گوگل نسخه استاندارد برای پیکسل 5 در نظر نگرفت

گوگل

شرکت گوگل هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند پیکسل خود را معرفی می کند. اسمارتفون هایی که مشخصات کلیدی پرچمداری داشته و همیشه سریعتر از سایر مدل های اندرویدی به دریافت بروزرسانی اندرویدی می پردازند. در این بین شایعاتی درباره نسل بعدی گوشی هوشمند پیکسل به گوش رسیده که گویی این برند مستقر در سیلیکون ولی قصد دارد امسال تنها یک نسخه از گوشی پیکسل را معرفی و عرضه کند.

طبق گزارش ها گوگل درصدد است تا به حذف نسخه استاندارد پیکسل پرداخته و بزودی پیکسل 5 ایکس ال را معرفی کند. متاسفانه فروش سری پیکسل 4 چندان منفعتی برای گوگل به دنبال نداشت و این شرکت تصمیم گرفت نسل جدید پیکسل را با مشخصات میان رده در سال جاری عرضه دارد.

بخش گوشی هوشمند گوگل چندان سوددهی نداشته و بخصوص اینکه سری پیکسل 4 ضرر بزرگی به این شرکت وارد کردند. در واقع سال گذشته گوگل با رونمایی از سری Pixel 4 خود باعث شد تا کاربران و طرفداران این کمپانی دچار شوک از سوی مشخصات این دستگاه شوند. باتری اسمارتفون 2800 میلی آمپرساعتی بود اما نمایشگر نرخ نوسازی 90 هرتزی داشت و همین امر موجب می شد تا در مدت زمان کوتاهی عمر باتری کم شود.

گوگل سعی دارد برای نسل جدید گوشی پیکسل خود تحول قابل توجهی در نظر گیرد تا بتواند نظر مخاطب را جلب کند. پیشتر شاهد معرفی گوشی اقتصادی پیکسل 4ای بودیم و حال وقت آن است بزودی پیکسل 5 ایکس ال میان رده معرفی شود.

متاسفانه گزارش جدید نشان می دهد که گوگل قصد دارد پیکسل 5ایکس ال را با پردازنده اسنپدراگون 765G راهی بازار کند. این گوشی قیمت 600 دلاری داشته و انتظار می رفت با پردازنده اسنپدراگون 865 راهی بازار شود. اما گوگل تصمیم گرفته تا پردازنده رده میانی به کار گیرد و البته گفته می شود بزودی پردازنده اسنپدراگون 860 توسط کوالکام معرفی خواهد شد که احتمالا پردازنده پیکسل 5 ایکس ال است. به طور کل درحال حاضر احتمال اینکه رونمایی از نسخه عادی سری پیکسل 5 صورت بگیرد بسیار کم است و از سوی دیگر با رونمایی گوگل تنها از نسخه XL مانور عملکردی این کمپانی برای این نسخه بسیار بالاتر خواهد بود.

جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند در آینده نزدیک گوگل گوشی پیکسل 5 ایکس ال را با پردازنده رده میانی و مشخصاتی کمتر از نسل پیشین معرفی و عرضه کند. شایان ذکر بوده که پیکسل 4ای برای خرید در دسترس بوده و مشخص نیست آیا سال آینده پیکسل 5ای معرفی خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید  هر کارمند اپل حدودا دو برابر هر کارمند گوگل حقوق می گیرد

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل نسخه استاندارد برای پیکسل 5 در نظر نگرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *