که به نوعی، استانبول بهشتی بی‌نظیر برای کلکسیونرهای عتیقه است و اگر شما نیز از این دسته هستید، به هیچ وجه استانبول را از دست ندهید. شما می‌توانید همین الان با خرید بلیط تهران استانبول برنامه سفر خود به استانبول را تهیه کنید.

سرزدن به عتیقه‌فروشی‌های استانبول را از دست ندهید!

اقامت در استانبول در مدت مغازه‌گردی

یکی از مسائل و مشکلاتی که در حین سفر وجود دارد، انتخاب هتل مناسب است. این مسئله از این نظر اهمیت دارد که هتل احتمالا بخش اصلی هزینه‌های شما را تشکیل دهد. درصورتی که قصد داشته باشید کاری مانند خرید عتیقه انجام بدهید، بار مالی سفر بسیار برای شما اهمیت پیدا خواهد کرد. در این حالت، بهتر است که هر چه بیشتر در هزینه‌های جانبی مانند هتل صرفه‌جویی کنید تا بخش اصلی بودجه شما برای خرید عتیقه‌ها و … صرف شود.

بنابراین، انتخاب هتل مناسب برای اقامت در استانبول اهمیت زیادی دارد. یکی از نکاتی که در اینجا مطرح می‌شود، نقش تور مسافرتی در کاهش هزینه هتل است. معمولا زمانی که شما با تور مسافرتی سفر کنید، هزینه نهایی هتل‌تان بسیار کمتر از حالتی خواهد بود که به صورت شخصی سفر کرده‌اید. شما می‌توانید تور گردشگری‌ای را پیدا کنید که در ناحیه موردنظر شما فعالیت دارد. سپس با مدیر تور هماهنگ کرده و پس از رسیدن به مقصدتان، برنامه‌های عتیقه‌گردی خود را اجرا کنید. همچنین درصورتی که آشناهای کافی داشته باشید، می‌توانید حتی یک تور عتیقه‌گردی در استانبول نیز برای خود پیدا کنید!

خرید بلیط و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از طرف دیگر، شما باید در زمینه خرید بلیط نیز صرفه‌جویی کنید. اگر قصد شما خرید عتیقه است، باید صرفه‌جویی در سایر موارد را به حداکثر برسانید. یکی از بهترین‌راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه بلیط، استفاده از بلیط‌های لحظه آخری است. این بلیط‌ها حتی گاهی باعث صرفه‌جویی 50 یا 60 درصدی در هزینه‌های شما خواهند شد. همچنین، درصورتی که با تور مسافرتی سفر کنید به صورت خودکار میزانی تخفیف بر روی بلیط‌های شما اعمال خواهند شد. درصورتی که هنوز هم درمورد مسائلی مانند بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران سوالاتی دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کنید و سوالات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرزدن به عتیقه‌فروشی‌های استانبول را از دست ندهید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *