اینتل قصد دارد تراشه های ARM را چند روز پس از تبلیغات ضد Mac به اپل بفروشد

شرکت اینتل همیشه سعی داشته نسبت به سایر رقبا در فروش عملکرد بهتری داشته باشد و از این رو برنامه های خاصی را پیش گرفت.  مدیرعامل اینتل ، پت گلسینگر ، دیروز در هنگام پخش اینتل Intel: Unleashed: Engineering the Future برخی از اعلامیه های مهم را اعلام کرد. یکی از مهمترین خبرها ، راه اندازی واحد تجاری مستقل جدیدی به نام Intel Foundry Services (IFS) با هدف تبدیل شدن به یک تأمین کننده اصلی ظرفیت ریخته گری مستقر در ایالات متحده و اروپا بود. سبد محصولات ارائه شده توسط واحد جدید شامل هر دو تراشه x86 و ARM خواهد بود و یکی از مشتریانی که اینتل قصد دارد از آن استفاده کند ، اپل است.

“IFS با ترکیبی از فناوری پیشرفته فرآیند و بسته بندی ، ظرفیت متعهد در ایالات متحده و اروپا و نمونه کارها IP کلاس جهانی برای مشتریان ، از جمله هسته های x86 و همچنین ARM و RISC-V ، از سایر پیشنهادات ریخته گری متمایز خواهد شد. IP های اکوسیستم. ”
در صورتی که آن را از دست ندهید ، اپل سال گذشته با راه اندازی MacBook Air ، MacBook Pro و Mac Mini جدید با تراشه M1 ، به سیلیکون مبتنی بر ARM منتقل شد. بدون اینتل در داخل. در حالی که گنگ زدن اینتل به خودی خود اقدامی بزرگ بود ، این صرفاً دور شدن اپل از یک برند نبود ، بلکه باعث شد معماری x86 پشت سر بگذارد تا اکوسیستم ARM را به کار گیرد.

برای اینکه روند انتقال روان باشد ، اپل ابزار شبیه سازی Rosetta 2 را ارائه داد که به M1 Mac ها اجازه می داد برنامه های کد شده برای سیستم های x86 را که از تراشه های اینتل پشتیبانی می کنند ، اجرا کنند. اما اپل تنها مشتری اصلی نیست که از معماری x86 فاصله می گیرد ، زیرا نام های بیشتری در بخش PC مانند سامسونگ اکنون از رایانه های شخصی همیشه روشن و همیشه متصل استقبال می کنند که به تراشه های کوالکام متکی هستند.

اکنون ، اینجاست که همه چیز جالب می شود. همین چند روز پیش ، سازنده تراشه کمپینی را راه اندازی کرد که دارای تبلیغات متعددی با بازیگر جاستین لانگ بود و به کمبودهای اکوسیستم Mac اشاره داشت. این شرکت همچنین تراشه M1 و چگونگی پایین بودن آن نسبت به پردازنده های خود را در مورد بازی های رایانه ای هدف قرار داده است. ماه گذشته ، اینتل همچنین از طریق یک کمپین توییتر به معایب M1 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  این لپ تاپ اینتل به هدفون داخلی مجهز است

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینتل قصد دارد تراشه های ARM را چند روز پس از تبلیغات ضد Mac به اپل بفروشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *